trein bangkok kuala lumpur

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

trein bangkok kuala lumpur

#1 Bericht door carpediem » vrijdag 09 januari 2015, 16:15

Heeft iemand ervaring met deze trein rit.
Wil 1e klasse reizen. Zijn dan 2 nachten.
Ook 2 mogelijkheden: over Butterworth of Khota Bharu.

Bij voorbaat dank voor info.
pluk de dag (carpediem)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: trein bangkok kuala lumpur

#2 Bericht door elst99 » vrijdag 09 januari 2015, 16:26

Zelf de rit meerdere malen naar Butterworth gemaakt, volgens mij, weet het niet zeker is er geen 1e klasse.
Gemaakt van Hua Hin, duurt lang, vooral het stuk van Had Yai naar Butterworth, waar je zit op houten bankjes. vertrek was +\_ 7uur in de avond, aankomst Butterworth ong. 12 uur s'middags.
S'avonds om 7 uur zijn de bedden al opgemaakt, dus kun je liggen.
Vaak komen ze al met vertraging aan in Hua Hin.
Of je moet de Oriënt express nemen, dat is luxe ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: trein bangkok kuala lumpur

#3 Bericht door pong » zondag 11 januari 2015, 13:00

op de site seat61.com staat alles uitgekauwd, in het engels, en ook nog voor vrijwel elk land ter wereld per trein. Wel enkel positief en vooral niks negatiefs.
Je KAN niet eens die hele reis 1e kl. doen, omdat op de stukken over de grens en in MY dat deels is afgeschaft. Bovendien-lees weer dat seat61-is het nogal tiepies vreemdelingendenken niet berustend op feiten.
Vanaf HYai gaan van de hele lange trein er 2 2e kl slaapwagens-weer omgebouwd tot zitjes, de grens over. Niks houten bankjes.
alternatief, als je Penang niet inwilt, kan je de direkte KTMB-slaaptrein HYai-KL gebruiken, dito situatie: 2 wagons, de rest komt er in MY aangehangen.
je kan in elk land enkel de treinen reserveren van de mij. van dat land.
ik heb zlf die reis, maar niet in 1 ruk, diverse keren gedaan in de laatste 20 jaar. Misschien heeft het nog de charme van 1e keer alles is vreemd en NLers weten nooit van slaapwagens, maar verder is het vooral nogal saai, vooral in MY.
Ook via KB heb ik versch. keren gedaan-laatste keer'4/5 jaar terug-kan je dat momenteel NIET aanraden vanwege de toestand van bezetting op het lijndeel Hyai_sungai Kolok en de inspanningen van over de grens daar en stukkie met de SKMK of CityLiner naar KB, waar het stesyen ook alweer ver buiten de stad is en de door onwetenden zo geroemde rimboelijn ook al in zware reparatie is-dus grote kans op stukken bus. Waaraan ik zelf helaas moet toevoegen dat alles wat KB voor 2000 zo'n aantrekkelijk verblijfsoord maakte totaal is verdwenen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: trein bangkok kuala lumpur

#4 Bericht door nbreeker » maandag 12 januari 2015, 10:42

pong schreef:op de site seat61.com staat alles uitgekauwd, in het engels, en ook nog voor vrijwel elk land ter wereld per trein. Wel enkel positief en vooral niks negatiefs.
Je KAN niet eens die hele reis 1e kl. doen, omdat op de stukken over de grens en in MY dat deels is afgeschaft. Bovendien-lees weer dat seat61-is het nogal tiepies vreemdelingendenken niet berustend op feiten.
Vanaf HYai gaan van de hele lange trein er 2 2e kl slaapwagens-weer omgebouwd tot zitjes, de grens over. Niks houten bankjes.
alternatief, als je Penang niet inwilt, kan je de direkte KTMB-slaaptrein HYai-KL gebruiken, dito situatie: 2 wagons, de rest komt er in MY aangehangen.
je kan in elk land enkel de treinen reserveren van de mij. van dat land.
ik heb zlf die reis, maar niet in 1 ruk, diverse keren gedaan in de laatste 20 jaar. Misschien heeft het nog de charme van 1e keer alles is vreemd en NLers weten nooit van slaapwagens, maar verder is het vooral nogal saai, vooral in MY.
Ook via KB heb ik versch. keren gedaan-laatste keer'4/5 jaar terug-kan je dat momenteel NIET aanraden vanwege de toestand van bezetting op het lijndeel Hyai_sungai Kolok en de inspanningen van over de grens daar en stukkie met de SKMK of CityLiner naar KB, waar het stesyen ook alweer ver buiten de stad is en de door onwetenden zo geroemde rimboelijn ook al in zware reparatie is-dus grote kans op stukken bus. Waaraan ik zelf helaas moet toevoegen dat alles wat KB voor 2000 zo'n aantrekkelijk verblijfsoord maakte totaal is verdwenen.
Pong ik bedoel dit niet verkeerd maar waar kom je in hemelsnaam vandaan als jij iets schrijft moet ik het wel een paar keer lezen voordat ik weet waar je het over hebt,en dat heb ik bij andere schrijvers niet dus volgens mij ligt het aan jou.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”