Jomel 117 in KK

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Jomel 117 in KK

#1 Bericht door driver » woensdag 18 februari 2026, 14:34

Topic voor Jomel gemaakt zodat hij af en toe ook wat kan posten over eea rond KK...

Eerste bericht was deze:

Lol Arie mijn ding in KK is kijken naar de studentes op de markt en wachten op de bezorger van Koratchef en Top's Toko...

Maar goed toevallig vandaag wel iets meegemaakt gisteravond rond 12 uur maakt mijn schoonmoeder me wakker met de kreet Jos, nam nam ..
Ik naar beneden haar kamer in is de vloer drijfnat en achter haar douche deur hoor ik water stromen.
Kraan was afgebroken..
Samen met Jaay naar het schuurtje gelopen waar de waterpomp staat en stekker eruit getrokken .
Jaay een paar handdoeken gegeven om te dweilen en ik mijn bed weer in.
Vanmorgen komt er een oom om de kraan te repareren.
Dat gedaan lopen we naar het schuurtje om de stekker er weer in te doen ligt er een groene slang van ongeveer een meter naast de waterpomp.
samen met die oom het beest in een pijp gevangen en over de schutting gegooid..
Arie als ik jou de foto van die slang in WhatsApp stuur kan jij hem dan plaatsen ?
Afbeelding

jomel17
Expat
Expat

Re: Jomel 117 in KK

#2 Bericht door jomel17 » zaterdag 07 maart 2026, 12:30

Gisteren mijn nieuwe scooter Honda Click160 naar de dealer voor de eerste beurt.
Wat een verschil met NL, hier naar binnen rijden eigenaar ,half chinees, ziet mij en vraagt khun Jos oil change?
Gelijk aan de beurt na een kwartiertje afrekenen 230 Baht...
Foto volgt...
หลงรัก

jomel17
Expat
Expat

#3 Bericht door jomel17 » zaterdag 07 maart 2026, 12:42

Na de olie wissel even naar het Ratchaphruek hospital.
Sinds mijn kleuter jaren heb ik last van oor ontstekingen.
Ik laat dus zodra ik slechter begin te horen mijn oren schoon zuigen.
In mijn jeugd werden ze dan uitgespoten met lauw water maar nu wordt er gezegd dat er helemaal geen water in mijn oren mag komen.
Even melden bij receptie kaartje van vorig bezoek afgeven en door naar de dokter.
Bij de balie wegen bloeddruk en zuurstof meten.
20 minuten wachten daarna de dokter flink aan het werk gezet, het was hard nodig.
Dan wordt je begeleid naar de kassier.. rekening was 1270 baht, vorige keer nog geen 1000 maar de dokter was nu langer bezig geweest.
หลงรัก

Joep
Expat
Expat

#4 Bericht door Joep » zondag 08 maart 2026, 02:58

Dubbel geplaatst
Laatst gewijzigd door Joep op zondag 08 maart 2026, 03:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Joep
Expat
Expat

#5 Bericht door Joep » zondag 08 maart 2026, 03:00

Ik heb daar nooit last van gehad, mijn hele leven veel gezwommen.
Maar tijdens onze laatste vakantie op Koh Kood kreeg ik oorpijn na het zwemmen in de zee.
Dacht dat gaat wel over, masr niet.
Eenmasl terug thuis toch masr ff nasr het ziekenhuis en een dokter naar laten kijken. Inderdasd helemaal verstopt.
De dokter heeft het met een soort stofzuigertje helrmasl schoongemaakt en inderdaad pijn weg en ik kan weer beter horen. Kosten 2.000 thb, met het verzoek jaarlijks terug te komen voor controle. Aangezidn ik er verder gelukkig nog geen last vsn heb gehad ben ik nog niet terug gegaan.
Door het water in het oor zwelt het oorsmeer op zegt ie en beter dopjes in het oor bij het zwemmen.
Heb die dingen hier nkg niet kunnen vinden, masr gelukkig ook geen last meer van gehad.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door driver » zondag 08 maart 2026, 08:38

jomel17 schreef: zaterdag 07 maart 2026, 12:30 Gisteren mijn nieuwe scooter Honda Click160 naar de dealer voor de eerste beurt.
Wat een verschil met NL, hier naar binnen rijden eigenaar ,half chinees, ziet mij en vraagt khun Jos oil change?
Gelijk aan de beurt na een kwartiertje afrekenen 230 Baht...
Foto volgt...
Goedkoper dan hier in Nederland 😉 .
Wel plezier van je nieuwe aanwinst denk ik?
Fotooszzz..
Afbeelding

Afbeelding

jomel17
Expat
Expat

#7 Bericht door jomel17 » zondag 08 maart 2026, 13:55

Wel plezier van je nieuwe aanwinst denk ik?
Nou nee niet echt vergeleken met de Yamaha X-Max is de Honda click 160 een kinderfietsje.
Vering heel slecht en ik zit met mijn knieën bijna tegen het dashboard aan als mijn schoonmoeder achterop zit.
Die breng ik iedere dag van het buitenhuis naar het huis op de markt en VV
De X-Max kon ik niet meer rond draaien op de standaard en met achteruit het hellinkje naast ons markthuis afrijden was ik gevallen.
Ik kreeg er nog wel 60K voor terug bij aankoop van die Honda..
Maar straks in april gaat mijn pensioen omhoog dus ff doorsparen voor iets beters.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door driver » zondag 08 maart 2026, 16:35

jomel17 schreef: zondag 08 maart 2026, 13:55 Wel plezier van je nieuwe aanwinst denk ik?
Nou nee niet echt vergeleken met de Yamaha X-Max is de Honda click 160 een kinderfietsje.
Vering heel slecht en ik zit met mijn knieën bijna tegen het dashboard aan als mijn schoonmoeder achterop zit.
Die breng ik iedere dag van het buitenhuis naar het huis op de markt en VV
De X-Max kon ik niet meer rond draaien op de standaard en met achteruit het hellinkje naast ons markthuis afrijden was ik gevallen.
Ik kreeg er nog wel 60K voor terug bij aankoop van die Honda..
Maar straks in april gaat mijn pensioen omhoog dus ff doorsparen voor iets beters.
Jammer dat ie wat tegenvalt.
Meer alleen rijden dus lees ik .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”