Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#1 Bericht door driver » zaterdag 03 juni 2023, 16:25

Udan Thany, Nongkai als uitvalsbasis motorrijden.

14 Juni tot 5 July ben ik in Thailand.
Ik kan met een wegmotor Kawasaki 300 op pad vanuit Bandung.

Maar waar ga ik onder andere naartoe? 🤔.
Ben zelf uiteraard bezig eea op te zoeken maar als jullie mooie gebieden inclusief wegen ook kleine weten hou ik me aanbevolen.
Omgeving Loei?..Udon.. Richting Roi Et? waar de helaas overleden Mart woonde.

Dagtrips van 150 /200 km of paar dagen een mooi rondje? 🤔

Gr driver

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#2 Bericht door Adrie » zaterdag 03 juni 2023, 19:19

Ben wel eens vanaf Nong Khai langs de Mekong gereden, wel met auto.
Dan op een gegeven moment de 201 zuidelijk naar Loei.
Vanaf Loei de 21 tot je in Lom Sak uit komt, daar hebben we overnacht.
Was een leuke route

Als je langs de grens met Laos rijdt wel uitkijken met bellen, je beltegoed kan wel een snel op zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#3 Bericht door erik-kuijpers » zondag 04 juni 2023, 08:45

Arie, ik denk dat je bedoelt Amphur Ban Dung, in Thais อำเภอบ้านดุง aan de weg 2096. Ik ken die omgeving erg goed.

De omgeving van Ban Dung biedt ook mogelijkheden. Ten noorden van de stad zijn zoutvelden en er ligt de belangrijke tempel Wat Kham Chanot, ook wel Wat Chanod, volgens het verhaal van Naga Pu Si Suttho en Naga Si Pathumma, en jouw vrouw kent die geschiedenis waarschijnlijk wel.

Ga je richting west over de 2022 dan rij je langs een enorm (spionage?) radiostation, iets als Radio Free America, maar waag het niet een foto te maken want Printen44 en ik zijn er weggejaagd... Via de 2022 kun je naar Phen en naar de autobaan en naar Nongkhai, en je kunt ook zuidelijk richting Nong Han, of via de 2096 naar Nong Mek, en dan ben je dicht bij het bekende meer Nong Han Kumphawapi, bekend van tienduizenden lotusbloemen maar dan moet het wel bloeiseizoen zijn.

Koop een goeie provincie Udon Thani kaart zoals van PN MAP schaal 1:220.000. De steden Nongkhai en Udon Thani zijn de moeite waard. Nongkhai heeft de Sala Keeuw Ku, net ten oosten van de stad, met de surrealistische beeldentuin, en de beroemde dekenale Wat Phochai tussen ringbaan en Thanon Prajak. Ten zuiden van de stad langs de bypass naar de brug en naast de campus ligt het vismuseum met (grote) levende vissies uit de Mekong (maandag dicht, herinner ik me).

Vanuit Ban Dung ligt ook de weg open naar de provincie Bung Kan en kun je de tempel hoog in de heuvels bezoeken (een rot eind klimmen, te voet!) de Wat Phu Tok, de Stairway to Heaven, maar dan moet je fit zijn hoor! Ik vond een link: https://www.youtube.com/watch?v=_Xsy9-DGR2w, of zoek bij youtube naar Mark Wiens.

Nou, veel plezier in mijn oude woonomgeving!
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op zondag 04 juni 2023, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#4 Bericht door erik-kuijpers » zondag 04 juni 2023, 09:01

Arie, heb je een email gestuurd over Wat Phu Tok. Als jouw email tenminste nog klopt....

Een kaart die ik ook heb gebruikt is van ThinkNet, northeastern bilingual map, 1:550.000, en die pakt de hele Isaan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#5 Bericht door driver » zondag 04 juni 2023, 12:38

erik-kuijpers schreef: zondag 04 juni 2023, 08:45 Arie, ik denk dat je bedoelt Amphur Ban Dung, in Thais อำเภอบ้านดุง aan de weg 2096. Ik ken die omgeving erg goed.

De omgeving van Ban Dung biedt ook mogelijkheden. Ten noorden van de stad zijn zoutvelden en er ligt de belangrijke tempel Wat Kham Chanot, ook wel Wat Chanod, volgens het verhaal van Naga Pu Si Suttho en Naga Si Pathumma, en jouw vrouw kent die geschiedenis waarschijnlijk wel.

Ga je richting west over de 2022 dan rij je langs een enorm (spionage?) radiostation, iets als Radio Free America, maar waag het niet een foto te maken want Printen44 en ik zijn er weggejaagd... Via de 2022 kun je naar Phen en naar de autobaan en naar Nongkhai, en je kunt ook zuidelijk richting Nong Han, of via de 2096 naar Nong Mek, en dan ben je dicht bij het bekende meer Nong Han Kumphawapi, bekend van tienduizenden lotusbloemen maar dan moet het wel bloeiseizoen zijn.

Koop een goeie provincie Udon Thani kaart zoals van PN MAP schaal 1:220.000. De steden Nongkhai en Udon Thani zijn de moeite waard. Nongkhai heeft de Sala Keeuw Ku, net ten oosten van de stad, met de surrealistische beeldentuin, en de beroemde dekenale Wat Phochai tussen ringbaan en Thanon Prajak. Ten zuiden van de stad langs de bypass naar de brug en naast de campus ligt het vismuseum met (grote) levende vissies uit de Mekong (maandag dicht, herinner ik me).

Vanuit Ban Dung ligt ook de weg open naar de provincie Bung Kan en kun je de tempel hoog in de heuvels bezoeken (een rot eind klimmen, te voet!) de Wat Phu Tok, de Stairway to Heaven, maar dan moet je fit zijn hoor! Ik vond een link: https://www.youtube.com/watch?v=_Xsy9-DGR2w, of zoek bij youtube naar Mark Wiens.

Nou, veel plezier in mijn oude woonomgeving!
. Dank je wel voor je uitgebreide info.
Ga eens rustig alles lezen en opzoeken.
Ben zelf ook al wat aan het kijken iets boven Loei. Zijn redelijk veel leuke bochten wegen wat ik zie..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#6 Bericht door driver » zondag 04 juni 2023, 12:38

Adrie schreef: zaterdag 03 juni 2023, 19:19 Ben wel eens vanaf Nong Khai langs de Mekong gereden, wel met auto.
Dan op een gegeven moment de 201 zuidelijk naar Loei.
Vanaf Loei de 21 tot je in Lom Sak uit komt, daar hebben we overnacht.
Was een leuke route

Als je langs de grens met Laos rijdt wel uitkijken met bellen, je beltegoed kan wel een snel op zijn :mrgreen:
Senk You..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#7 Bericht door driver » zondag 04 juni 2023, 13:18

erik-kuijpers schreef: zondag 04 juni 2023, 09:01 Arie, heb je een email gestuurd over Wat Phu Tok. Als jouw email tenminste nog klopt....

Een kaart die ik ook heb gebruikt is van ThinkNet, northeastern bilingual map, 1:550.000, en die pakt de hele Isaan.
Gelezen en een email terug..

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#8 Bericht door erik-kuijpers » maandag 05 juni 2023, 08:03

De hele provincie Loei is heuvelachtig met hellingen waar de Tour de France zich niet voor zou schamen! Adrie gaf je al een tip om vanaf de stad Loei zuidelijk te gaan richting Lom Sak (provincie Phetchabun), daar te slapen, en over de 12 en de 228 terug naar Udon Thani regio. Ook de provincie Nong Bua Lamphu is heuvelachtig en niet echt toeristisch. De wegen zijn goed te doen; ik deed alles op mijn 110 cc Honda Airblade terwijl jij een zware motor hebt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#9 Bericht door driver » maandag 05 juni 2023, 08:50

erik-kuijpers schreef: maandag 05 juni 2023, 08:03 De hele provincie Loei is heuvelachtig met hellingen waar de Tour de France zich niet voor zou schamen! Adrie gaf je al een tip om vanaf de stad Loei zuidelijk te gaan richting Lom Sak (provincie Phetchabun), daar te slapen, en over de 12 en de 228 terug naar Udon Thani regio. Ook de provincie Nong Bua Lamphu is heuvelachtig en niet echt toeristisch. De wegen zijn goed te doen; ik deed alles op mijn 110 cc Honda Airblade terwijl jij een zware motor hebt.
300 cc hé.. Niet heel zwaar maar prima lijkt me om daar te rijden.
Ga alles opzoeken wat jullie hier neerzetten en zal proberen wat te posten als ik onderweg ben.
Foto's hier posten blijf ik een gedoe vinden.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#10 Bericht door jomel17 » maandag 05 juni 2023, 14:01

Driver,
300 cc is genoeg hier ik rij nu 2 jaar op mijn Yamaha X Max van 300 cc rond (scooter) hiervoor had ik de Yamaha Aeromax van 155 cc.
Maar die vond ik na een jaar toch te laag, had trouwens wel een start/stop systeem....
In NL reed ik de Suzuki Burgman 650, maar zo zwaar heb ik hier niet nodig.
Ik wens jullie een prettige reis met veel mooi weer.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#11 Bericht door driver » maandag 05 juni 2023, 16:24

jomel17 schreef: maandag 05 juni 2023, 14:01 Driver,
300 cc is genoeg hier ik rij nu 2 jaar op mijn Yamaha X Max van 300 cc rond (scooter) hiervoor had ik de Yamaha Aeromax van 155 cc.
Maar die vond ik na een jaar toch te laag, had trouwens wel een start/stop systeem....
In NL reed ik de Suzuki Burgman 650, maar zo zwaar heb ik hier niet nodig.
Ik wens jullie een prettige reis met veel mooi weer.
Dank je wel alvast. Ik ga overigens alleen. Sukanya blijft bij haar familie. Mooi weer, Lees droog weer hoop ik ook.

Gr driver

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#12 Bericht door Adrie » maandag 05 juni 2023, 17:15

erik-kuijpers schreef: maandag 05 juni 2023, 08:03 Adrie gaf je al een tip om vanaf de stad Loei zuidelijk te gaan richting Lom Sak (provincie Phetchabun), daar te slapen,

Kijk je wel uit tussen Loei en Lom Sak :mrgreen:

We waren te laat vertrokken vanaf een kennis die toen in Ban Sabeng bij Nong Han woonde en reden het laatste uur
in het donker, en op een gegeven moment ff wachttijd>>> er moest een pyton van een metertje of 4 a 5 lengte ff
naar de andere kant van de weg.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#13 Bericht door driver » maandag 05 juni 2023, 18:58

Adrie schreef: maandag 05 juni 2023, 17:15
erik-kuijpers schreef: maandag 05 juni 2023, 08:03 Adrie gaf je al een tip om vanaf de stad Loei zuidelijk te gaan richting Lom Sak (provincie Phetchabun), daar te slapen,

Kijk je wel uit tussen Loei en Lom Sak :mrgreen:

We waren te laat vertrokken vanaf een kennis die toen in Ban Sabeng bij Nong Han woonde en reden het laatste uur
in het donker, en op een gegeven moment ff wachttijd>>> er moest een pyton van een metertje of 4 a 5 lengte ff
naar de andere kant van de weg.
:mrgreen:.. Ik rij niet in het donker mij te gevaarlijk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#14 Bericht door jumbo » dinsdag 06 juni 2023, 00:47

Bandun, voor een momentje dacht ik dat je in Indonesie ging brommeren :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Motorrijden vanuit Bandung.. Waarheen?

#15 Bericht door driver » dinsdag 06 juni 2023, 12:25

jumbo schreef: dinsdag 06 juni 2023, 00:47 Bandun, voor een momentje dacht ik dat je in Indonesie ging brommeren :P
:mrgreen:.. 🙅, Nee, Indonesië nog nooit geweest. 😊

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”