Meerderjarig in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2890
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Meerderjarig in Thailand

#16 Bericht door wpdl » zaterdag 08 juni 2019, 02:00

Je instelling is zonder meer positief te noemen het is alleen water naar de zee dragen.
Als je daadwerkelijk die jongen wil helpen had je hem schulden vrij moeten maken dus ook die 100.000 afbetalen met een schuld verklaring naar jou toe.
Als die met 50.000 lening 170.000 schuld kan maken kan die dat ook met 100.000 schuld in een paar jaar.
Voor de rest snap ik een ding niet wel het huis op zijn naam zetten maar het niet mogen verkopen ???????????????????????????????????????
Loanshark aangeven zou beter zijn ware het niet dat je tegen 'aandeelhouders' staat te praten als je pech heb op het bureau.
En ja of je fysieke gesteldheid in de toekomst goed blijft is dan een open vraag natuurlijk.
De appel valt niet ver van de boom en je loopt op dun ijs zijn spreuken met een betekenis net als die in de eerste regel.

Succes.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Meerderjarig in Thailand

#17 Bericht door jumbo » zaterdag 08 juni 2019, 03:53

Daarnaast als er een schuld met het huis meekomt in de vorm van een hypotheek dan is deze in Thailand ook verzekerd door de betreffende bank
Dus ik snap niet zo goed waar die initiele schuld 'plots' vandaan komt tenzij er loansharks aan te pas zijn gekomen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Meerderjarig in Thailand

#18 Bericht door wanadee » zaterdag 08 juni 2019, 05:22

wpdelange schreef: zaterdag 08 juni 2019, 02:00 Je instelling is zonder meer positief te noemen het is alleen water naar de zee dragen.
Als je daadwerkelijk die jongen wil helpen had je hem schulden vrij moeten maken dus ook die 100.000 afbetalen met een schuld verklaring naar jou toe.
Als die met 50.000 lening 170.000 schuld kan maken kan die dat ook met 100.000 schuld in een paar jaar.
Voor de rest snap ik een ding niet wel het huis op zijn naam zetten maar het niet mogen verkopen ???????????????????????????????????????
Loanshark aangeven zou beter zijn ware het niet dat je tegen 'aandeelhouders' staat te praten als je pech heb op het bureau.
En ja of je fysieke gesteldheid in de toekomst goed blijft is dan een open vraag natuurlijk.
De appel valt niet ver van de boom en je loopt op dun ijs zijn spreuken met een betekenis net als die in de eerste regel.

Succes.
Ik heb die schuld ook afbetaald en heb een schuldverklaring anders had het weinig zin.
Het huis is door zijn moeder op zijn naam en iemand anders zijn naam gezet toen het gebouwd werd, die moeder is overleden dus heeft hij het geerft samen met iemand anders.
Loanshark aangeven die in hetzelfde dorp woont doe ik liever niet, voor mij is het een oplichter maar voor veel dorpsgenoten de laatste strohalm.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Meerderjarig in Thailand

#19 Bericht door wanadee » zaterdag 08 juni 2019, 05:27

jumbo schreef: zaterdag 08 juni 2019, 03:53 Daarnaast als er een schuld met het huis meekomt in de vorm van een hypotheek dan is deze in Thailand ook verzekerd door de betreffende bank
Dus ik snap niet zo goed waar die initiele schuld 'plots' vandaan komt tenzij er loansharks aan te pas zijn gekomen
Die schuld is gemaakt door de moeder en haar toenmalige vriend omdat ze niet genoeg geld hadden om het huis af te maken. En komt inderdaad bij een loanshark vandaan. Moeder had geen werk maar had de loterij gewonnen iets van 1 miljoen bath en daar heeft ze toen een stukje grond van gekocht en een huis op laten zetten door de plaatselijke chang. Haar vriend was een bouwvakker met onregelmatig werk.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”