bargirls

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

bargirls

#1 Bericht door robi6 » donderdag 30 januari 2020, 14:03

Wat kan ik weer kwaad worden op Tblog, waar ze elk jaar hetzelfde stukje over de Thaise bargirl plaatsen, een verzameling van stereotypen . De bargirl liegt, daar komt het op neer. Allemaal. Zo zal er niet één zeggen dat ze uit de Isan komt, want dat klinkt provinciaals, achterlijk. Toevallig ken ik er 2, uit de Isan ja, die daar toch allebei niet omheen draaien. Wat dus alles zegt over de burger met zijn vooroordelen. Ach, denk ik dan later, ik snap de bedoeling wel, de naieve toerist duidelijk maken wat voor theater daar in die bars wordt opgevoerd. Dat klopt over t algemeen misschien. Dat is toch nodig? Al denk ik niet dat backpackers eerst eens op Tblog gaan lezen, daar zit heel ander volk.
Op mijn laatste dag zit ik weer aan dat pleintje voor Hua Lampong van het sfeertje te genieten, en raak ik aan de praat met een Oostenrijker, die hier kennelijk net met een andere Hollander aan de praat is geweest. Hij zit hier al zeker een week elke dag, het sfeertje bevalt hem prima. Maar zijn maat, die ook 3 weken Thailand had geboekt, moest na een week al platzak naar huis, de dames van Patpong hadden hem geheel uitgekleed, en dan niet letterlijk……
Afijn, het cliché klopt dus vaak, toch maak ik bezwaar dat de dames zo over 1 kam geschoren worden. Al zullen ze daar zelf niet zo wakker van liggen, wat mijn bewondering voor die beroepsgroep alleen maar vergroot. Ach, je mag me ook een vrouwengek noemen hoor. En er zit ook frustratie, dat ze op Tblog mijn verhaaltje, wat het cliché enigszins ontkracht, niet plaatsen. Waarschijnlijk omdat het te persoonlijk is.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bargirls

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 30 januari 2020, 16:16

Als je zo boos bent op dit forum wat doe je dan nog hier? En ben je nu boos op dit forum of op bepaalde leden?

Misschien, een gratis tip, moet je eens nalezen nadat je hebt geplaatst............

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: bargirls

#3 Bericht door driver » donderdag 30 januari 2020, 16:32

Ik heb niks tegen bargirls of barladies of katoys of.. of.. Dus ik weet niet waar je boos op bent maar vlgs mij niet op dit Thailand forum?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: bargirls

#4 Bericht door Jim » donderdag 30 januari 2020, 19:18

erik-kuijpers schreef: donderdag 30 januari 2020, 16:16 Als je zo boos bent op dit forum wat doe je dan nog hier?
Ik denk dat thailand blog nl (wordt hier thailandforum.nl van gemaakt) bedoeld wordt en ben het wel eens met de stelling.
Echt een ruk site met veel gejatte stukjes.
Ik kom er al jaren niet meer.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bargirls

#5 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 30 januari 2020, 23:05

OK, Jim, snap ik nu. Maar als je je eigen stukje even naleest dan zie je dat. Dat zal Robi6 moeten leren. Wij spreken niet voor niets over Tblog.

Jouw mening deel ik niet. De dossiers daar zijn van kwaliteit, zeker over Thai visa en Schengen visa. Maar soms staan er herhalingen van vragen zoals het 5 jaar durende debat over de heffingskorting.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: bargirls

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 31 januari 2020, 23:26

Zonder de bargirls waren er veel minder retirees hier.....
Op mijn werk vind ik het heerlijk om met professionals te mogen werken en te spreken, dat geldt dus ook voor mijn vrije tijd. :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bargirls

#7 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 31 januari 2020, 23:36

Het aardige is dat Tblog het heeft over bargirls en Trefpuntazie.com over biermeisjes..... Ogenschijnlijk hangt daar gevoelsmatig toch een ander kaartje aan gezien de reacties van lezers.

Overigens vind ik beide dames irritant; ik bepaal graag zelf wanneer ik mijn glas bijschenk. Heb je net een slok genomen komt er weer een meisje 'plons' doen waardoor mijn bier dood wordt. Ik begrijp het wel, de kachel moet ook voor haar roken maar dood bier is onsmakelijk.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: bargirls

#8 Bericht door Gardensafari » zaterdag 01 februari 2020, 00:44

Harder zuipen, Erik.
Je moet bier niet de kans geven dood te slaan.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: bargirls

#9 Bericht door Herbergier » zaterdag 01 februari 2020, 04:53

Je kan in Thailand bier beter rechtstreeks uit de fles drinken, de bierglazen in Thailand zijn meestal niet goed schoongemaakt, daardoor slaat het bier in de glazen binnen een paar minuten dood, ook is het bier dikwijls te koud of drinkt men bier met ijsklonten in het bierglas, hierdoor slaat het bier ook gelijk dood, Engelsen vinden dat niet erg die willen helemaal geen schuimkraag, die willen een vol glas met alleen maar bier.

De glazen moeten vetvrij zijn en voor het inschenken goed gespoeld worden in stromend koud water, in Nederland hebben ze daar speciale bierreinigersmiddelen voor, het schoonmaken van de bierglazen kan je ook doen in heet water met soda, er zijn ook speciale bierglas afwasmachines in de handel, maak ze niet schoon in de normale vaatwasser, gebruik de bierglazen ook nooit voor vruchtensappen of melksappen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: bargirls

#10 Bericht door foppo » zaterdag 01 februari 2020, 05:00

Die biermeisjes he, zijn dat die types die rond dribbelen in die hunkerbunkers waarachter eenzame oudere mannen alleen aan een tafeltje met een verschraalt biertje zich kapot zitten te vervelen en glazig in de ruimte zitten te staren en wachten tot de dag voorbij is om zich vervolgens te verheugen op de volgende dag zodat ze weer plaats kunnen nemen op hun vertrouwde plekje om opnieuw hun zonden te overdenken?

Ik was vorige week een paar dagen in Pattaya, daar zag ik wat van die goedgevulde hunkerbunkers, godallemachtig, wat een armoe..... :shock:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bargirls

#11 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 01 februari 2020, 09:08

Tja, Foppo, dat zijn de zuipschuiten met holle ogen en lege hersens.

Ik heb ze in Nongkhai ook meegemaakt. 'Ik leef voor bier. Ik betaal wat ik moet betalen en de rest is voor bier.' Een huppeltutje aan zijn arm voor in bed en de hele dag zuipen. Om 12 uur een broodje tonijn, om 17 uur naar huis voor piepers en een stuk vlees (' nee, ik lust geen groente...') en in de avond terug en aan de Thaise rijstrum met ijs en chocomel. Daarna totaal lam het nest in.... En om 10 uur de volgende dag weer paraat. 'Mijn vrienden zitten in de kroeg...'

Na 8 jaar was zijn lever zo ver verrot dat hij het begaf, nog geen 65 jaar oud...... Maar ja, als je daar lol aan hebt?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: bargirls

#12 Bericht door jumbo » zaterdag 01 februari 2020, 12:31

Ieder zijn geneugten, het is nog steeds een persoonlijke keuze
Ik kan mezelf wel vinden in het bar gebeuren in Thailand
Pooltje doen, drankje erbij..en een glazige glimlach van de biermeisjes/bargirls..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: bargirls

#13 Bericht door Herbergier » zaterdag 01 februari 2020, 17:06

jumbo schreef: zaterdag 01 februari 2020, 12:31 Ieder zijn geneugten, het is nog steeds een persoonlijke keuze
Ik kan mezelf wel vinden in het bar gebeuren in Thailand
Pooltje doen, drankje erbij..en een glazige glimlach van de biermeisjes/bargirls..
Zo denk ik er ook over Jumbo, ik ga gem. 1x per week en ben nu net thuis, pooltje, drankje, glimlach van de biermeisjes, lekker ouwehoeren met vrienden en met de Grab-taxi voor 77 baht naar huis.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: bargirls

#14 Bericht door serpay » zaterdag 01 februari 2020, 17:45

mijn idee ook lekker 2 keer per week de bar in en gezellig met maten pooltje of een kaart leggen.
glimlach van een mooie Thaise schone erbij wat wil je nog meet.
beter dan thuis zitten en negatief doen over anderen.
en ja zuipers heb je overal maar daar stoor ik me niet aan , heb wel wat beters te doen.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: bargirls

#15 Bericht door paknampo » zondag 02 februari 2020, 09:45

Heb geen moeite met barmadammen.

Mag ook graag een drankje drinken, zowel met als zonder alcohol. Spring zo nu en dan wel uit de band. Zeker als er een feestje is, met muziek enz.

Voel me dan ook totaal niet een zielige eenzame oude man, die alleen aan een tafeltje zit met een verschraalt biertje me kapot zit te vervelen :giggle:

Met holle ogen en lege hersens? Dat zou kunnen maar wil niet zeggen dat ik een slecht mens ben :giggle3:

Volgens mij zitten veel mannen thuis uit verveling te drinken, thuis drink ik zelden alcohol :thumbsup:

En dan ook nog glazig in de ruimte staren huhh? :crazy:

Integendeel, geniet met volle teugen.

Kom net uit Pattaya, geweldige plaats.

Ben nu in Bangkok ook hier naar de bar, erg leuk.

Ken ook mannen die niet van "Pattaya houden" omdat vrouw of vriendin "er niet van houdt" :giggle:

Dat snap ik, ze is veel te bang dat ze haar atm kwijtraakt aan een ander :Whistle:

Tis allemaal show :thumbsup:



Gr.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”