wifi in mijn huurhuis
Moderator: Loempia
-
- Gedeactiveerd
wifi in mijn huurhuis
Op het forum kan ik ook na goed zoeken niet het duidelijke antwoord vinden van wat ik wil.
Mijn vraag
Wij huren voor 4 maanden een huis in de omgeving van Rayong, vorig jaar had ik daar internet met mijn notebook via een dongel en een dtac simkaart de 2e maand kreeg ik een buurman die wifi had en niet afgeschermd, dat was ideaal voor mij.
Dit jaar moet ik afwachten of ik dezelfde buurman ga krijgen, zo niet denk dat ik dan zelf wel een wifi verbinding zou willen hebben omdat er nu buiten de laptop ook nog eens 2 tablets meegaan.
Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven hoe ik dat aan moet pakken, wat ik dan nodig heb en wat dat ongeveer kost per maand.
Niet teveel met technische termen gaan gooien want dan ga ik het vast niet meer snappen.
Mijn vraag
Wij huren voor 4 maanden een huis in de omgeving van Rayong, vorig jaar had ik daar internet met mijn notebook via een dongel en een dtac simkaart de 2e maand kreeg ik een buurman die wifi had en niet afgeschermd, dat was ideaal voor mij.
Dit jaar moet ik afwachten of ik dezelfde buurman ga krijgen, zo niet denk dat ik dan zelf wel een wifi verbinding zou willen hebben omdat er nu buiten de laptop ook nog eens 2 tablets meegaan.
Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven hoe ik dat aan moet pakken, wat ik dan nodig heb en wat dat ongeveer kost per maand.
Niet teveel met technische termen gaan gooien want dan ga ik het vast niet meer snappen.
- De Beweerder
- Expat
Re: wifi in mijn huurhuis
A millionaire in free time, can not save time only use 

-
- Expat
- Contacteer:
Makkelijkste: laat de verhuurder met ID card en huisboek naar 3BB gaan, contract afsluiten, je koopt een router (kan ook bij 3 BB, stellen zij het voor je in), 1-2 dagen later sluit 3BB Wifi aan.
-
- Volwaardig lid
Waarschijnlijk heeft de verhuurder er weinig trek in om een contract af te sluiten,anders was er al lang een aansluiting geweest mijn inziens..........
Denk dat onderstaand apparaatje (alleen voorbeeld,zijn diverse merken) wel wat voor Hema is.
Verkrijgbaar voor ca.2000-2500thb,waren 2 jaar terug nog 4000-5000thb.
Kaartje er in,en mifi voor meerdere apparaten.

Ron.
ps: voor enige info hoe het werkt.
http://www.ikgastarten.nl/bedrijven/139 ... stjes.html
Denk dat onderstaand apparaatje (alleen voorbeeld,zijn diverse merken) wel wat voor Hema is.
Verkrijgbaar voor ca.2000-2500thb,waren 2 jaar terug nog 4000-5000thb.
Kaartje er in,en mifi voor meerdere apparaten.
Ron.
ps: voor enige info hoe het werkt.
http://www.ikgastarten.nl/bedrijven/139 ... stjes.html
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Gedeactiveerd
Dank ik ga het eens op mijn gemak lezen
-
- Gedeactiveerd
Dit lijkt mij dus de goede oplossing, volgens mij heb ik dit systeem ook gezien in een pc winkeltje in Rayong, blijkt dat een vriend van ons dit ook gebruikt op zijn boot, alleen had die het over een aanschafprijs van 120 euro en dat is me echt teveel, zal dus maar wachten tot ik eind nov. In Rayong ben
-
- Volwaardig lid
Je kan dat ding ook in NL kopen natuurlijk,zag hier een aanbieding van tachtig euro.hema schreef:Dank ik ga het eens op mijn gemak lezen
Gewoon altijd handig,waar je ook maar bent.
http://android-tablet-store.discountsup ... 20206.html
Succes in ieder geval.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Hoi Henk
Weet niet wat je daarmee wil zeggen hoor,maar heb dat mifi-kastje van Droam even als voorbeeld genomen in het begin.
Ik schreef DAAROM:(Denk dat onderstaand apparaatje (alleen voorbeeld,zijn diverse merken) wel wat voor Hema is.)
Meteen erna een ander (neutraal kastje) geplaatst om dit soort opmerkingen te voorkomen,welke niets met de bedoeling van mijn suggestie voor de mogelijke oplossing voor Hema van doen hebben.
Dat ding kopen,kaart erin....klaar!
Niets meer,en niets minder...........zonder abonnement bij welke firma dan ook!!
Ron.
Weet niet wat je daarmee wil zeggen hoor,maar heb dat mifi-kastje van Droam even als voorbeeld genomen in het begin.
Ik schreef DAAROM:(Denk dat onderstaand apparaatje (alleen voorbeeld,zijn diverse merken) wel wat voor Hema is.)
Meteen erna een ander (neutraal kastje) geplaatst om dit soort opmerkingen te voorkomen,welke niets met de bedoeling van mijn suggestie voor de mogelijke oplossing voor Hema van doen hebben.
Dat ding kopen,kaart erin....klaar!
Niets meer,en niets minder...........zonder abonnement bij welke firma dan ook!!
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
- brake034
- Expat
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks!hema schreef: de 2e maand kreeg ik een buurman die wifi had en niet afgeschermd, dat was ideaal voor mij.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Hahaha.............dacht ik trouwens bij het lezen ook eerst.
Ron.

Ron.

"Zij die dansen
door hen
door hen
- brake034
- Expat
Vreemd, je kunt het heel goed gratis jatten van de buurman die ervoor betaalt maar als je er zelf voor moet dokken heb je last van pijn in de portemonnee en ben je opeens niet meer technisch genoeg?hema schreef:Niet teveel met technische termen gaan gooien want dan ga ik het vast niet meer snappen.
Als je zo gehaaid ben om gratis je buurman te misbruiken, zoek het dan lekker zelf uit?!
Laatst gewijzigd door brake034 op zaterdag 31 augustus 2013, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel
- brake034
- Expat
-
- Volwaardig lid

"Zij die dansen
door hen
door hen