Cambodja (even ) dicht blijkbaar.
Moderator: Loempia
-
driver
- Volwaardig lid

Cambodja (even ) dicht blijkbaar.
Weer gedoe bij de tempel inclusief wat schermutselingen tussen beide legers en helaas ook dodelijke slachtoffers blijkbaar.
Grenzen dicht tussen beide landen lees ik.
Althans 800 km las ik.
https://www.ad.nl/buitenland/conflict-t ... ~a6b58a67/
Grenzen dicht tussen beide landen lees ik.
Althans 800 km las ik.
https://www.ad.nl/buitenland/conflict-t ... ~a6b58a67/
-
euromonkey
- Volwaardig lid

Re: Cambodja (even ) dicht blijkbaar.
het ziet ernaaruit dat Thaksin en Hun Sen hun twist door militairen laten uitvechten,
met beide landen gaat het wat minder en dan lijd dit af van de echte problemen,
met beide landen gaat het wat minder en dan lijd dit af van de echte problemen,
- Herbergier
- Volwaardig lid

Hier in Buriram is naast het racecircuit een vluchtelingenopvang opgezet en er worden nu al 8000 vluchtelingen uit het district Ban Kruat opgevangen, Ban Kruat ligt ongeveer 70 km ten zuiden van Buriram, maar verder hebben wij hier van de ongeregeldheden nog niets gehoord of gemerkt.
Alles van waarde is weerloos.
-
driver
- Volwaardig lid

Houden zo wat betreft niks gehoord en gemerkt.Herbergier schreef: ↑donderdag 24 juli 2025, 11:26 Hier in Buriram is naast het racecircuit een vluchtelingenopvang opgezet en er worden nu al 8000 vluchtelingen uit het district Ban Kruat opgevangen, Ban Kruat ligt ongeveer 70 km ten zuiden van Buriram, maar verder hebben wij hier van de ongeregeldheden nog niets gehoord of gemerkt.
8000 mensen zijn weer de klos .
Dat gedoe om die Tempel of speelt er meer?
Thaksin en Hun Sen heb ik even niet gevolgd dat moet ik opzoeken hoe dat zit.
Op Facebook inmiddels wat postings en fotoos gezien van uiteraard weer onschuldige slachtoffers en materiële schades.
-
driver
- Volwaardig lid

Toch fijn dat iedereen hier aanwezig er ook zo mee bezig is
.
Blijft over de vraag: Wie zijn er nog aanwezig?
Blijft over de vraag: Wie zijn er nog aanwezig?
- Herbergier
- Volwaardig lid

Veel leden van dit forum zitten ook op facebook en zijn daar lid van groepen die op Thailand gericht zijn, in deze groepen wordt het laatste nieuws constant vernieuwd en goed bijgehouden door de beheerders, met veel reacties waaronder heel veel positieve reacties maar soms ook wel negatieve reacties die dikwijls snel verwijderd worden.
Alles van waarde is weerloos.
-
driver
- Volwaardig lid

Facebook snap ik dat alles daar actueel ect is.Herbergier schreef: ↑zondag 27 juli 2025, 03:23 Veel leden van dit forum zitten ook op facebook en zijn daar lid van groepen die op Thailand gericht zijn, in deze groepen wordt het laatste nieuws constant vernieuwd en goed bijgehouden door de beheerders, met veel reacties waaronder heel veel positieve reacties maar soms ook wel negatieve reacties die dikwijls snel verwijderd worden.
Ben zelf niet lid daar van een Thailand gerelateerde groep.
Zal dat eens gaan opzoeken waar jullie allemaal zitten dan.
Mits er niet tig groepen zijn om uit te kiezen.
Maar als de weinige leden die hier nog wat posten tot nu toe daar wel posten en hier niet meer of amper wordt het hier nog stiller duszzzz..
-
jomel17
- Expat

Ik ben er nog Arie, iedere avond kijk ik even of er berichten zijn, meestal voor niets ..
หลงรัก
-
driver
- Volwaardig lid

Hier eigenlijk hetzelfde.
Blijf toch iedere keer even hier kijken mede omdat ik het nog steeds leuker vindt dan Facebook.
Hier kun je berichten gewoon terug kijken ect.
Maar nieuwe berichten komen er amper dus uiteindelijk zal het hier wel doodbloeden verwacht ik.
Geen nieuwe leden die de boel op frissen dus de realiteit is denk ik wat ik nu post
-
genesis
- Volwaardig lid

Ik snap Combodja niet, militair gezien is het een 'Neanderthaler' tegen de 'homosapiëns', ze hebben nul en generlei kans! 
-
driver
- Volwaardig lid

Hi, jij ook nog aanwezig hier zie ik
Mijn vrouw zei precies hetzelfde ongeveer.
Cambodja niet kleren en geen geld voor vechten zei ze.
Army geen wapens genoeg en waarom vechten tegen Thailand?
Inmiddels schijntje er een wapen stilstand te zijn zag ik hier op tv in Nederland.
-
pong
- Volwaardig lid

Update: dat ´eventjes´ duurt nog, de LANDSgrens is nog steeds gesloten, maar wel volop flights. Vorig jaar hebben Phnom Penh en Siem Reap allebei splinternieuwe vooralsnog te grote airports gekregen-zo´n 30/40 KM buiten de plaats, dus met veel langer durend en duurder transport erheen.
Hier vlakbij het ´bekpek-ghetto´ in BKK was een Thai(BKK)-Camb (Angka Watta, ofwel Siem Reap) dagelijkse luxe busdienst, die kon dus niet doorgaan. Hebben alternatief gezocht in een nog nieuwere nachtbus om die bekpekkertjes naar een of ander tropies eiland te brengen. Wel stonden er ook wat minivans geregistreerd in KH/Camb. dus die kunnen niks en zijn gestrand. De vele Khmer (vermits meestal veel beter engels sprekend) die hier in de buurt werken (voor de doorsnee 1e keer bezoeker geheel niet merkbaar als zijnde geen-Thai) houden zich beetje koest of onmerkbaar.
In veel kringen wordt gefluisterd dat die Anutin er sterk op heeft aangestuurd om zo de verkiezingen te winnen.
Hier vlakbij het ´bekpek-ghetto´ in BKK was een Thai(BKK)-Camb (Angka Watta, ofwel Siem Reap) dagelijkse luxe busdienst, die kon dus niet doorgaan. Hebben alternatief gezocht in een nog nieuwere nachtbus om die bekpekkertjes naar een of ander tropies eiland te brengen. Wel stonden er ook wat minivans geregistreerd in KH/Camb. dus die kunnen niks en zijn gestrand. De vele Khmer (vermits meestal veel beter engels sprekend) die hier in de buurt werken (voor de doorsnee 1e keer bezoeker geheel niet merkbaar als zijnde geen-Thai) houden zich beetje koest of onmerkbaar.
In veel kringen wordt gefluisterd dat die Anutin er sterk op heeft aangestuurd om zo de verkiezingen te winnen.
-
driver
- Volwaardig lid

Mooie update van je.pong schreef: ↑zondag 01 maart 2026, 04:21 Update: dat ´eventjes´ duurt nog, de LANDSgrens is nog steeds gesloten, maar wel volop flights. Vorig jaar hebben Phnom Penh en Siem Reap allebei splinternieuwe vooralsnog te grote airports gekregen-zo´n 30/40 KM buiten de plaats, dus met veel langer durend en duurder transport erheen.
Grenzen over land nog steeds dicht duurt dan idd al een mooi poosje.
Over schermutselingen horen we in Nederland niet zo veel meer.
Althans, ik krijg er amper nog iets van mee.