Wel beste mensen.
Heden had ik bij het merken van een nieuw bericht in het praathuis, even de hoop op een wederopstanding van dit ooit zo levendig en veelzijdig forum.
Jammer genoeg was dit ijdele hoop.
In plaats van een heropleving was het hoofdzakelijk een overlijdensbericht... jammer jammer jammer !
Dit heeft mij doen nadenken !
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit forum dat dankzij zijn ruim 5.000 leden, terecht mocht pronken met de titel " Grootste Thailandforum " tot op dit uiterst bedroevend niveau gezakt is ?
Uiteraard zijn er talrijke personen die zich, na het verkrijgen van de voor hun belangrijke informatie, niet meer vertonen op het forum.
Tevens is het zo dat vrijwel alle nuttige inlichtingen betreffende Thailand, accuraat - eenvoudig en doeltreffend, te vinden zijn op de computer.
Ook zijn de veelvuldige contactmogelijkheden zoals Facebook en vele andere, een prima reden om niet langer via een beperkt kanaal zoals dit (en andere) fora, met mekaar te communiceren.
Doch ik blijf mij de vraag stellen waar de oorzaak en de schuld van deze teleurgang liggen ?
- Is het de schuld van de moderatie die, mijns inziens, aanvankelijk correct - later ietwat verwaarloosd - thans voor sommigen wat al te doeltreffend, te werk gaat ?
- Is het door het feit dat velen hun dagelijkse bezigheden en hun uit vlees en bloed bestaande vrienden, hun voldoende genoegdoening scheppen en zij derhalve geen behoefte meer hebben aan wat aandacht ?
- Is het door het feit dat nieuwe leden, die blijkbaar behoefte hebben aan enige conversatie, Quasi totaal genegeerd worden ?
- Is het door het ontbreken van die, voor sommigen O zo belangrijke, LIKE toets ?
- Ergens weiger ik te aanvaarden dat EEN bepaald persoon door zijn verwerpelijke uitlokkingen en zijn uiterst negatieve visie betreffende al wat met Thailand en met een ander geloof dan het zijne, de talrijke trouwe leden, uit onvrede met de moderatie desbetreffende, van verder deelname aan dit forum zou hebben doen afzien.
Ik weet best dat ik gedurende mijn jaren op dit forum bitter weinig bijgedragen heb en mijn mening dus grotendeels te verwaarlozen is, doch, ik vind het uiterst jammer !
- Ik mis de talloze grappen die, jaren geleden; dagelijks geplaatst werden.
- Ik mis de dagdagelijkse belevenissen.
- Ik mis het weerbericht...
- Ik mis, .. .. .. .. .. zoveel meer !
Jammer jammer jammer.

Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.