Arie, ik denk dat je bedoelt Amphur Ban Dung, in Thais อำเภอบ้านดุง aan de weg 2096. Ik ken die omgeving erg goed.
De omgeving van Ban Dung biedt ook mogelijkheden. Ten noorden van de stad zijn zoutvelden en er ligt de belangrijke tempel Wat Kham Chanot, ook wel Wat Chanod, volgens het verhaal van Naga Pu Si Suttho en Naga Si Pathumma, en jouw vrouw kent die geschiedenis waarschijnlijk wel.
Ga je richting west over de 2022 dan rij je langs een enorm (spionage?) radiostation, iets als Radio Free America, maar waag het niet een foto te maken want Printen44 en ik zijn er weggejaagd... Via de 2022 kun je naar Phen en naar de autobaan en naar Nongkhai, en je kunt ook zuidelijk richting Nong Han, of via de 2096 naar Nong Mek, en dan ben je dicht bij het bekende meer Nong Han Kumphawapi, bekend van tienduizenden lotusbloemen maar dan moet het wel bloeiseizoen zijn.
Koop een goeie provincie Udon Thani kaart zoals van PN MAP schaal 1:220.000. De steden Nongkhai en Udon Thani zijn de moeite waard. Nongkhai heeft de Sala Keeuw Ku, net ten oosten van de stad, met de surrealistische beeldentuin, en de beroemde dekenale Wat Phochai tussen ringbaan en Thanon Prajak. Ten zuiden van de stad langs de bypass naar de brug en naast de campus ligt het vismuseum met (grote) levende vissies uit de Mekong (maandag dicht, herinner ik me).
Vanuit Ban Dung ligt ook de weg open naar de provincie Bung Kan en kun je de tempel hoog in de heuvels bezoeken (een rot eind klimmen, te voet!) de Wat Phu Tok, de Stairway to Heaven, maar dan moet je fit zijn hoor! Ik vond een link:
https://www.youtube.com/watch?v=_Xsy9-DGR2w, of zoek bij youtube naar Mark Wiens.
Nou, veel plezier in mijn oude woonomgeving!