Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#196 Bericht door Herbergier » vrijdag 26 november 2021, 07:37

Vanmorgen hier in Buriram weer naar het immigratiekantoor 2 geweest (Hier hebben we 2 immigratiekantoren) voor mijn temporary retirement visa extension of stay. Alle benodigde papieren eerst thuis netjes gekopieerd, ingevuld en ondertekend, er was een persoon voor me (toevallig een Nederlandse kennis van mij) en ik stond binnen een half uur met een nieuw stempel weer buiten.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#197 Bericht door RuudThai » dinsdag 30 november 2021, 15:40

Vandaag hetzelfde gedaan als Herbergier.
Nu moet ik altijd het afgelopen jaar van mijn bankboekje kopiëren en bijvoegen. Maar dan moet je dat bankboekje wel bijwerken. En dat had ik het hele afgelopen jaar niet gedaan dus naar het kantoor van de Bangkok bank in de BigC om het te laten bijwerken. Echter, alleen de lopende maand werd geprint dus dat was niet voldoende. Aan de balie gevraagd en ja, zij konden een heel jaar uitdraaien op papier. Kosten 100 baht. Weer geregeld.

Bij de immigratie was ik de enige klant dus binnen 20 minuten was het klaar. Over 90 dagen terug voor de 90-dagen melding.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#198 Bericht door wpdl » woensdag 01 december 2021, 02:04

Klinkt allemaal als van 'voor de oorlog' heren.
Makkelijk hoor.

Hier heb je tegenwoordig een 'station' waar de papieren ingevuld kunnen worden met hulp voorbeelden of studenten van die dienst.
Daarna aanbieden bij de controle medewerkers van die dienst.
Goedgekeurd mag je eventueel in de wachtrij voor de ontsmettingsneveldouche en binnen verder wachten.
Er mogen maar een beperkt aantal mensen binnen.
Dit traject is buiten voor de snelle lezers onder ons, binnen gaan wij verder met.

Papieren opnieuw stevig controleren inclusief je bankboekje dat op dezelfde dag afgeprint moet zijn en je jaaroverzicht door de bank geprint met de nodige stempels en handtekeningen.
Vaak flink wat velletjes bij elkaar in totaal.
Goedgekeurd gaat je paspoort naar 'achteren' waar je aanvraag voor de verlenging weer in een archief bijgeschreven wordt.
Hebben de retirement klanten het nog makkelijk zoals ik, de marriage klanten nog het 'voorrecht' om wat meer info te verstrekken en een keer terug te komen voor hun definitieve goedkeuring is mij wel eens vertelt.
Dit allemaal om de 'normen en waarden' goed op de rails te houden.
Have a nice day sir see you next year.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#199 Bericht door Kees » woensdag 05 januari 2022, 12:06

Ook wij mogen weer een jaar blijven.
Dit maal zo snel als mogelijk gedaan, dit om eventuele vaccinatie verklaringen te voorkomen.
Mogen, van immigratie Chiang Mai, nu blijven tot 29 januari 2023
De documenten waren:
Uiteraard geldig paspoort, kopie van paspoort plus de kopieën van visa en de TM's.
Verklaring, visum ondersteuningsbrief van ambassade, van inkomen.
Kopie huurcontract met adres.
Kopie van huwelijksakte, gelegaliseerd in Nederland 5 jaar geleden. Dit i.v.m. het "meeliften" van mijn vrouw.
Eén pasfoto.
Er werd niet gevraagd naar bankboekje, foto van ons voor huis en/of tekening hiervan.

Wij laten dit ieder jaar regelen door een agency, naar volle tevredenheid, die een afspraak voor ons maakt bij de immigratie. Vandaag mochten wij daar om 14:30 uur komen. Wij waren daar om 14:15 uur, om 14:25 uur konden wij naar binnen, even een foto maken en 14:31 uur stonden we weer buiten met onze jaarlijkse verlenging.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#200 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 05 januari 2022, 14:50

Mooi werk! De agent knapt het werk op en is zo zijn loon waard. Prima oplossing.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#201 Bericht door johnny013 » woensdag 09 maart 2022, 12:37

De voorgaande jaren was ik elke keer binnen een kwartier weer buiten, voor de retirements verlenging... ik had de laatste paar maanden al gezien dat er gemiddeld een man of 70 voor de deur stond, en dan meestal ook nog wel 10 a 12 binnen , voor de aanmeld desk.
Daarom vorige maand gelijktijdig met de Proof of Income van het Oostenrijkse consulaat, ook een online een afspraak gemaakt bij Immigration voor vandaag tussen 13.00 en 13.30

Een paar minuten over 13.00 was ik er, het is hier om de hoek, ik zag meer dan 50 mensen buiten en prees mij gelukkig met mijn gemaakte afspraak. Het eerste uniform wat ik buiten tegen kwam maar even gevraagd... Ik liet hem de emails zien, want ik kreeg van Immigration zowel gisteren als vanochtend een' Reminder, Retirement Purpose' voor een 'Upcoming Booking' , maar hij wist het niet, begreep het niet en zei... Stand in Line. Maar daar ging het nu juist om, daar het fysiek voor mij nogal een opgave is om zo lang stil te moeten staan, had ik een afspraak gemaakt.
Doorgelopen naar de ingang en daar bij een ander en daarna bij de aanmeld desk ook weer gevraagd en emails laten zien en ook daar het zelfde antwoord... Please stand in Line, sir...

Ik ben weer naar huis gegaan, en om even over 15.00 weer die kant op. Ongeveer 10 man voor de deur en 15 minuten later was ik binnen met mijn volgnummer, welke een goed half uur later werd afgeroepen. Mijn mapje papieren aan de jongeman gegeven, die uiterst vriendelijk was, snel overal doorheen bladerde en mij om 1900 baht vroeg. Ik heb hem ook de Reminder email van mijn afspraak laten zien en gevraagd waarom.... hij pakte zijn mobiel en babbelde in rap Thais voor een minuut en haalde daarna zijn schouders op. Ik kreeg mijn afhaal nummer met de mededeling dat ik vrijdag om of na 14.00 mijn paspoort en verlenging weer op kon halen... Morgen een feestdag wellicht... anyway, ik mag weer een jaartje blijven...
Het is zoals het is...

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#202 Bericht door Joep » woensdag 21 september 2022, 07:02

Gisteren mijn extension vernieuwd en mag weer een jaar blijven.
Een afspraak gemaakt via de website van www.bangkok.immigration.go.th/en
Moet zeggen, werkt perfect en binnen een uurtje weer buiten.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#203 Bericht door wpdl » woensdag 15 februari 2023, 10:14

Ook weer een jaar er bij,retirement.
Op eigen kracht om het zo maar te zeggen.
Meeste thuis ingevuld op de PC.
Een drietal papieren over inkomen en boetes bij overstay zijn standaard aan het worden jaarlijks.
Of alles in het blauw inplaats van zwart kan de volgende keer en kopie info blauwe boek vrouw en landlord moet op een A4.
Had het op twee A 4 gedaan mocht niet.

Grootste vrees was weer de TTB bank met bankverklaring en bevestiging dat het er echt, echt waar opstond op deze dag.
Dame was een uur bezig en gaf sterk de indruk geen flauw idee te hebben waar ik het over had.
Na enige hinten van mij en hulp van collega kwam het lek boven drijven.
Kosten twee keer tweehonderd Baht plus natuurlijk de 1900 Baht IMM.
Zat op de kleine dertig velletjes.

Op naar volgend jaar.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#204 Bericht door pjotter » donderdag 16 februari 2023, 22:47

Ja, heb ik al meer gehoord/gelezen dat 'blauwe pen verhaal' wpdl. Tot nu toe (afgelopen december geweest) hebben ze al 5 jaar op rij mijn vantevoren ingevulde (.pdf) formulieren geaccepteerd. Ook die STM2 formulieren qua overstay en zo. Wel heb ik, toen ik dit voor de eerste keer hoorde, alles op mijn gemakkie, thuis handmatig met blauwe pen ingevuld. Alleen de jaarlijks veranderende velden zoals leeftijd en datums, open gelaten. Heb ze al 2 jaar bij me dan, maar nooit om gevraagd 🤞🤞🤞. Inkomen aantonen kan ik gelukkig nog elk jaar aantonen met de visumondersteuningsbrief van de NL ambassade. Maar we kunnen er weer een jaar tegen 😉

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#205 Bericht door jumbo » vrijdag 17 februari 2023, 01:27

wpdl schreef: woensdag 15 februari 2023, 10:14 kopie info blauwe boek vrouw en landlord moet op een A4.
Had het op twee A 4 gedaan mocht niet.
Is je landlord dan niet je vrouw???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#206 Bericht door jodokus » woensdag 01 maart 2023, 09:59

Ook ik ben weer een jaar onder de pannen... gisteren op het Oostenrijkse consulaat een Proof of Income gekregen na overlegging van mijn drie jaaropgave's.
Ik was de enigste dus meteen aan de beurt, leuke babbel met de Thaise dame, 1500 thb betaald en naar huis.

Vandaag om rond 14.30 was ik bij Immigration Jomtien... klein uurtje buiten wachten, toen naar binnen en een volgnummer gekregen en was ik 10 minuten later aan de beurt.
Ik geef het hele pakket kopieen af, alles netjes ondertekend, plus 1900 thb... ik krijg een geplastificeerd volgnummer en hetzelfde volgnummer wordt in mijn paspoort geniet.

Morgen na 14.00 mijn paspoort ophalen met de geldige verlenging tot 30 maart 2024
Toch wel...

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#207 Bericht door sjeng » donderdag 13 april 2023, 03:36

Kees schreef: vrijdag 01 februari 2019, 08:52 Goed nieuws voor 60 plussers.
Weet niet of iedereen dit kan zien via deze link, weet ff geen andere manier.

https://www.facebook.com/fabulous103/vi ... 915434929/
Ook ik mag weer een jaartje blijven, ik dacht ik ga net fff voor songkhan naar de immigratie en was de enige klant.
papierwerk zoals gewoonlijk, ondersteuningsbrief ambassade, kopien paspoort, foto, locatie huis, en 1900 thb.
Wel weer de vervelende vraag naar een overzicht van buitenlandse stortingen op mijn bankrekening, welke na enige discussie over de visum ondersteuningsbrief of een bankverklaring werd beslist in mijn voordeel,scheelt weer een ritje naar de bank.
Mijn argument dat een bankuitdraai met maandelijkse storting de visumondersteuningsbrief overbodig zou maken sneed hout,
stond na een uurtje weer buiten en 's middags paspoort ophalen. Dus een 2 stop service. maar we zijn er weer klaar mee.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#208 Bericht door Joep » vrijdag 08 september 2023, 08:11

Mag ook weer een jaar blijven.
Gisteren mijn extension of stay gedaan in BKK.
Fijn dat je hier online een afspraak voor kunt maken.
Binnen 20 minuten weer buiten.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#209 Bericht door jumbo » maandag 11 september 2023, 01:33

Joep, Minburi?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#210 Bericht door Joep » maandag 11 september 2023, 01:46

Khlong Samwa is buurgemeente van Minburi

Visum aangevraagd bij Chaeng Wattanna

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”