AOW in 2023

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: AOW in 2023

#16 Bericht door pjotter » zaterdag 07 januari 2023, 00:19

Idd mogen we niet mopperen met de verhoging wonende in Thailand. Toch zijn we weer wat voor het lapje gehouden door de NL regering. Tijdens prinsjesdag had men het over +/- 10% !! Men is even "vergeten" erbij te vertellen dat de 'inkomensondersteunings AOW' een heel stuk is verlaagd waardoor er idd maar 6,65% overblijft.

Qua vertrekkorting heb ik een beetje geluk gehad omdat voor mijn vertrek het AOW/Pensioen regelement nog wat was aangepast. Ik zou met 67 en 3 maanden mijn AOW uitkering pas krijgen (1956) en dus 12% levenslang verliezen.
Door die aanpassing heb ik het vorige maand al gekregen bij 66 en 7 maanden en is mijn levenslange vertrekkorting maar 8% geworden.

Ik lees dat de laatste 2 jaar er, mede door covid, een oversterfte was. Vermoed toch dat dit geen aanpassing in de AOW leeftijd teweeg zal brengen 😜

Overigens hebben de mensen met een ABP pensioen een lekkere verhoging gehad van 12% ! Netjes ! 👍Helaas is mijn (particulier) bedrijfspensioen al 'in de week aan het leggen' dat ze hws b.v. geen 10% verhoging kunnen geven omdat zij al rekening willen houden met de buffers voor de nieuwe pensioenwet die er aan komt.
Maar ik klaag niet na een verhoging van 7,78% afgelopen april. We zullen zien.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: AOW in 2023

#17 Bericht door jumbo » zaterdag 07 januari 2023, 23:59

Vragen julle allemaal korting zorgkosten aan? Kan dat uberhaupt en zo ja, waar?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”