Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#1 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 01:56

Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

De nieuwste chicane: het overzetten van stempels in een nieuw paspoort.

Ik begrijp van forumlid Ben dat men dat in Bangkok al niet meer doet. Het is ‘een heel werk’, 2 blaadjes vol zetten met stempels.

Kijk eens op deze site als je wilt:

http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... e=download

In het gekleurde vak zak je EEN regel omlaag met de scroll-functie en dan zie je ‘transfer stamp...’ etc. Je kunt dat oproepen en printen, het is in WORD.

Wat valt op?

Het is een formulier zonder TM-nummer. Dus geen officieel document.

En de tekst luidt “ Ik, naam, leeftijd, paspoortnummer..... verzoek de stempels over te zetten in ...etc”

Nu wil men in Nongkhai dat de ambassade dat stempelt. Wel, dat heb ik daar gevraagd en men weigert want kent het niet als officieel document. Bovendien heeft een ambassade geen paspoortnummer en geen leeftijd.

Ik heb het formulier zelf van die site afgehaald. De Immigration hier heeft ze niet op voorraad -zegt men- maar op internet staan die dingen voorgedrukt met Immigration Bangkok. Leuker kunnen ze het niet maken en ook niet gemakkelijker.

De voorlaatste sta-in-de-weg is hier al besproken.

Wie onder de Immigration Nongkhai op 65 k inkomen per maand gaat verlengen MOET iedere maand 65 k baht naar Thailand laten komen. Ik heb daar geen last van, ga op de 8 ton regeling maar ik hoor dat mensen een probleem hebben met die eis.

Een van de visumtechneuten van een Nederlandstalig blog attendeert me op een discussie in Thaivisa dot com en ik geef dat maar aan jullie door (als ik die naam hier mag plaatsen tenminste):

http://www.thaivisa.com/forum/topic/842 ... n=featured

De klaaglijn gebruiken is het advies. En dat is nummer 1111.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#2 Bericht door jumbo » zondag 16 augustus 2015, 04:19

Beetje vervelend als ze dat overstempelen niet meer doen maar eenvoudig te omzeilen door je oude paspoort mee te nemen als je reist of het visa ergens anders voor nodig hebt..

Een andere zaak is als ze het helemaal niet meer vermelden in je paspoort want dan is je visa historie niet meer duidelijk vanaf je paspoort...

Ieder nieuw paspoort hoort een recapitualtie te tonen van visa uit het verleden, tenminste zo staan ze in mijn paspoorten vermeldt

welkom terug Prajak!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#3 Bericht door dutch » zondag 16 augustus 2015, 04:54

Ik heb een nieuw paspoort sinds j.l. Maart.
Op de eerste "werk" pagina,staan de gegevens van mijn eerste visum dd 2004.Ingevuld door de ambtenaar van de emigratie alhier.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#4 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 05:31

Dutch, het overzetten van zekere stempels hoort er gewoon bij maar wat de ambassade daaraan te vragen heeft? Het is een plagerij van ambtenaren die hun tijd beter zouden moeten besteden.

Nongkhai is op meer terreinen een lastige Immigration geworden zoals de pensioeneisen al aangeven. Maar als men niet massaal 1111 belt gebeurt er niks en blijft men op zijn hoge stoel zitten.

Toegegeven, er is hier grof gefraudeerd met valse stempels en verklaringen door een Europese reisagent (die voor 5 M baht gestolen heeft en nu in Europa zit) en zijn collega's die inkomstenbriefjes standaard in hun PC hadden zitten met fraaie stempels en al. En dan scheert men iedereen over dezelfde kam.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#5 Bericht door yandre » zondag 16 augustus 2015, 05:59

nu die 65k inkomen per maand willen ze zien hoorde van
de vrouw dat er vele falang daar de hand mee lichten .
en dit bedrag of niet bezitten of totaal niet over maken .
dus weer iets dat verziekt is hier in nongkhai.

ging hier dit jaar niet meer op reteremant maar op huwlijk
nu vele vragen aan noi en moesten ook naar de amphur om iets
op te halen moest getekend zijn dat wij het pand waar we woonen huurden
hadden al blauw boek van eigenaar bij ons maar moeten contract hebben en
copy van id kaart.
nu toen op maandag tel ja komen naar u toe en moeten 2 getuigen zijn
nu binnen 10 minuten moesten die op draven met copy blauwe boek en id card
en mochten geen man of vrouw zijn 2 verschillende families.
dus imigratie kwam 3 man sterk maar goed alles goed en kan stempel halen
voor een jaar deze maand.

maar op andere imigratie ook anders mee gemaakt in het verleden maar goed
zullen altijd wel veranderingen plaats vinden per provincie ???

dit mijn ervaring deze maand en ter info ging op geld op de bank hier dus niet
op aow en andere uit kering uit nederland.
werd wel gevraagd of ik ook pensoein papieren heb ik zeg over 7 jaar als er nog wat is voor mij

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#6 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 06:14

Yandre, ben deze maand geweest op 8 ton bankgeld en stond in een half uur buiten met stempeltje.

Een nieuwe luitenant, een lompe vent, chagrijnig, geen interesse, korzelig dat ik geen kopie had van geel huisboek en oude visumstempels (hoefde vorig jaar niet, nu ineens weer wel), sikkeneurig want ik bood een nieuw TM 24 aan (want dat moest vorig jaar ieder jaar een nieuwe zijn en nu weer niet), rekende 10 baht per kopietje en kon dus de 100 baht in de kontzak stoppen van de 2.000 die ik gaf voor het stempel.

Volgend jaar neem ik gepast geld mee. Kreeg wel keurig een kwitantie voor 1.900 baht en voor kopietjes geven ze nooit een kwitantie, dat zal wel in de koffiepot gaan.

Als de nood aan de man komt ga ik volgend jaar naar Bangkok. Kai is 50% eigenaar van een huis in Khet Nongkhaem en ik kan daarvan de huispapieren en het TM24 meenemen en een huurcontract zit ook zo in elkaar. Dan verhuis ik gewoon eventjes.

Maar straks zit er gewoon een nieuwe hier en zijn de regels weer anders.....

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#7 Bericht door yandre » zondag 16 augustus 2015, 10:57

ja klopt een nieuwe luitenant had eerst de oudere man en later hem
maar goed niet zo veel problemen had ook vele copys gemaakt maar
wilde hij niet nu goed dan niet .nu kan oi aardig met ze opschieten dus
ik was oficeel te vroeg voor de aanvraag ze zegt ja kan niet een paar keer
mijn restaurant sluiten nu ok dan als je alle papieren heb .
toen bij de luitenant en die wilde wat extra copy van huis eigenaar kan
volgende dag gebracht was hij er niet maar goed dan aan de oude man gegeven .
ja afgelopen vrijdag kwam de luitenant lunchen hier prive wel in zijn pakje hi hi
samen gegeten met hem ja vroeg hem ook bepaalde dingen maar geen ant woord
van hem .

ja is hier ook zo kan ook uit wijken naar bangkok als het nodig is maar geen ervaring
daar .ja klopt hij is nu een jaar hier en zat voorheen in bangkok .
maar goed over 10 dagen stempel op halen bij hem en volgend jaar zien we wel weer.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#8 Bericht door stevenl » zondag 16 augustus 2015, 11:58

prajak schreef:Yandre, ben deze maand geweest op 8 ton bankgeld en stond in een half uur buiten met stempeltje.

Een nieuwe luitenant, een lompe vent, chagrijnig, geen interesse, korzelig dat ik geen kopie had van geel huisboek en oude visumstempels (hoefde vorig jaar niet, nu ineens weer wel), sikkeneurig want ik bood een nieuw TM 24 aan (want dat moest vorig jaar ieder jaar een nieuwe zijn en nu weer niet), rekende 10 baht per kopietje en kon dus de 100 baht in de kontzak stoppen van de 2.000 die ik gaf voor het stempel.

Volgend jaar neem ik gepast geld mee. Kreeg wel keurig een kwitantie voor 1.900 baht en voor kopietjes geven ze nooit een kwitantie, dat zal wel in de koffiepot gaan.

Als de nood aan de man komt ga ik volgend jaar naar Bangkok. Kai is 50% eigenaar van een huis in Khet Nongkhaem en ik kan daarvan de huispapieren en het TM24 meenemen en een huurcontract zit ook zo in elkaar. Dan verhuis ik gewoon eventjes.

Maar straks zit er gewoon een nieuwe hier en zijn de regels weer anders.....
Hou er rekening mee dat als je 'verhuist' je ook de 90 dagen melding in Bangkok moet doen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#9 Bericht door Ben » zondag 16 augustus 2015, 12:49

stevenl schreef:
prajak schreef:Yandre, ben deze maand geweest op 8 ton bankgeld en stond in een half uur buiten met stempeltje.

Een nieuwe luitenant, een lompe vent, chagrijnig, geen interesse, korzelig dat ik geen kopie had van geel huisboek en oude visumstempels (hoefde vorig jaar niet, nu ineens weer wel), sikkeneurig want ik bood een nieuw TM 24 aan (want dat moest vorig jaar ieder jaar een nieuwe zijn en nu weer niet), rekende 10 baht per kopietje en kon dus de 100 baht in de kontzak stoppen van de 2.000 die ik gaf voor het stempel.

Volgend jaar neem ik gepast geld mee. Kreeg wel keurig een kwitantie voor 1.900 baht en voor kopietjes geven ze nooit een kwitantie, dat zal wel in de koffiepot gaan.

Als de nood aan de man komt ga ik volgend jaar naar Bangkok. Kai is 50% eigenaar van een huis in Khet Nongkhaem en ik kan daarvan de huispapieren en het TM24 meenemen en een huurcontract zit ook zo in elkaar. Dan verhuis ik gewoon eventjes.

Maar straks zit er gewoon een nieuwe hier en zijn de regels weer anders.....
Hou er rekening mee dat als je 'verhuist' je ook de 90 dagen melding in Bangkok moet doen.
Bangkok kan Online .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#10 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 14:36

Nongkhai kan ook online maar nog niet met Chrome. StevenL, ik verhuis gewoon weer terug.....

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#11 Bericht door yandre » zondag 16 augustus 2015, 15:39

jaar bangkok gewoond en via post 90 dagen melding nooit geen probleem
met imigratie dienst
en kan tegen woordig digitaal nog makkelijker als het werkt

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nieuwe eisen Nongkhai Immigration

#12 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 16:12

Wat je zegt, ALS het werkt. Doe jij het al digitaal en met Chrome?

Zitten we hier vragen te stellen en we wonen 1,5 km van elkaar. Weet je wat, ik kom je morgen een rookworstje brengen. Heb je wat lekkers te knabbelen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”