Bewijs van in leven zijn

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#91 Bericht door wpdl » dinsdag 28 november 2023, 01:02

Oogkleppen heren.
Of wat vriendelijker niet verder kijken als je neus lang is.

Ik ben hier op een leeftijd van 54 lentes heen gegaan, dan is het krijgen van een "visumondersteuningsbrief" niet aan de orde, aangezien ik niets ter ondersteuning kreeg uit de BV.nl.
Eigen [spaar] geld als garantie voor de immigratie om een visum te bekomen.
Daarnaast was ik in staat om mijn cashflow/spaargeld redelijk op peil te houden samen met mijn Thaise vrouw.
In eerste instantie als getrouwd mens met haar, later heb ik dat zelfs naar een retirement omgezet, en nog steeds getrouwd.
Het is tevens een eerste buffer voor mijn vrouw als ik het hier afsluit op planet earth.
Heeft ze naast het afbetaalde huis, auto en nog wat andere buffers voldoende om haar leven normaal in te richten zonder een financiële neerslag.
Of het mijn uiteraard.

Mijn opmerking naar jodokus was er een van vaagheden over dat papiertje, net als de mogelijkheid om via de vriendin van de zus van 'je' vrouw als 'bevoegde autoriteit' even een stempeltje te halen over je fysieke status.
Uiteraard zijn inkomens verklaringen en de SSO niet helemaal onbekend bij mij, maar heb een andere weg ingeslagen toen en daar heb ik vrede mee en de immigratie en uitkeringinstantie ook.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bewijs van in leven zijn

#92 Bericht door jumbo » woensdag 10 april 2024, 02:42

Volgens mij, en dat kan ik uiteraard verkeerd hebben, wordt het SVB in leven bewijs eens per 12 maanden verstuurd naar de gerechtigde

Mijn laatste, en eerste, was in Februari 2023 voor mijn uitkering startend in Juli 23

Nu, april 2024 heb ik het nieuwe formulier nog niet ontvangen, wel de uitkeringen
Of moet ik het nieuwe formulier verwachten rond Juni 2024 vanwege de ingangsdatum??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Bewijs van in leven zijn

#93 Bericht door jodokus » woensdag 10 april 2024, 03:52

wpdl schreef: dinsdag 28 november 2023, 01:02

Mijn opmerking naar jodokus was er een van vaagheden over dat papiertje, net als de mogelijkheid om via de vriendin van de zus van 'je' vrouw als 'bevoegde autoriteit' even een stempeltje te halen over je fysieke status.
Uiteraard zijn inkomens verklaringen en de SSO niet helemaal onbekend bij mij, maar heb een andere weg ingeslagen toen en daar heb ik vrede mee en de immigratie en uitkeringinstantie ook.
Het is al in 2020 begonnen toen er meldingen waren dat de SSO in Chon buri het niet meer wilde doen. Van een ander gehoord dat, mede door de Corona crisis, hij met een stempeltje van Oostenrijkse Ambassade voor zowel het levensbewijs als de Proof of Income aan zijn plichten kon voldoen. Ik heb dat toen klakkeloos overgenomen en gaat nog steeds goed zonder problemen van SVB en of Immigration.
Vorige maand de Proof of Income weer gedaan. Ik weet niet of de Ondersteunings brief nog steeds 50 euro kost, maar hier wordt het steeds goedkoper... van THB 1900 naar vorig jaar 1600+ en vorige maand 1370...het zal met de koers te maken hebben.
Toch wel...

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van in leven zijn

#94 Bericht door pjotter » woensdag 10 april 2024, 05:59

Zou kunnen Juni. Ik had mijn eerste AOW in augustus 2022 aangevraagd met daaraan 'vast' ook een levensbewijs. December 2022 1e AOW. Afgelopen jaar kreeg ik het al in Mei. Dat is ook mijn geboorte maand.
Mss dat het aan de geboorte datum is gekoppeld 🤷‍♂️, als je eenmaal 'in de molen zit'. Kan ook toeval zijn. Tot nu toe heb ik 2024 ook nog niet gehad. We zullen zien.
jumbo schreef: woensdag 10 april 2024, 02:42 Volgens mij, en dat kan ik uiteraard verkeerd hebben, wordt het SVB in leven bewijs eens per 12 maanden verstuurd naar de gerechtigde

Mijn laatste, en eerste, was in Februari 2023 voor mijn uitkering startend in Juli 23

Nu, april 2024 heb ik het nieuwe formulier nog niet ontvangen, wel de uitkeringen
Of moet ik het nieuwe formulier verwachten rond Juni 2024 vanwege de ingangsdatum??

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Bewijs van in leven zijn

#95 Bericht door sjeng » woensdag 10 april 2024, 06:14

pjotter schreef: woensdag 10 april 2024, 05:59 Zou kunnen Juni. Ik had mijn eerste AOW in augustus 2022 aangevraagd met daaraan 'vast' ook een levensbewijs. December 2022 1e AOW. Afgelopen jaar kreeg ik het al in Mei. Dat is ook mijn geboorte maand.
Mss dat het aan de geboorte datum is gekoppeld 🤷‍♂️, als je eenmaal 'in de molen zit'. Kan ook toeval zijn. Tot nu toe heb ik 2024 ook nog niet gehad. We zullen zien.
jumbo schreef: woensdag 10 april 2024, 02:42 Volgens mij, en dat kan ik uiteraard verkeerd hebben, wordt het SVB in leven bewijs eens per 12 maanden verstuurd naar de gerechtigde

Mijn laatste, en eerste, was in Februari 2023 voor mijn uitkering startend in Juli 23

Nu, april 2024 heb ik het nieuwe formulier nog niet ontvangen, wel de uitkeringen
Of moet ik het nieuwe formulier verwachten rond Juni 2024 vanwege de ingangsdatum??
Het bewijs van in leven zijn van de SVB valt bij mij al 7 jaar rond mijn verjaardag in de bus.
correctie 6 jaar want vorig jaar niet ontvangen de post hier hapert nog weleens.
na contact met de SVB netjes digitaal ontvangen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Bewijs van in leven zijn

#96 Bericht door Kees » woensdag 10 april 2024, 11:02

sjeng schreef: woensdag 10 april 2024, 06:14
pjotter schreef: woensdag 10 april 2024, 05:59 Zou kunnen Juni. Ik had mijn eerste AOW in augustus 2022 aangevraagd met daaraan 'vast' ook een levensbewijs. December 2022 1e AOW. Afgelopen jaar kreeg ik het al in Mei. Dat is ook mijn geboorte maand.
Mss dat het aan de geboorte datum is gekoppeld 🤷‍♂️, als je eenmaal 'in de molen zit'. Kan ook toeval zijn. Tot nu toe heb ik 2024 ook nog niet gehad. We zullen zien.
jumbo schreef: woensdag 10 april 2024, 02:42 Volgens mij, en dat kan ik uiteraard verkeerd hebben, wordt het SVB in leven bewijs eens per 12 maanden verstuurd naar de gerechtigde

Mijn laatste, en eerste, was in Februari 2023 voor mijn uitkering startend in Juli 23

Nu, april 2024 heb ik het nieuwe formulier nog niet ontvangen, wel de uitkeringen
Of moet ik het nieuwe formulier verwachten rond Juni 2024 vanwege de ingangsdatum??
Het bewijs van in leven zijn van de SVB valt bij mij al 7 jaar rond mijn verjaardag in de bus.
correctie 6 jaar want vorig jaar niet ontvangen de post hier hapert nog weleens.
na contact met de SVB netjes digitaal ontvangen.
Inderdaad, ook bij mij altijd in de maand juli, mijn geboortemaand.
Eerste uitkering was in de maand november.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bewijs van in leven zijn

#97 Bericht door Herbergier » woensdag 10 april 2024, 14:38

Ik krijg de laatste jaren mijn levensbewijs binnen omstreeks mijn verjaardag via de Berichtenbox van mijn overheid.

https://www.svb.nl/nl/veelgestelde-vragen-levensbewijs
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bewijs van in leven zijn

#98 Bericht door jumbo » donderdag 11 april 2024, 01:49

Bedankt allemaal, ik snap het principe nu, rond verjaardag
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#99 Bericht door wpdl » donderdag 11 april 2024, 02:26

Ik krijg eigenlijk altijd een digitale mededeling en een schriftelijke aanvraag om mijn gegevens en het in leven zijn te bevestigen.
Meestal geven ze een periode van enkele maanden aan om je bewijs te retourneren kan via post maar beter natuurlijk via pdf.
Heeft met de datum van aanvraag [AOW] te maken, maar door Covid aardig in de war geraakt, denk dat geboorte datum toeval is.
Heb het al eens vermeldt, dacht ik maar er hangen veranderingen in de lucht, digitale melding.
Stuur altijd ongevraagd 'de rest' ook een pdf om het te synchroniseren aangezien er een datum door Lawyer/sso opstaat.
Vraag dus om een kopie als je bij die laatste dit afhandelt, zodat je daar een pdf van kan maken.

Bij te laat inleveren zetten ze je AOW stil en dat krijg je weer uitbetaald als je alsnog je levensbewijs ingeleverd heb.
Dus geen inhoudingen.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Bewijs van in leven zijn

#100 Bericht door jodokus » vrijdag 19 april 2024, 15:19

Als je even de Digidentity App installeerd, dan kan het vanaf nu online... ik heb de App geinstalleerd en is actief, het wachten is op oktober wanneer ik weer een jaar ouder wordt.

https://www.svb.nl/nl/pers-en-nieuws/ni ... vensbewijs
Toch wel...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#101 Bericht door wpdl » zaterdag 20 april 2024, 01:08

Dat is mooi jodokus.
Wacht het even af wanneer ik de brief krijg en scan de QR-code.
Heb een telefoon met scan-mogelijkheden en die NFC-chip staat in mijn paspoort.
Zou dus allemaal weinig meer voor moeten stellen.
Kan het trouwens slecht vinden in de play store of staat die alleen op de SVB-site?

Eenvoudig voor de burger

De burger krijgt nu de keuze om het formulier te laten invullen of om de Digidentity wallet-app te gebruiken.
De app werkt als volgt: In de brief met het formulier levensbewijs dat wij aan de burger sturen staat nu ook een QR-code.
Hiermee kan hij heel makkelijk met een smartphone of tablet de app installeren.
Via de app scant hij zijn identiteitsbewijs (NFC-chip), neemt een selfie en verstuurt de informatie via de app.
De app is gekoppeld aan ons IT-landschap.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 767
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van in leven zijn

#102 Bericht door pjotter » zaterdag 20 april 2024, 01:56

De NFC-chip moet in je telefoon zitten. ZOveel telefoons hebben dat nog niet.
wpdl schreef: zaterdag 20 april 2024, 01:08 Dat is mooi jodokus.
Wacht het even af wanneer ik de brief krijg en scan de QR-code.
Heb een telefoon met scan-mogelijkheden en die NFC-chip staat in mijn paspoort.
Zou dus allemaal weinig meer voor moeten stellen.
Kan het trouwens slecht vinden in de play store of staat die alleen op de SVB-site?

Eenvoudig voor de burger

De burger krijgt nu de keuze om het formulier te laten invullen of om de Digidentity wallet-app te gebruiken.
De app werkt als volgt: In de brief met het formulier levensbewijs dat wij aan de burger sturen staat nu ook een QR-code.
Hiermee kan hij heel makkelijk met een smartphone of tablet de app installeren.
Via de app scant hij zijn identiteitsbewijs (NFC-chip), neemt een selfie en verstuurt de informatie via de app.
De app is gekoppeld aan ons IT-landschap.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bewijs van in leven zijn

#103 Bericht door jumbo » zaterdag 20 april 2024, 01:59

pjotter schreef: zaterdag 20 april 2024, 01:56 De NFC-chip moet in je telefoon zitten. ZOveel telefoons hebben dat nog niet.
Op mijn samsung ook niet
Nu een nfc reader gedownload
en anders de telefoon van de vrouw, heeft wel nfc
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bewijs van in leven zijn

#104 Bericht door jumbo » zaterdag 20 april 2024, 02:01

nfc reader downloaden werkt dus ook niet
omdat de optie niet op je telefoon zit...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bewijs van in leven zijn

#105 Bericht door wpdl » zaterdag 20 april 2024, 02:36

Zeker nog het oude mobieltje van 'de firm'
Heb jaren terug al voor een toestel gekozen met die ondersteuning, herbergier had toen een onderwerp waarin dat probleem zich voor deed.
Staat die wel aan bytheway :angel:

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”