Nieuw belastingverdrag Nederland-Thailand.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nieuw belastingverdrag Nederland-Thailand.

#46 Bericht door pjotter » donderdag 27 april 2023, 06:07

Ik heb vrijstelling op mijn bedrijfspensioen. Sinds afgelopen december 1e AOW. Wordt gewoon netto gestort. Dus de loonbelasting (dus niet de volksverzekeringen wonende in Thailand), wordt automatisch ingehouden. Ik had afgelopen 1 april nog ff gekeken op mijnbelastingdienst, of ik mss een verplichte aanslag had gekregen, maar niets. Overigens vrijstelling aanvragen moet niet. Je kunt dit ook achteraf regelen, geld terug vragen als buitenlands belastingplichtige.
In dat 'formulier' kun je idd splitsen wat wel en wat niet belastingplichtig is in NL (Tot nu toe dus)

Verdiensten in Thailand weet ik niets van. Ik lees ooit wel het woord 'wereldinkomen' 🤷‍♂️
jumbo schreef: donderdag 27 april 2023, 00:54 Ik heb recent veelvuldig telefonisch contact gehad met de belastingdienst buitenland aangaande mijn nieuwe vrijstelling
Uiteraard heb ik daar het puntje van de veranderende situatie besproken, maar daar was niemand van op de hoogte.
Ik moet gewoon de vrijstelling aanvragen
Waarschijnlijk ook omdat ik hier nog werk tegen beloning en dus belastingplichtig ben in Thailand

Of zal NL de AOW dan afzonderlijk belasten???

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”