Ins en Outs in Nederland

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ins en Outs in Nederland

#61 Bericht door driver » donderdag 26 februari 2026, 17:19

De Witte.... Woensdag

Na wat vergeefse pogingen afgelopen Maandag toch even de startkabels erop en gelijk starten .
Accu toch nog een poosje aan de lader gezet erna.
Vandaag gelijk starten,Mooi weer voorspeld dus de eerste 143.8 km met de Witte gereden.
Eerst naar GEG Shop in Apeldoorn om wat spulletjes in beslag te nemen 😂 voor de binnenkort op te halen V4 Rally.
Koffie, Gezellig bijgepraat èn door naar Star Twin.
Genoeg moois te zien en even gepraat ook en toen weer rustig aan wat binnendoor her en der.
Als de Witte goed warrum is blijft ie keurig stationair draaien.
Bij koud blok slaat ie nog wel eens af dus iedere keer weer even spannend.. Doet ie ut of Doet ie ut niet daarna 🤔🤗
Gelukkig deedt ie het iedere keer
Na mijn Hart infarct de eerste rit weer en dat was toch weer fijn om te doen en dat het nog kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jomel17
Expat
Expat

#62 Bericht door jomel17 » vrijdag 27 februari 2026, 14:14

Geniet er maar van Arie, en wat betreft die rettel, het kan natuurlijk ook zijn dat zijn account hier gehackt is ..dan krijgt hij ook geen prive bericht binnen .
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#63 Bericht door driver » vrijdag 27 februari 2026, 17:04

jomel17 schreef: vrijdag 27 februari 2026, 14:14 Geniet er maar van Arie, en wat betreft die rettel, het kan natuurlijk ook zijn dat zijn account hier gehackt is ..dan krijgt hij ook geen prive bericht binnen .
Gehackt kan misschien idd maar de moderators zijn blijkbaar allemaal verdwenen dus?

Ervan genieten, Motor..Dat probeer ik wel ja zolang het lukt.
6 Maart de grotere motor ophalen en dan maar eens afwachten hoe dat bevalt.
Wordt die toch te zwaar oid gaat die weer weg voor iets lichter wslijk.

jumbo
Expat
Expat

#64 Bericht door jumbo » zaterdag 28 februari 2026, 03:09

Vroeger.. deden we nog wel eens een ;Biertje?; in Bangkok.
Manuel uit Phuket, Mart uit Kalasin, Edje Chonburi. Karel, Ben
Ben nog eens bij Mart, toentertijd in Cha am, geweest. En bij Oscar in Chantaburi
Mart was ook op de bruiloft in 2011, evenals Oscar en Ben..
Jeannette nog eens ontmoet en Henk Korat
Ook Erik nog eens opgezocht in Khon Kean ziekenhuis, ik was in de buurt..
en misschien nog iemand gemist

Het waren leuke tijden, maar kwa informatie verkrijgen en verstrekken is de pot natuurlijk een keer op
en dat was wat we hier deden. kennis en ervaring uitwisselen....

Denk dat de sociale media veel functies heeft overgenomen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat

#65 Bericht door Joep » zaterdag 28 februari 2026, 04:23

Grotendeels gelijk Jumbo, maar die sociaal media groepen staan vaak vol met onwaarheden over bv rijbewijs, verlengen van visa exemption etc.
Vaak ook gericht op toeristen en waar ze goedkoop of goed kunnen eten.
"Echte expatproblemen" komen nauwelijks ter sprake
Volgens mij is het bekende blog ook in het slop aan het raken, veel herhalingen, 3 soorten nieuwsoverzichten etc
Nadeel daar vind ik dta er geen discussie kan ontstaan omdat alles via de moderator gaat.
Iets minder positieve zaken komen niet op het blog (mijn ervaring).

Jammer dat dit forum zo weinig wordt bezocht en dat er weinig nieuws opkomt.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door sjeng » zaterdag 28 februari 2026, 12:31

Joep schreef: zaterdag 28 februari 2026, 04:23 Grotendeels gelijk Jumbo, maar die sociaal media groepen staan vaak vol met onwaarheden over bv rijbewijs, verlengen van visa exemption etc.
Volgens mij is het bekende blog ook in het slop aan het raken, veel herhalingen, 3 soorten nieuwsoverzichten etc
Nadeel daar vind ik dta er geen discussie kan ontstaan omdat alles via de moderator gaat.

juist omdat er zo weinig echte of minder ernstige expat problemen zijn is het op dit forum zo rustig en eigenlijk is dat maar goed zo.
We zitten natuurlijk ook niet te wachten op expat problemen.

En als er niks belangrijks te melden valt zou je natuurlijk altijd nog wel even posten dat je zeug een toom van 8 biggen heeft geworpen en dat er 2 zwarte bij zijn, maar op zoiets zit natuurlijk ook niemand te wachten.
Vaste routine elke morgen rond een uur of 10 internet open en o.a. TF openen en als er niets te lezen valt dan is dat maar zo. :neus:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#67 Bericht door driver » zaterdag 28 februari 2026, 13:05

sjeng schreef: zaterdag 28 februari 2026, 12:31
Joep schreef: zaterdag 28 februari 2026, 04:23 Grotendeels gelijk Jumbo, maar die sociaal media groepen staan vaak vol met onwaarheden over bv rijbewijs, verlengen van visa exemption etc.

juist omdat er zo weinig echte of minder ernstige expat problemen zijn is het op dit forum zo rustig en eigenlijk is dat maar goed zo.
We zitten natuurlijk ook niet te wachten op expat problemen.

En als er niks belangrijks te melden valt zou je natuurlijk altijd nog wel even posten dat je zeug een toom van 8 biggen heeft geworpen en dat er 2 zwarte bij zijn, maar op zoiets zit natuurlijk ook niemand te wachten.
Vaste routine elke morgen rond een uur of 10 internet open en o.a. TF openen en als er niets te lezen valt dan is dat maar zo. :neus:
Tsja, als iedereen zo denkt als jou dat rustig okè is kan dit Forum zeker sluiten🫣😂.
Wat belangrijk is kan ook alle kanten op eigenlijk en is ook al weer persoonlijk en doet toch niet echt terzake lijkt me?
Ik zou het wel leuk vinden om dingen te zien in Thailand wat leden doen, Dingen bezoeken ect en ik post wat over onze dingen in Nederland hier.
Ik zie wel wat het wordt hier, Niks is het al dus kan nooit slechter worden lijkt me 😇🤗

jumbo
Expat
Expat

#68 Bericht door jumbo » zondag 01 maart 2026, 02:26

Joep schreef: zaterdag 28 februari 2026, 04:23

Vind ik ook, jammer...

Je had hier toentertijd ook veel voornamelijk aspirant leden die halve waarheden de ether is zeilden.... dat gebeurt nu eenmaal
Wat het leuke was hier, was dat er niemand werd afgebrand, behalve dan in de tijd van de zogenoemde 'sala bende'
Die hebben een paar core leden overtuigd om naar facebook over te stappen, volgens mij was je daar ook 1 van Driver
Toen werd het rustiger en zijn er andere leden mee gestopt, en dan de natuurlijke verdunning, het forum is/was toch,
voor het merendeel, iets van mensen op leeftijd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#69 Bericht door driver » zondag 01 maart 2026, 06:45

jumbo schreef: zondag 01 maart 2026, 02:26
Joep schreef: zaterdag 28 februari 2026, 04:23

Vind ik ook, jammer...

Je had hier toentertijd ook veel voornamelijk aspirant leden die halve waarheden de ether is zeilden.... dat gebeurt nu eenmaal
Wat het leuke was hier, was dat er niemand werd afgebrand, behalve dan in de tijd van de zogenoemde 'sala bende'
Die hebben een paar core leden overtuigd om naar facebook over te stappen, volgens mij was je daar ook 1 van Driver
Toen werd het rustiger en zijn er andere leden mee gestopt, en dan de natuurlijke verdunning, het forum is/was toch,
voor het merendeel, iets van mensen op leeftijd
Vlgs mij heeft niemand mensen naar Faceboek gestuurd maar is er indertijd een Faceboek groep opgestart naast dit Forum.
Mèt goedkeuring toch van de beheerders hier vlgs mij?
Vergis ik me nu corrigeer me dan aub.
Poosje geleden alweer.
Faceboek was toen toch booming dus de gedachte was toen toch mensen daar heen krijgen om ook makkelijk en snel te kunnen communiceren.
Maar dat werdt uiteindelijk ook geen succès toch.
Sala bende is ook zwaar overdreven dat blijft bij sommigen blijkbaar nog steeds een dingetje.
Er waren op een bepaald moment genoeg mensen met diverse gedachten en een x aantal leden die hier al eerder aanwezig waren hadden blijkbaar moeite met wat nieuwkomers die andere gedachten ect hadden.
Discussies en gedram over van alles en nog wat werdt het toen en teveel haantjes bij elkaar, Teveel egootjes en teveel wijsneuzen ongeacht dan welke kant ze stonden dan komt er vanzelf bonje en ontevredenheid hè.
Ik heb altijd gedaan wat ik zelf wou en het beste vondt en dat doe ik nog steeds.. Verkeerde keuzes horen er dan soms bij dat is niet te voorkomen lijkt me.
En nu is nu en nu na al die jaren komt er hier geen nieuwe aanwas en wij worden ouder en zullen op een bepaald moment niks meer posten.
Dus dit Forum zal uiteindelijk definitief stil worden dan blijkbaar maar wanneer?
Laatst gewijzigd door driver op zondag 01 maart 2026, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#70 Bericht door driver » zondag 01 maart 2026, 08:02

Nu terug naar Nederland, Eerst koffie dan schilderen 🤗

Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#71 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2026, 17:23

Als Sukanya terug komt uit Thailand heeft ze altijd van alles bij zich.
Koffers vol met kleine en wat grotere dingen, Uiteraard Thaise pilletjes, paracetamol, jodium ect en zeepjes en lekker ruikjes spul.
En niet een paar maar vaak voor 10 jaar denk ik dan wel eens.
Het merendeel boven in de zolderkamer waar ze altijd wel bezig is uitgestald.
En eerlijk is eerlijk..soms zit er wat bij wat mij ook wel aanstaat.
Zoals deze kleine flesjes met spul erin wat best lekker ruikt.
Bijna op dus Tsja 🤔... Hulptroepen inschakelen wordt het dan.
Kennis uit onze motorgroep vliegt binnenkort mits het doorgaat vanwege de Iran perikelen momenteel naar BKK.
En die neemt met wat mazzel een x aantal flesjes mee die bij elke 7 Eleven te koop zijn meestal.

Afbeelding

En deze kwam ik een keertje tegen bij een wat grotere Tesco of Robinson oid vlgs mij.
En die vondt ik wel lekker dus wat pakken mee naar Nederland mee genomen eind 2024.
De kennis die nu naar BKK gaat en drie weken in Thailand gaat rond trekken gaat proberen een paar pakken voor me te vinden 👍

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”