Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#1 Bericht door Herbergier » dinsdag 04 februari 2020, 15:00

Ik betaal regelmatig met behulp van mijn pc rekeningen in Thailand via internetbankieren bij de SCB bank, voordat de betaling bevestigd wordt moet je een OTP (One Time Password) aanvragen, die je via een SMS op je mobiel binnen krijgt, na die ingevuld te hebben wordt de transactie voltooid, dat werkt normaal uitstekend, maar deze keer dus niet, ik kreeg, ook na vele malen in twee dagen aanvragen, maar geen OTP op mijn mobiel binnen.

Dus ik vanmiddag om 12 uur op mijn gemak naar de SCB bank in Buriram gestapt en het verhaal met behulp van een foto, die ik vanaf mijn pc had genomen, van de OTP aanvraag en de dames van de bank verteld dat ik op mijn mobiel geen OTP binnen krijg, helaas spreek ik zeer gebrekkig Thais en de dames van de bank hier spreken vrijwel geen Engels, na van mijn kant geduldig wachten, terwijl de dames mijn gegevens op hun pc controleerden en mij vroegen of ik nog wel het zelfde telefoonnummer had, kreeg ik na een lange wachttijd een computerprogrammeur in Bangkok aan de telefoon, die sprak wel Engels maar wel zo snel dat ik er niets van verstond, daarna kreeg ik nog iemand van de telefoonprovider Dtac aan de telefoon met een hele uitleg en na dit gesprek overlegden de dames weer even en zij vertelden mij dat ik thuis nog maar eens moest proberen of ik een nu wel OTP binnen krijg.

Thuis gekomen om 3 uur, gelijk getest en alles werkte weer normaal, dus gelijk mijn rekening voldaan en mijn middag was weer bijna voorbij, het was wel gezellig met de dames die dan geen Engels spraken, maar ze hebben mij toch goed kunnen helpen en ik had weer een leuke verplichte middagwandeling van twee maal een uur en een uur zitten bij de airco in de bank, gelukkig was het maar 30 gr. en dat vind ik een fijne temperatuur om in te wandelen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#2 Bericht door jumbo » woensdag 05 februari 2020, 01:40

02.777-7777 dan kan je kiezen voor problemen met je easy app of met de pc
Deze gasten kunnen je helpen terwijl je achter de pc zit en spreken prima (maar soms onverstaanbaar snel) engels
5 minuten ben je klaar...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#3 Bericht door Herbergier » woensdag 05 februari 2020, 05:56

jumbo schreef: woensdag 05 februari 2020, 01:40 02.777-7777 dan kan je kiezen voor problemen met je easy app of met de pc
Deze gasten kunnen je helpen terwijl je achter de pc zit en spreken prima (maar soms onverstaanbaar snel) engels
5 minuten ben je klaar...
Ach Jumbo, ik ben gepensioneerd en de vrouw is werken, dus ik loop wel naar de bank dan is mijn dag weer goed gevuld, anders hang ik toch maar een beetje alleen thuis rond, wel hou ik het huis schoon, doe de was en de afwas en daarna kijk ik TV of zit achter mijn pc, dus dit is een goede afleiding voor mij.
Alles van waarde is weerloos.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#4 Bericht door robin33 » woensdag 05 februari 2020, 08:00

Herbergier schreef:
jumbo schreef: woensdag 05 februari 2020, 01:40 02.777-7777 dan kan je kiezen voor problemen met je easy app of met de pc
Deze gasten kunnen je helpen terwijl je achter de pc zit en spreken prima (maar soms onverstaanbaar snel) engels
5 minuten ben je klaar...
Ach Jumbo, ik ben gepensioneerd en de vrouw is werken, dus ik loop wel naar de bank dan is mijn dag weer goed gevuld, anders hang ik toch maar een beetje alleen thuis rond, wel hou ik het huis schoon, doe de was en de afwas en daarna kijk ik TV of zit achter mijn pc, dus dit is een goede afleiding voor mij.
Ligt het aan mij of....

Je geeft een verhaal dat er iets niet werkt en dat ondanks dat je geholpen ben het wat stroef liep.. Nu geeft iemand aandat het makkelijker kan en zegt hoe je de juiste mensen kan benaderen.
En je antwoord is ik maak hét huis schoon. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#5 Bericht door Herbergier » woensdag 05 februari 2020, 11:37

Deze Assepoetser is blij dat hij een keer het huis uit kan en dan in contact komt met andere mensen, ik heb hier nooit wat, ik zit er flink onder. :Whistle: :worshippy: :mrgreen:
Alles van waarde is weerloos.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#6 Bericht door jomel17 » woensdag 05 februari 2020, 14:32

Ik vind trouwens de service van de bank hier in Thailand stukken beter dan in NL
หลงรัก

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#7 Bericht door Herbergier » woensdag 05 februari 2020, 16:27

jomel17 schreef: woensdag 05 februari 2020, 14:32 Ik vind trouwens de service van de bank hier in Thailand stukken beter dan in NL
De service is inderdaad goed en ze nemen ruimschoots de tijd voor je, daardoor moet je, als je er een nummertje trekt en er een stuk of tien voor je zijn, dikwijls ook heel erg lang wachten, ook mede omdat de Thai erg onzeker zijn en alles twee/drie controleren of moet worden uitgelegd en hier in het binnenland komt er ook nog bij dat er maar heel weinig bankmedewerkers zijn die een paar woordjes Engels spreken.
Dit is trouwens ook zo in het gerechtshof, probeer daar maar eens een advocaat of zelfs een rechter te vinden die redelijk Engels spreekt, dit weet ik uit eerste hand omdat men mij hier kent in het gerechtshof (de vrouw werkt daar) en ik daar wel eens binnenloop, maar dat zal in Bangkok en de grote toeristensteden wel beter geregeld zijn, verwacht ik.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#8 Bericht door jumbo » donderdag 06 februari 2020, 01:14

Zaken die je per telefoon afkan dan is de service gelijk aan NL, maar dat is een persoonlijke mening..

Maar als je zonder afspraak naar de bank moet dan kan het een tijdje duren met het nummer systeem
Als een bezoek niet moet dan doe ik alles per telefoon en email, gemak dient de mens en ik heb nog niet de tijd die herbergier wel heeft...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#9 Bericht door godzilla » donderdag 06 februari 2020, 14:10

Via de app van scb kan je via streepjescode of QR code betalen, niks is makkelijker.
Electriciteit, internet en gsm.
Ik betaal alles via dit systeem, enkel de water factuur is nog manueel (er komt iemand langs)
Water facturen hier is enkel bij één bank mogelijk via automatische betaling, maar het werkte niet goed....
Bespaart wel een geloop...
Maar ik doe alles met scooter dus dat is geen punt...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#10 Bericht door jumbo » vrijdag 07 februari 2020, 03:27

godzilla schreef: donderdag 06 februari 2020, 14:10 Via de app van scb kan je via streepjescode of QR code betalen, niks is makkelijker.
Electriciteit, internet en gsm.
Ik betaal alles via dit systeem, enkel de water factuur is nog manueel (er komt iemand langs)
Water facturen hier is enkel bij één bank mogelijk via automatische betaling, maar het werkte niet goed....
Bespaart wel een geloop...
Maar ik doe alles met scooter dus dat is geen punt...
water zit in Ayutthaya en Bangkok ook een QR op.....
en de PWA heeft een app
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#11 Bericht door Herbergier » vrijdag 07 februari 2020, 08:02

jumbo schreef: vrijdag 07 februari 2020, 03:27
godzilla schreef: donderdag 06 februari 2020, 14:10 Via de app van scb kan je via streepjescode of QR code betalen, niks is makkelijker.
Electriciteit, internet en gsm.
Ik betaal alles via dit systeem, enkel de water factuur is nog manueel (er komt iemand langs)
Water facturen hier is enkel bij één bank mogelijk via automatische betaling, maar het werkte niet goed....
Bespaart wel een geloop...
Maar ik doe alles met scooter dus dat is geen punt...
water zit in Ayutthaya en Bangkok ook een QR op.....
en de PWA heeft een app
Je kunt tegenwoordig vrijwel alles, via een app, vanaf je luie stoel, bestellen en betalen, ik zie hier in de compound waar ik woon de bezorgdiensten, zoals Kerry, Grab-food en Panda-food, af- en aanrijden, maar ik vind het helemaal niet erg om overdag zelf naar de bank, winkel, markt, dokter enz. te lopen, ik kom nog steeds graag onder de mensen en lopend zie je veel meer en heb je ook veel meer contact met de vriendelijke mensen hier, ze vinden het prachtig als ik een opvouwbare nylontas uit mijn broekzak haal om mijn koopwaar in te doen, ik bestel alleen wel eens iets via een app bij Lazada, maar dat alleen als het hier niet te verkrijgen is.

De vrouw maakt 's avonds meestal zelf het eten zelf klaar en heeft ze daar een keer geen zin in gaan we naar een gezellig restaurantje, maar we bestellen ons eten niet via een app om het thuis te laten bezorgen en daar op te eten.
Alles van waarde is weerloos.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#12 Bericht door Adrie » vrijdag 07 februari 2020, 12:36

[quote=Herbergier
ze vinden het prachtig als ik een opvouwbare nylontas uit mijn broekzak haal om mijn koopwaar in te doen,




Ben blij dat we een seven11 tegen komen op de route naar onze verblijfplaats waar ze dus gewoon plastic tasjes meegeven.
Wel zonder reclame, maar toch.

Zag gisterenavond bij de big C het geneuzel aan de kassa,s en rijen lang hoe men hun boodschappen mee moet nemen.
Kan je nagaan als de Chinezen er nu ook waren wat voor een ellende het geeft.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#13 Bericht door jomel17 » vrijdag 07 februari 2020, 14:23

Ja voor mij was het ook een verrassing toen ik op 2 januari bij de Tesco boodschappen had gedaan, geen tasjes bij de kassa.
Ik kreeg gelukkig een papieren zak mee.
Snap niet dat dit niet van te voren in het Engels kenbaar gemaakt kon worden.
หลงรัก

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#14 Bericht door Herbergier » vrijdag 07 februari 2020, 16:05

Ik heb nu we bij de Big C geen plastic zakken meer krijgen, speciaal voor als wij gaan shoppen bij de Big C of de Makro, een paar plastic bakken en een koelbak in de auto staan, die gebruiken wij om vanuit het winkelwagentje het kleine koopwaar in te doen, dan hoef ik thuis al dat klein spul niet los naar binnen te dragen, ik vind het nog steeds jammer dat ze hier nog geen vouwkratten hebben.
Alles van waarde is weerloos.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Internetbankieren bij de SCB bank Buriram

#15 Bericht door Adrie » vrijdag 07 februari 2020, 16:26

[quote=Herbergier een paar plastic bakken en een koelbak in de auto staan,

Als ik met een auto boodschappen zou doen is het ook geen probleem.

Maar wij tuffen zoals zo vele op een scooter rond, en verblijven in een apartement en doen dus ook kleine boodschappen.
Warme maaltijd altijd buiten de deur, maar ontbijt en dergelijke niet.
Dus vaak kleine boodschappen op terugweg,

Maaja probleem opgelost bij die seven11

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”