Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#691 Bericht door ron » woensdag 08 april 2020, 15:48

16:09

Voor het eerst daling in aantal bezette intensivecarebedden

Voor de eerste keer sinds de crisis zijn er in ons land minder bedden bezet op de intensive care dan een dag eerder.
In totaal liggen er nu nu 1.408 patiënten op de ic, dat zijn er 16 minder dan een dag eerder.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: 'We zien voor het eerst een daling van het aantal IC-opnames.
Dat is gunstig en komt overeen met de ontwikkeling in de afgelopen week. De werkdruk op de ic's blijft desalniettemin onveranderd hoog.
Dit vraagt om continuering van de kabinetsmaatregelen.'

Van de Nederlandse coronapatiënten op de IC liggen er 1.356 in Nederland, 22 minder dan gisteren.
En 52 in Duitsland, 6 meer dan gisteren.
De afgelopen 24 uur zijn er 33 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 12 naar een IC, inclusief de 6 naar Duitsland.


https://bit.ly/2XjqXnD
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#692 Bericht door serpay » woensdag 08 april 2020, 17:26

printen44 schreef: woensdag 08 april 2020, 10:35
wanadee schreef: woensdag 08 april 2020, 10:30
printen44 schreef: woensdag 08 april 2020, 10:21

Wanadee, veel carnavalsoptochten zijn inderdaad afgelast. Maar de restaurants en cafe's waren niet gesloten. En als je ooit een carnavalsfeest heb bijgewoond, dan zijn het hossende mensen, dicht op elkaar en die nemen een kroegentocht. Ik ben van geboorte Brabander en vierde weleens carnaval in Breda, mijn geboortestad. In die mensenmassa's tierde de coronavirus uiteraard welig. Vandaar die "hotspots" van besmettingen in het zuiden.
Maar toen hoefden restaurants en cafes nog niet dicht dus dan kun je die mensen ook niks kwalijk nemen. Hier in thailand schijnt de grote besmettingsronde te zijn begonnen met een muay thai boksgala. Veel mensen zijn daar besmet en hebben het verspreid. Maar toen mocht dat nog. Als de regering geen maatregelen tegen dit soort festiviteiten neemt hoef je dat van de burger ook niet te verwachten, pure pech.
Overigens krijgt carnaval niet de schuld van de epidemie. Carnaval was de katalysator. Het versnelde de verspreiding. Niet alleen in Nederland, maar in vrijwel alle zuidelijke landen. Andere factoren speelde ook een rol in de verspreiding van dat virus. Als China veel eerder alle informatie eerder had gegeven, was de pandemie van dat virus waarschijnlijk niet zo heftig geweest. Tenminste, dat is de mening van de mensen die het kunnen weten. Ik lees het maar in redelijk betrouwbare nieuwsvoorziening.
alle zuidelijke landen frankrijk spanje echt 2 landen waar echt carnaval gevierd word. dus niet carnaval maar wintersport was de boosdoener.
ook voor jouw geef me op 22 of 23 maart een 100% bewijs van corona in Nederland door carnaval of iets anders.
daar zal ik wel geen antwoord op krijgen wat onderbouwd is alleen maar wijzen naar iets anders niets .
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#693 Bericht door driver » woensdag 08 april 2020, 17:51

Schiphol vandaag :115 vliegtuigen qua lucht verkeer tegen normaal 120 per uur.

Bron : Een lid van onze Ducati multistrada groep waar we vandaag aan elkaar vroegen wie werkt er nog en wie niet ect.
De man werkt in de verkeerstoren op Schiphol.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3378
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#694 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 08 april 2020, 20:08

Printen44, ik heb even doorgezocht naar de berichten over de combinatie van COVID-19 en carnaval. Zoals ik al schreef hier, dat was al bekend. Ik kan jouw link zo snel niet vinden maar van metronieuws vind ik dit met de visie onder meer uit het Erasmus.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... in-brabant

Eigenlijk is dit nu niet meer belangrijk; we zitten met dat virus opgescheept en moeten ons concentreren op bestrijding en wij persoonlijk op voorkoming van besmetting. In de internationale pers las ik woensdagmorgen dat China een giga claim gaat krijgen...... Mooi, maar ik heb het vermoeden dat die claim in het ronde archief gaat verdwijnen. :giggle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#695 Bericht door printen44 » woensdag 08 april 2020, 21:05

erik-kuijpers schreef: woensdag 08 april 2020, 20:08 Printen44, ik heb even doorgezocht naar de berichten over de combinatie van COVID-19 en carnaval. Zoals ik al schreef hier, dat was al bekend. Ik kan jouw link zo snel niet vinden maar van metronieuws vind ik dit met de visie onder meer uit het Erasmus.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... in-brabant

Eigenlijk is dit nu niet meer belangrijk; we zitten met dat virus opgescheept en moeten ons concentreren op bestrijding en wij persoonlijk op voorkoming van besmetting. In de internationale pers las ik woensdagmorgen dat China een giga claim gaat krijgen...... Mooi, maar ik heb het vermoeden dat die claim in het ronde archief gaat verdwijnen. :giggle:
Google maar naar "carnaval katalysator coronavirus". daar vind je wat berichten, waaronder die van mij die ik plaatste.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#696 Bericht door wanadee » donderdag 09 april 2020, 01:15

Ik snap echt niet waarom nou steeds over dat carnaval gezeurd wordt. Toen had men nog niet in de gaten hoe ernstig de situatie was, de mensen treffen geen enkele blaam.
Als er iemand al iets te verwijten valt is het de regering die niet bijtijds maatregelen heeft getroffen en de boel eerder op slot heeft gezet. Had een hoop slachtoffers en geld bespaard.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#697 Bericht door Herbergier » donderdag 09 april 2020, 02:16

Het is maar goed dat Songkran volgende week grotendeels is afgelast, want dan hadden we hier in Thailand daar de schuld aan kunnen geven. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Ik hou wel van een feestje op zijn tijd met familie, vrienden en kennissen, of het nou carnaval, verjaardagen, bruiloften, stadsfeesten, vakanties, sportwedstrijden enz. zijn, als we daar ook al over gaan zeuren kunnen ze beter bij iedereen een groot slot op de buitendeur hangen en de levensbehoeften door een luikje doorgeven, wel met een ontsmettingsmiddel er bij. Want stel je voor?
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#698 Bericht door wanadee » donderdag 09 april 2020, 02:34

Herbergier schreef: donderdag 09 april 2020, 02:16 Het is maar goed dat Songkran volgende week grotendeels is afgelast, want dan hadden we hier in Thailand daar de schuld aan kunnen geven. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Ik hou wel van een feestje op zijn tijd met familie, vrienden en kennissen, of het nou carnaval, verjaardagen, bruiloften, stadsfeesten, vakanties, sportwedstrijden enz. zijn, als we daar ook al over gaan zeuren kunnen ze beter bij iedereen een groot slot op de buitendeur hangen en de levensbehoeften door een luikje doorgeven, wel met een ontsmettingsmiddel er bij. Want stel je voor?
Heb ik een tijdje gehad, eten dooreen luikje. Toen was ik op vakantie in scheveningen maar niet voor herhaling vatbaar :crazy:

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#699 Bericht door johnny013 » donderdag 09 april 2020, 03:50

Herbergier schreef: donderdag 09 april 2020, 02:16 Het is maar goed dat Songkran volgende week grotendeels is afgelast, want dan hadden we hier in Thailand daar de schuld aan kunnen geven. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Ik hou wel van een feestje op zijn tijd met familie, vrienden en kennissen, of het nou carnaval, verjaardagen, bruiloften, stadsfeesten, vakanties, sportwedstrijden enz. zijn, als we daar ook al over gaan zeuren kunnen ze beter bij iedereen een groot slot op de buitendeur hangen en de levensbehoeften door een luikje doorgeven, wel met een ontsmettingsmiddel er bij. Want stel je voor?
:clap: :clap: :clap:
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#700 Bericht door serpay » donderdag 09 april 2020, 05:03

wanadee schreef: donderdag 09 april 2020, 01:15 Ik snap echt niet waarom nou steeds over dat carnaval gezeurd wordt. Toen had men nog niet in de gaten hoe ernstig de situatie was, de mensen treffen geen enkele blaam.
Als er iemand al iets te verwijten valt is het de regering die niet bijtijds maatregelen heeft getroffen en de boel eerder op slot heeft gezet. Had een hoop slachtoffers en geld bespaard.
ik snap het wel hoor. de oudjes worden te oud en kunnen niet meer mee en proberen nu om alles waar ze niet meer aan mee kunnen dien te verbieden ,
een ander zou er eens plezier aan beleven.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#701 Bericht door RuudThai » donderdag 09 april 2020, 06:43

serpay schreef: donderdag 09 april 2020, 05:03
wanadee schreef: donderdag 09 april 2020, 01:15 Ik snap echt niet waarom nou steeds over dat carnaval gezeurd wordt. Toen had men nog niet in de gaten hoe ernstig de situatie was, de mensen treffen geen enkele blaam.
Als er iemand al iets te verwijten valt is het de regering die niet bijtijds maatregelen heeft getroffen en de boel eerder op slot heeft gezet. Had een hoop slachtoffers en geld bespaard.
ik snap het wel hoor. de oudjes worden te oud en kunnen niet meer mee en proberen nu om alles waar ze niet meer aan mee kunnen dien te verbieden ,
een ander zou er eens plezier aan beleven.
Serpay, als deze corona-uitbraak een maand eerder was begonnen dan had het carnaval in het geheel geen doorgang gevonden. Dat had zeker duizenden besmettingen en honderden doden gescheeld.
Nu viel het nog in het Trump/Johnson/Rutte tijdperk, dus de ontkenningsfase zodat dit soort activiteiten nog doorgang konden vinden. Toen golden die samenscholingsregels en die anderhalve meter afstand nog niet.
De deelnemers aan het carnaval kun je niks verwijten maar de politiek was te laat met deze maatregelen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3378
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#702 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 06:46

Herbergier schreef: donderdag 09 april 2020, 02:16 Ik hou wel van een feestje op zijn tijd met familie, vrienden en kennissen, of het nou carnaval, verjaardagen, bruiloften, stadsfeesten, vakanties, sportwedstrijden enz. zijn, als we daar ook al over gaan zeuren kunnen ze beter bij iedereen een groot slot op de buitendeur hangen en de levensbehoeften door een luikje doorgeven, wel met een ontsmettingsmiddel er bij. Want stel je voor?
Songkran gaat bij ons in Nongkhai wel door maar niet de watergooifeesten. Het gaat terug naar de roots zoals mijn vrouw bericht: 'nam hom' only, wel naar de tempel maar overal afstand houden. DAT is songkran; het gegooi is de commercie.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3378
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#703 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 06:56

RuudThai schreef: donderdag 09 april 2020, 06:43 ....als deze corona-uitbraak een maand eerder was begonnen dan had het carnaval in het geheel geen doorgang gevonden. Dat had zeker duizenden besmettingen en honderden doden gescheeld. Nu viel het nog in het Trump/Johnson/Rutte tijdperk, dus de ontkenningsfase zodat dit soort activiteiten nog doorgang konden vinden. Toen golden die samenscholingsregels en die anderhalve meter afstand nog niet. De deelnemers aan het carnaval kun je niks verwijten maar de politiek was te laat met deze maatregelen.....
Ook jouw geheugen is nog in orde, Ruudthai. :clap: En je bent niet eens in carnavalsgebied!

Ik sta nu voor de vraag: boeken voor oktober 2020 (schoolvakantie van mijn zoon) of boeken voor maart 2021 (afstuderen van school). Maar ik heb geen glazen bol die zegt wanneer het weer veilig is om te reizen.......

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#704 Bericht door ron » donderdag 09 april 2020, 07:47

Wat een geouwe h*er over dat carnaval,doe dat lekker in het praathuis.
Beperk je hier gewoon tot de stand van zaken over corona wereldwijd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#705 Bericht door ron » donderdag 09 april 2020, 07:54

NEDERLANDSE BEDRIJVEN GAAN MONDKAPJES MAKEN

Bedrijven in Nederland gaan mondkapjes maken.
De komende weken worden minstens vier productielijnen voor hoogwaardige mondneusmaskers uit de grond gestampt,
twee bij filterproducent Afpro in Alkmaar en twee bij beddenfabrikant Auping in Deventer.

Dat blijkt uit een rondgang van Trouw langs diverse bedrijven.
Voor het einde van deze maand moeten er in Nederland wekelijks miljoenen professionele mondkapjes van de band rollen.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”