Geld overmaken via coins

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#166 Bericht door godzilla » woensdag 06 maart 2019, 06:22

jumbo schreef: woensdag 06 maart 2019, 01:30
godzilla schreef: dinsdag 05 maart 2019, 11:04 Ach, vandaag nog eens via coins geld overgemaakt, eth en btc boven de 36 bath/€

Toeval wil dat de belgische banken nu wakker geschoten zijn

Banken lanceren eindelijk supersnel betalen, artikel uit de krant 'de tijd'
In thailand allang in voege, ik weet niet in nederland, maar belgie is op dat gebied ver achter.
Het is verbluffend en vermakelijk tegelijkertijd om te moeten constateren dan '24 uur' niet bestaat in global banking en soms niet eens in locaal banking
Zal er dan echt nog iemand zitten te 'fiateren', of willen ze de 2-3 dagen valuta voordelen niet weggeven...??
Geen idee.
Maar in belgie hebben ze het probleem met goede IT'ers te vinden, hun software is totaal verouderd.
Bij argenta weet ik het van een ex 'insider'.
Als je dan bedenkt dat je in thailand overschrijvingen via je app kan doen, een foto'tje ervan sturen via line, zelfs als ze aan huis komen leveren, direct ok.
In belgie sluiten ze kantoren, willen alles via internet gedaan krijgen, goedkoper natuurlijk, maar dan blijven ze hangen, ik ben benieuwd hoe snel mijn volgende overschrijving zal duren.

Dit is tevens mijn grote frustratie, als je het zo kan noemen, mijn sepa overschrijving naar coinbase duurt me te lang, nadien gaat alles vlot.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#167 Bericht door godzilla » zaterdag 09 maart 2019, 15:54

Ach ik blijf volharden, euro's tegen bathjes overmaken via coins.
Momenteel is de netto koers tussen de betere wisselkantoren en de banken in, en daar ik geen fiat heb blijf ik het doen, makkelijk en doorzichtig.
Ik zal wel eens een gilletje geven als het echt véél moest schelen, enkel voor diegenen dat er mee bezig zijn dan, anders ben je te laat.
[|)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Geld overmaken via coins

#168 Bericht door Jim » zaterdag 09 maart 2019, 20:29

godzilla schreef: woensdag 06 maart 2019, 06:22
Maar in belgie hebben ze het probleem met goede IT'ers te vinden, hun software is totaal verouderd.
Dat is overal wel zo.
Als je ziet wat er allemaal mis kan gaan met een software updatetje :o
Als ze er alleen al aan denken om het mainframe te rebooten dan krijgen 100 sysadmins acuut een hartinfarct.
Als je dan bedenkt dat je in thailand overschrijvingen via je app kan doen, een foto'tje ervan sturen via line, zelfs als ze aan huis komen leveren, direct ok.
Kan dat niet in Belgie?
Laatste keer dat ik bij de ING heb ingelogt op de site is zeker 2 jaar geleden. Ik doe alles met de app.
Bij een kantoor ben ik deze eeuw nog niet geweest.

De Bangkokbank app daarentegen.. wat een drama is dat.
Misschien dat ander Thaise banken beter zijn..
In belgie sluiten ze kantoren, willen alles via internet gedaan krijgen, goedkoper natuurlijk, maar dan blijven ze hangen, ik ben benieuwd hoe snel mijn volgende overschrijving zal duren.

Dit is tevens mijn grote frustratie, als je het zo kan noemen, mijn sepa overschrijving naar coinbase duurt me te lang, nadien gaat alles vlot.
Is Binance niets voor je? Kan je gewoon iDeal gebruiken.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#169 Bericht door jumbo » zondag 10 maart 2019, 00:55

Jim schreef: zaterdag 09 maart 2019, 20:29
godzilla schreef: woensdag 06 maart 2019, 06:22
Als je dan bedenkt dat je in thailand overschrijvingen via je app kan doen, een foto'tje ervan sturen via line, zelfs als ze aan huis komen leveren, direct ok.
Kan dat niet in Belgie?
Laatste keer dat ik bij de ING heb ingelogt op de site is zeker 2 jaar geleden. Ik doe alles met de app.
Bij een kantoor ben ik deze eeuw nog niet geweest.

De Bangkokbank app daarentegen.. wat een drama is dat.
Misschien dat ander Thaise banken beter zijn..
In belgie sluiten ze kantoren, willen alles via internet gedaan krijgen, goedkoper natuurlijk, maar dan blijven ze hangen, ik ben benieuwd hoe snel mijn volgende overschrijving zal duren.

Dit is tevens mijn grote frustratie, als je het zo kan noemen, mijn sepa overschrijving naar coinbase duurt me te lang, nadien gaat alles vlot.
Is Binance niets voor je? Kan je gewoon iDeal gebruiken.
SCB app werkt prima in Thailand en ook als ik overzee ben

Je kan toch via TW overmaken, zonder additionale kosten en supersnel met je borderless account
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#170 Bericht door godzilla » maandag 11 maart 2019, 15:11

Ik kan mis zijn, maar ideal hebben we niet in belgie, wel zoomit, maar nog nooit gebruikt.
Dus voorlopig zit ik vast aan de gewone sepa overschrijvingen, in de weekends is dat dus noppes, in de week gaat het redelijk.
Juist nog transferke gedaan via ltc aan een koers van 36.47bath/€, nog niet alles is gewisseld, maar ik geef toe, ik heb een limiet gesteld.
Na verloop van tijd komt er een beetje inzicht in, en leer je wat geduld oefenen.

Nog even erbij voegen: natuurlijk hebben alle banken in belgie apps, maar het duurt uren (meestal een dag) voordat het geld op de andere rekening staat.

En dat terwijl een ontvanger hier in thailand binnen de paar seconden kan zien dat er geld gestort is.
Ook betalingen aan huis is mogelijk als je toevallig geen cash hebt, moet maar eens naar de mogelijkheden kijken van SCB kijken.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#171 Bericht door godzilla » woensdag 03 april 2019, 03:11

Vandaag voor een eerste keer een mail gekregen van mijn kasikorn rekening bx van waaruit de storting via coins is gedaan.
Kan handig zijn in de toekomst.
Ik gebruik SCB voor het laten storten, maar bx gebruikt kasikorn.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#172 Bericht door godzilla » vrijdag 05 april 2019, 05:30

Voorlopig gaat het goed met het wisselen via coins, wel beetje alles in de gaten houden.
Laatst (gisteren) gewisseld aan 36,36 bath/€, maar daar was een beetje gokken bij, geef ik toe, koersen waren aan het stijgen, dus gewoon ff een limiet gezet.
Voor de moment zou het zelfs 43 bath/ € zijn als ik langer had gewacht.
Maar wie het kleine niet eert is het grote niet weerd... :Whistle:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#173 Bericht door godzilla » dinsdag 09 april 2019, 07:52

Momenteel de koersen;
Btc 36.40
Eth 36.36
Lth 36.31
Hier moeten wel nog de kosten af voor het aankopen en verhandelen.

Als jezelf € briefjes hebt: SIA 35.7

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#174 Bericht door godzilla » donderdag 18 april 2019, 16:24

Voor diegenen die niet weten wat ik bedoel met de kosten, even de uitleg voor zover ik het weet:
Kost overschrijving via sepa naar coinbase 0.15€, kan ook gratis via een omweg.
Aankoop coins: bvb bitcoin coinbase; 0.25%
Verkoop coins op bx thailand ook 0.25%
Dan staat het geld op je wallet in bx, is dus 0.15 € plus 0.5% van het overgeschreven bedrag.

Geeft dus voor een bedrag overmaken van 100€ (we laten het op en neer gaan van de koers er even buiten)
100€ - 0,15= 99, 85€
Daar gaan dan nog eens 0.5 % vanaf, is dus 99,35€, maar deze staan intussen wel in bath op je bx account.

Dan volgt het overzetten van bx naar je bank, deze kosten zijn voor de eerste 10000 bath 30 bath, en per tienduizend meer komt er 10 bath bij.

Kort samen gevat; voor een bedrag over te maken van 100€, krijg je de tegenwaarde van 99,35€ min 30 bath
Is op dat moment de koers slechts 30 bath/€ kom je nog uit aan een overschrijving voor een tegenwaarde van 98.35€

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#175 Bericht door jumbo » vrijdag 19 april 2019, 00:23

Omgerekend je kosten met BTC zijn ongeveer 1.2% per transacti, indien je transfer niet goed gepland is rond weekend of feestdagen, dan is er kans op verlies of winst

Transferwise met borderless account 1.65%, de transactie kosten worden per hoogte van bedrag bij TW wel lager, vaste gegarandeerde koers
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#176 Bericht door godzilla » vrijdag 19 april 2019, 00:43

jumbo schreef: vrijdag 19 april 2019, 00:23 Omgerekend je kosten met BTC zijn ongeveer 1.2% per transacti, indien je transfer niet goed gepland is rond weekend of feestdagen, dan is er kans op verlies of winst

Transferwise met borderless account 1.65%, de transactie kosten worden per hoogte van bedrag bij TW wel lager, vaste gegarandeerde koers
Eénmaal je btc hebt kan je ze op elk ogenblik, ook in de weekends verhandelen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#177 Bericht door jumbo » vrijdag 19 april 2019, 01:19

godzilla schreef: vrijdag 19 april 2019, 00:43
jumbo schreef: vrijdag 19 april 2019, 00:23 Omgerekend je kosten met BTC zijn ongeveer 1.2% per transacti, indien je transfer niet goed gepland is rond weekend of feestdagen, dan is er kans op verlies of winst

Transferwise met borderless account 1.65%, de transactie kosten worden per hoogte van bedrag bij TW wel lager, vaste gegarandeerde koers
Eénmaal je btc hebt kan je ze op elk ogenblik, ook in de weekends verhandelen.
Idd dat had ik over het hoofd gezien... maar ook naar Thailand op bepaalde feestdagen?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#178 Bericht door godzilla » vrijdag 19 april 2019, 04:51

jumbo schreef: vrijdag 19 april 2019, 01:19
godzilla schreef: vrijdag 19 april 2019, 00:43
jumbo schreef: vrijdag 19 april 2019, 00:23 Omgerekend je kosten met BTC zijn ongeveer 1.2% per transacti, indien je transfer niet goed gepland is rond weekend of feestdagen, dan is er kans op verlies of winst

Transferwise met borderless account 1.65%, de transactie kosten worden per hoogte van bedrag bij TW wel lager, vaste gegarandeerde koers
Eénmaal je btc hebt kan je ze op elk ogenblik, ook in de weekends verhandelen.
Idd dat had ik over het hoofd gezien... maar ook naar Thailand op bepaalde feestdagen?
Coins kan je eender welk ogenblik transfereren, dus ook op feestdagen.
Het enige dat kan duren is het overzetten van je thai bath op bx, naar je thaise rekening, maar zelfs dat gaat redelijk vlot.
Ik heb het zelf nog nooit op een zondag geprobeerd, zodoende was het een uurtje wachten, in één geval was het een halve dag wegens problemen bij SCB

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#179 Bericht door jumbo » vrijdag 19 april 2019, 09:46

godzilla schreef: vrijdag 19 april 2019, 04:51
jumbo schreef: vrijdag 19 april 2019, 01:19
godzilla schreef: vrijdag 19 april 2019, 00:43

Eénmaal je btc hebt kan je ze op elk ogenblik, ook in de weekends verhandelen.
Idd dat had ik over het hoofd gezien... maar ook naar Thailand op bepaalde feestdagen?
Coins kan je eender welk ogenblik transfereren, dus ook op feestdagen.
Het enige dat kan duren is het overzetten van je thai bath op bx, naar je thaise rekening, maar zelfs dat gaat redelijk vlot.
Ik heb het zelf nog nooit op een zondag geprobeerd, zodoende was het een uurtje wachten, in één geval was het een halve dag wegens problemen bij SCB
Maar dat doet geen pijn, de koers is dan al bekend en afgerekend
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#180 Bericht door godzilla » vrijdag 19 april 2019, 11:38

jumbo schreef: vrijdag 19 april 2019, 09:46
godzilla schreef: vrijdag 19 april 2019, 04:51
jumbo schreef: vrijdag 19 april 2019, 01:19

Idd dat had ik over het hoofd gezien... maar ook naar Thailand op bepaalde feestdagen?
Coins kan je eender welk ogenblik transfereren, dus ook op feestdagen.
Het enige dat kan duren is het overzetten van je thai bath op bx, naar je thaise rekening, maar zelfs dat gaat redelijk vlot.
Ik heb het zelf nog nooit op een zondag geprobeerd, zodoende was het een uurtje wachten, in één geval was het een halve dag wegens problemen bij SCB
Maar dat doet geen pijn, de koers is dan al bekend en afgerekend
Voila, je hebt hem.
Volledig gelijk :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”