Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2086 Bericht door driver » donderdag 04 mei 2023, 06:15

Kees schreef: donderdag 04 mei 2023, 04:04 Mensen, accepteer nu eens dat af en toe eens ziek worden menselijk is, net als bij dieren. De kans op overlijden is nog steeds heel klein wanneer je ziek ben.
Je gaat toch ook geen gepanserde auto kopen omdat het hier zo gevaarlijk in het verkeer is.
Ziek worden kan idd gebeuren en is menselijk maar een griepspuit wordt al zo lang gedaan wat ik weet niks mis mee toch als je denkt daar baat bij te hebben.
Vaccinatie Covid idem dito.. Al deedt ik dat na lang twijfelen pas puur en alleen om Nederland uit te kunnen zonder te moeilijk gedoe.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2087 Bericht door wpdl » donderdag 04 mei 2023, 06:29

Nee, geen gepantserde auto Kees, maar jij heb toch zeker veiligheidsgordels kreukelzones aan je auto en van die airbags in je stuur zitten?
Dus voor diegene die al wat minder gezond zijn.......................

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2088 Bericht door Kees » donderdag 04 mei 2023, 08:05

Nee, geen gepantserde auto Kees, maar jij heb toch zeker veiligheidsgordels kreukelzones aan je auto en van die airbags in je stuur zitten?
Ja.
Niet klagen, maar dragen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2089 Bericht door jomel17 » donderdag 04 mei 2023, 14:18

Toch vind ik Kees zijn idee wel zinvol, als ik de lottery win koop ik een gepantserde auto en laat hem (haar?) in rood wit blauw verven
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2090 Bericht door jumbo » vrijdag 05 mei 2023, 01:31

wpdl schreef: donderdag 04 mei 2023, 06:29 Nee, geen gepantserde auto Kees, maar jij heb toch zeker veiligheidsgordels kreukelzones aan je auto en van die airbags in je stuur zitten?
Dus voor diegene die al wat minder gezond zijn.......................
:clap: :clap:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2091 Bericht door jumbo » vrijdag 05 mei 2023, 01:32

jomel17 schreef: donderdag 04 mei 2023, 14:18 Toch vind ik Kees zijn idee wel zinvol, als ik de lottery win koop ik een gepantserde auto en laat hem (haar?) in rood wit blauw verven
3 of 5 lijnen? :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2092 Bericht door Herbergier » vrijdag 05 mei 2023, 03:12

Kees schreef: donderdag 04 mei 2023, 04:04 Mensen, accepteer nu eens dat af en toe eens ziek worden menselijk is, net als bij dieren. De kans op overlijden is nog steeds heel klein wanneer je ziek ben.
Je gaat toch ook geen gepanserde auto kopen omdat het hier zo gevaarlijk in het verkeer is.
Het valt me wel op dat goed getrainde topsporters, met een goede medische staf om zich heen bij de minste of geringste constatering van corona gelijk niet meer mee mogen doen aan wedstrijden, gisteren zijn er weer drie wielrenners van Jumbo/Visma, twee dagen voor het begin van de Giro, naar huis gestuurd.
Dus zo onschuldig is corona niet, met een griepje of een beetje verkoudheid en zelfs na een zware valpartij fietsen die renners gewoon door, soms worden ze zelfs vanwege een valpartij na de finish gelijk naar het ziekenhuis gestuurd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2093 Bericht door pjotter » vrijdag 05 mei 2023, 12:10

Die 3 renners zullen wel door willen/kunnen fietsen denk ik, doch het is nog steeds een beslissing van de organisatie. Willen toch (sociaal?) voorkomen dat anderen het ook krijgen. En goed getrainde sporters kunnen bij een 'gevoelig corona gen' ( Als dat al bestaat, ha ha), ook de pijp uit gaan vermoed ik. Ook al is de kans klein. Kijk b.v. maar eens hoeveel ogenschijnlijk goed gezonde en getrainde voetballers, zomaar op het veld neervallen of erger, dood vallen.
Herbergier schreef: vrijdag 05 mei 2023, 03:12
Kees schreef: donderdag 04 mei 2023, 04:04 Mensen, accepteer nu eens dat af en toe eens ziek worden menselijk is, net als bij dieren. De kans op overlijden is nog steeds heel klein wanneer je ziek ben.
Je gaat toch ook geen gepanserde auto kopen omdat het hier zo gevaarlijk in het verkeer is.
Het valt me wel op dat goed getrainde topsporters, met een goede medische staf om zich heen bij de minste of geringste constatering van corona gelijk niet meer mee mogen doen aan wedstrijden, gisteren zijn er weer drie wielrenners van Jumbo/Visma, twee dagen voor het begin van de Giro, naar huis gestuurd.
Dus zo onschuldig is corona niet, met een griepje of een beetje verkoudheid en zelfs na een zware valpartij fietsen die renners gewoon door, soms worden ze zelfs vanwege een valpartij na de finish gelijk naar het ziekenhuis gestuurd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2094 Bericht door jumbo » zaterdag 06 mei 2023, 02:22

pjotter schreef: vrijdag 05 mei 2023, 12:10 Die 3 renners zullen wel door willen/kunnen fietsen denk ik, doch het is nog steeds een beslissing van de organisatie. Willen toch (sociaal?) voorkomen dat anderen het ook krijgen. En goed getrainde sporters kunnen bij een 'gevoelig corona gen' ( Als dat al bestaat, ha ha), ook de pijp uit gaan vermoed ik. Ook al is de kans klein. Kijk b.v. maar eens hoeveel ogenschijnlijk goed gezonde en getrainde voetballers, zomaar op het veld neervallen of erger, dood vallen.
Die gezonde topsporters die 'zomaar' neervallen en soms overlijden zijn in 99% van de gevallen verkeerd gediagnotiseerd
Als voorbeeld, Ericsson en Blind, zijn jarenlang gediagnotiseerd met een 'sporthart' een van de kamers, meestal de linker is dan vergroot
Symptomen, volgens de arts niets om je zorgen over te maken, zijn een onregelmatige hartslag / arrythmia

Dezelfde symptomen zijn echter verbonden aan cardiomyopathy een verdikte hartwand die met het vorderen der leeftijd dikker wordt
en als je het niet laat opereren een voortijdige dood betekend. En omdat het dezelfde symptomen heeft wordt het te vaak over het hoofd gezien
en vooral bij sporters

Blind en Ericsson hebben dit ook, opereren is op die leeftijd en gezondheid niet echt nodig, kan iets later kwa carriere, maar ze hebben wel een CRT-D ingebouwd op hun borstkast. Dit apparaatje synchroniseert de hartslag met een onder en boven grens aangepast aan de persoon.

Een operatie waarbij de hartwand wordt weggebrand (wave laser) is later dus absoluut noodzakelijk want anders raakt het hart van slag en poef...over and out.....omdat er niet voldoende bloed naar de organen kan worden gestuurd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2095 Bericht door pjotter » zondag 07 mei 2023, 00:32

Aha, ja ja, duidelijk. Erg 'tricky' dan zoiets. Heb totaal geen medische kennis, maar is het dan ook niet zo dat deze mensen, mss dus zonder het zelf te weten, in een zgn risico groep zitten, voor Corona/Covid ? Phoe, Ik heb gelukkig (nog? 🤷‍♂️) geen ervaring met dit soort zaken 🤞🤞🤞
jumbo schreef: zaterdag 06 mei 2023, 02:22
pjotter schreef: vrijdag 05 mei 2023, 12:10 Die 3 renners zullen wel door willen/kunnen fietsen denk ik, doch het is nog steeds een beslissing van de organisatie. Willen toch (sociaal?) voorkomen dat anderen het ook krijgen. En goed getrainde sporters kunnen bij een 'gevoelig corona gen' ( Als dat al bestaat, ha ha), ook de pijp uit gaan vermoed ik. Ook al is de kans klein. Kijk b.v. maar eens hoeveel ogenschijnlijk goed gezonde en getrainde voetballers, zomaar op het veld neervallen of erger, dood vallen.
Die gezonde topsporters die 'zomaar' neervallen en soms overlijden zijn in 99% van de gevallen verkeerd gediagnotiseerd
Als voorbeeld, Ericsson en Blind, zijn jarenlang gediagnotiseerd met een 'sporthart' een van de kamers, meestal de linker is dan vergroot
Symptomen, volgens de arts niets om je zorgen over te maken, zijn een onregelmatige hartslag / arrythmia

Dezelfde symptomen zijn echter verbonden aan cardiomyopathy een verdikte hartwand die met het vorderen der leeftijd dikker wordt
en als je het niet laat opereren een voortijdige dood betekend. En omdat het dezelfde symptomen heeft wordt het te vaak over het hoofd gezien
en vooral bij sporters

Blind en Ericsson hebben dit ook, opereren is op die leeftijd en gezondheid niet echt nodig, kan iets later kwa carriere, maar ze hebben wel een CRT-D ingebouwd op hun borstkast. Dit apparaatje synchroniseert de hartslag met een onder en boven grens aangepast aan de persoon.

Een operatie waarbij de hartwand wordt weggebrand (wave laser) is later dus absoluut noodzakelijk want anders raakt het hart van slag en poef...over and out.....omdat er niet voldoende bloed naar de organen kan worden gestuurd.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”