De 1e 500k฿ = 0%. (Iedereen 100k vrij, per familielid 60k (ben niet getrouwd dus 1x 60k), 190k vrij boven 65 en 1e schijf tot 150k ook vrij/0%. Samen 500k).
2e schijf 150-300k = 5% en 3e schijf = 10%.
Dus bij overmaken 65k฿ per maand (780k) betaal je 20,500฿
per jaar !!
Update: de (eventuele rest) van het geld wat je overmaakt, laat je in NL staan. Dat kun je idd het volgende jaar belastingvrij naar Thailand overmaken voor zover je wilt.
Dat had natuurlijk ook gekund met de 65k฿ per maand, maar ik had dat RO22 document nodig om vrijstelling te krijgen in NL. Dat kreeg ik niet zonder echt belasting te betalen hier. Lees/las wel eens verhalen dat men dit document met koffiegeld kon krijgen, maar hier in Korat zeker niet (meer?)
wpdl schreef: ↑woensdag 01 november 2023, 01:32
Nee, pjotter geen overheidspensioen.
Heb jaren lang vrijstelling gehad domweg omdat ik helemaal geen inkomsten had uit Nederland.
Toen ik mijn bedrijfspensioen in eerste instantie kreeg, ben ik gewoon in Nederland blijven betalen met de blauwe envelop.
Ze wisten in een split sec. wie ik was en waar ik woonde of je even de papieren wilde invullen
Twee jaar erna kwam de AOW erbij en dat is tot nog toe het geval.
Geld overmaken naar Thailand in januari, spaargeld, volgens advies Erik K tot ver in de toekomst en klaar.
Zie nu dat dat verhaal vaag gaat worden.
Overeenkomst dubbele belasting, paspoort laten zien of zo?
Hoeveel belasting betaal jij in Thailand in procenten met je Thaise TIN.