Nieuw paspoort aanvragen.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat

Re: Nieuw paspoort aanvragen.

#46 Bericht door jomel17 » woensdag 23 april 2025, 14:20

Waarschijnlijk wel want zwemmen is zelfs voor hem te ver.
หลงรัก

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door Herbergier » maandag 05 mei 2025, 11:29

Ik heb vandaag per mail het bericht binnengekregen dat mijn nieuwe paspoort, die ik op 13 maart in Khon Kaen heb aangevraagd, bij de ambassade is aangekomen, daar ik het niet persoonlijk ga ophalen moet ik mijn oude paspoort via EMS Thailand Post naar de ambassade opsturen en dan krijg ik daarna het ongeldig gemaakte oude paspoort en het nieuwe paspoort via EMS Thailand Post in een door mij afgegeven en gefrankeerde envelop weer teruggestuurd.

Normaal duurt dit ongeveer vier weken maar vanwege de grote drukte en de vele vrije dagen in maart, april en mei (in Thailand en Nederland) heeft het deze keer ruim zeven weken geduurd.
Alles van waarde is weerloos.

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#48 Bericht door wpdl » dinsdag 06 mei 2025, 01:41

Een belachelijke score Joost zeven weken met als slap excuus grote drukte en vrije dagen.
Had het mijne binnen drie weken en dat was ook al een week te laat omdat die Thaise truus geluk 'vergeten' was om al geponst aan te vinken op de checklijst.
Iets wat gewoon kan en mag.

Vermoed dat jij lang mocht wachten omdat je je paspoort 'on the road' heb aangevraagd op de eerste locatie, men heeft gewoon de hele rit wat er een klein handje vol waren met locatie je paspoort in de kluis [mag je hopen] laten liggen.
Nadat men vanuit Pattaya weer op de thuisbasis was gekomen, de aanvragen verwerkt en verstuurd naar Nederland.
Kortom, het heeft wekenlang in Thailand gelegen.
Je bent weer klaar voor tien jaar, net als ik en ik ga de volgende ronde, maar weer gewoon naar hun thuisbasis, de Ambassade te Bangkok.

Met de trein kan ook Jos heb het vroeger wel eens overwogen zijnde vakantie vanaf Istanboel tot Thailand.
Is je opmerking een algemene of had je iemand in het bijzonder op het oog, borrelt er bij mij toch omhoog.
Denk het laatste want je heb het over 'hem'.

jomel17
Expat
Expat

#49 Bericht door jomel17 » dinsdag 06 mei 2025, 14:15

Goed lezen WPDL , Joost moet zijn oude paspoort nog opsturen naar BKK.
Punt 2 jij weet wie ik bedoel
หลงรัก

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door wpdl » dinsdag 06 mei 2025, 14:35

Type foutje Jos, paspoort aanvraag papieren bedoelde ik natuurlijk.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#51 Bericht door Herbergier » woensdag 07 mei 2025, 03:58

Het maakt mij allemaal niet zo veel uit hoelang ik mijn paspoort kwijt ben of dat het ongeldig is, mijn paspoort ligt over het algemeen thuis in de kast en heb ik vrijwel nooit bij me, ik gebruik hem alleen in de immigration voor mijn jaarextension verlenging of voor de 90 dagen melding en een paar weken geleden in een bank voor een nieuwe ATM-card en als ik binnenkort mijn nieuwe paspoort heb moet ik daarmee weer naar de bank om mijn nieuwe paspoort te laten registreren.

Als ze mij hier in Thailand om een legitimatie vragen, geef ik altijd mijn Thaise pink-ID af, b.v. in een hotel, ziekenhuis enz. en gisteren nog in het postkantoor voor verzending van mijn oude paspoort via EMS naar Bangkok, op de Thaise pink-ID staan mijn belangrijkste gegevens in het Thais en dat is hier midden in de Isan voor de medewerkers, die hier vrijwel geen woord Engels kunnen spreken, lezen of schrijven, een heel stuk makkelijker.

jomel17
Expat
Expat

#52 Bericht door jomel17 » woensdag 07 mei 2025, 14:52

Joost ik doe precies hetzelfde als jij, paspoort nooit bij me .
หลงรัก

Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#53 Bericht door Ronny010 » woensdag 14 mei 2025, 14:06

Herbergier schreef: donderdag 17 april 2025, 11:19 Op deze sites vind je meer over het aanvragen van een nieuw paspoort, maar ga eerst even naar de immigration waar je ingeschreven staat en vraag daar wat je zoal nodig hebt bij een nieuw paspoort, elke immigration werkt in Thailand naar eigen voorschriften, soms zetten ze gewoon je extension van je oude naar je nieuwe paspoort over, maar bij de immigration in Buriram moet ik zodra ik mijn nieuwe paspoort binnen heb een nieuw jaarextension aanvragen omdat mijn oude paspoort niet het volledige jaar meer geldig is en kreeg ik een extension die geldig is tot de datum dat mijn paspoort is verlopen.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/pasp ... t-thailand

https://www.rvig.nl/introductie-nieuw-m ... OZ-aIaGkPQ
Weet je of de pasfoto winkel tegenover de embassy daar nog zit in die parkeergarage? De afspraak is nu gemaakt , ik zoek ook nog een pension in de buurt? Bedankt 🤩

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door wpdl » donderdag 15 mei 2025, 01:17

Om de hoek, Ron en gratis wifi.
Veel andere zaken ook trouwens die gratis zijn en een leuk uitzicht over de stad, aanrader.

https://maps.app.goo.gl/H5FKPDFwNmtYfZpZ7

Deze hut doet het ook leuk.

https://maps.app.goo.gl/pLzCMz5iv81xmMH38

Deze kan natuurlijk ook.

https://maps.app.goo.gl/7vcZtbVE7ernVTkA6

Stukje wandelen door het parkje ook leuk.

Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#55 Bericht door Ronny010 » donderdag 15 mei 2025, 03:15

boven budget de derde is best zat, iets onder of ommenabei de 800 is best zat. :worshippy: en die fotowinkel?

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door wpdl » donderdag 15 mei 2025, 04:22

Die is er al jaren niet meer was, een zusje van de 'mevrouw' achter de balie in de ambassade.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-id-kaart

Lokaal laten maken en de beste man of vrouw goed duidelijk maken wat men wens zijnde pasfoto.
Tenzij je een uurtje in Bangkok heen en weer wil rijden of ze later wil opsturen.

Ik ben zelf 'gewoon' ERG vroeg in de auto gestapt met een Thaise chauffeur [Familie] vanuit Korat.
Laat in de middag weer thuis.
Netjes betaald voor een dag rijden.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door Herbergier » donderdag 15 mei 2025, 04:24

Je kan misschien beter naar een hotelletje in de buurt van Sukhumvit Soi 4 e.o. kijken, daar heb je wel enkele low budget hotels en daar zijn voor de avond zat goede redelijk geprijsde restaurants en uitgaansgelegenheden om te eten en nog een paar biertjes te drinken en het is ongeveer een half uurtje lopen naar de ambassade.

Even inzoomen op Google maps en de hotels aanklikken dan zie je ongeveer de prijs.

https://www.google.com/maps/place/Soi+S ... FQAw%3D%3D

Voor het formaat van de pasfoto's krijg je een voorbeeld bij de papieren die je opgestuurd krijgt, na de aanvraag van je paspoort, een voorbeeld met de maten hoe die pasfoto gemaakt moet zijn, als je je daar precies aan hou kan je de pasfoto bij iedere fotozaak laten maken. Ik heb ze zelf met het voorbeeld in de hand in een fotozaak in Khon Kaen laten maken, de pasfoto's die ik eerder in Buriram had laten maken werden niet goedgekeurd, dus hou je precies aan de maten.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/pasp ... en-pasfoto

https://www.government.nl/topics/identi ... lines-2020
Laatst gewijzigd door Herbergier op donderdag 15 mei 2025, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#58 Bericht door sjeng » donderdag 15 mei 2025, 07:35

Als je vanaf BTS Phloen chit richting soi tonson loopt heb je na ongeveer 100 m een kleine 7-11.
achter de 7-11 heb je een fotoshop die pasfoto's maakt. er staat ook een bord met pijl op de stoep.
De laatste keer waren de foto's goed.

jomel17
Expat
Expat

#59 Bericht door jomel17 » donderdag 15 mei 2025, 14:19

Er zit toch ook een hotel in Soi Ton Son zelf ?
หลงรัก

Ronny010
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#60 Bericht door Ronny010 » donderdag 15 mei 2025, 15:35

Allemaal bedankt weer kanjers :worshippy:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”