we kunnen (eindelijk) gaan.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#61 Bericht door gerrit11 » zondag 28 augustus 2022, 17:31

Ag ja, hij heeft school in nl afgemaakt en wilde opleiding volgen maar toen vertrokken we al.
Zijn in nl geboren allebei.
Ik wil dat t me t allebei goed gaat komen.
Die oudste is met ze vrienden hier aant afspreken, 1 komt er volgende maand al en anderen willen ook snel komen 😀😀😂.
Dat word wat met die schatjes. Willen hier thuis komen helpen met schilderen en meer. Ja daar zeg ik geen nee tegen [|)
Die oudste krijg ik denk hier niet op school, die wil alleen maar aan scooters sleutelen en achter de meiden aan..
Kleine wil graag naar school, er zit hier een int. School paar km verderop.

En ik,, ja moet hier aan de slag, vandaag wat inkopen gedaan in buri ram.
Straks t vrouwtje mee om definitieve aankopen te doen, kleurtjes uitkiezen en zo..
Groetjes

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#62 Bericht door jumbo » maandag 29 augustus 2022, 02:22

Er is een verschil tussen het 'goed doen' in NL en in TH
In TH, nog steeds een ontwikkelingsland, zijn aanbod zowel van school als van werk van een ander kaliber als in NL
Het geld/inkomen is ook anders, maar zo zijn ook de kosten.
Ik ken tig verhalen van Thai die naar het buitenland gaan om te werken voor 40-50,000 thb, en dan denken dat ze geld hebben
om luxe te leven en nog een bak te sparen of terug te sturen.... daar gaat het al mis. Ze denken een EU inkomsten en TH kosten.
Het is een recept dat vaak gedoemd is om te falen, tenzij ze net als in TH met een groep gaan wonen en leven.
En waar is dan de ervaring van een buitenland???

Onze Thaise dochter wil naar AUS study/work, haar trip naar US was in 2020 door Covid afgezegd, maar werken in het buitenland
is en blijft een ideaal en je kunt er mee tevoorschijn komen bij je vriendinnen en vrienden :roll:
Haar longtime boyfriend komt niet door de ballotage, dus we zien wel hoe dat eindigt, maar hij woont in een huis van ons en
min of meer om de hoek...zal mij benieuwen of hij af en toe langs gaat komen. Rijke ouders, goede business, maar hij wil het zelf
doen en is nu verkoper in een modezaak en dat met een afgeronde studie cinematographie....

Mijn NL zoon is hier voor een stage vanuit zijn studie in NL. Hij denkt andersom over de toekomst, Expat geld verdienen en
lage kosten... ergens in de wereld maar bij voorkeur niet in NL. Vriendin is een digital nomad, maar vooralsnog taxable in NL
want niemand weet wat er na zijn stage gebeurt. Hij moet er twee doen en wellicht de tweede ook in Bangkok.
Leuke condo in Ploenchit dus midden in de stad.
Ze genieten van de 24/7 metropool die alles te bieden heeft, waar ik de slaperigheid van Cha am verkies. Ze gaan overigens blij mee
elk ander weekend, effe uitzakken, homemade food en het strand...

Dus Gerrit, het kan verkeren, maar je moet blijven proberen je kids te stimuleren, te laten antwoorden waarom ze een bepaalde keuze willen
maken, een discussie initieren en vervolgens aangeven dat het gras ALTIJD groener is aan de overkant....
Uiteindelijk komt het altijd wel weer goed, dat zie je aan de verhalen van Joep en Adri

En het betekend voor degenen met nog jonge kinderen dat je vroeg moet beginnen om de verschillen tussen A en B duidelijk te maken
maar om ook hun scholing daarop aan te passen..... als de mogelijkheden er zijn. Zorg ervoor dat ze tweetalig worden.
Laat ze lid worden op fora en de locale kranten lezen zodat ze een goed begrip krijgen over waar ze uiteindelijk belanden.
Vakanties zijn geen goed moment om dat te doen, het vakantie gevoel zit dan in de weg en het leven is nu eenmaal niet altijd een vakantie..

Hoewel, als mijn kameraden me vragen wat het verschil is tussen werk hier is het westen zeg ik altijd dat ik in het westen werkte om
tussendoor op vakantie te gaan en ik hier op vakantie ben en tussendoor werk... een levensgroot verschil voor mij..

Nah, hoop gezemel, maar doe ermee wat je kan
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#63 Bericht door Joep » dinsdag 06 december 2022, 14:14

Benieuwd hoe het Gerrit nu vergaat na ruim 3 maanden hier.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: we kunnen (eindelijk) gaan.

#64 Bericht door jumbo » woensdag 07 december 2022, 01:12

Mijn zoon mag zijn afstudie stage ook hier in Bangkok doen en de stageverlener wil dat ook graag
Hij heeft inmiddels een verbaal aanbod van de stageverlener op zak voor na zijn studie...
Ik denk dat hij al weet wat hij gaat doen...

Vriendin is terug naar NL, is een echte nomad en wil meer zien dan alleen Thailand, deed ze ervoor ook al.
HIj heeft verschillende sociale kanalen aangeboord, voetbalt o.m. met andere jongemannen op woensdag,
weekends stappen met een groep, party's en meer van dat....vermaakt zich dus naast de educationele factor
van een internationale stage aan de andere kant van de wereld in een andere cultuur
Hij kent Thailand natuurlijk van de vakanties, maar ziet en beleefd nu een andere kant..

Het is interessant hoe eea voor hem verloopt, hij had vanaf zijn 10e een plan en gaat ineens van zijn koers af
In 6 maand is zijn leven en keuze behoorlijk veranderd...
Zijn leven, zijn keuze, ik vind het prima wat hij doet... en souffleer wanneer nodig...
Altijd handig als je pa het pad al heeft bewandeld.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”