Makelaars in Jomtien

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Makelaars in Jomtien

#1 Bericht door SiamTon » dinsdag 28 juni 2011, 17:15

Hallo,

Binnenkort ga ik emigreren naar TH en mij (voorlopig) vestigen in Jomtien. Heb op internet diverse makelaars in Jomtien (en Pattaya) gevonden, welke appartementen en huizen te huur aanbieden. Maar heb geen enkel idee over de betrouwbaarheid van deze makelaars. Heeft iemand goede (en/of slechte) ervaringen met makelaars in Jomtien en/of Pattaya?
En waar moet ik zo al op letten bij het huren van een appartement en/of een huis?

Alvast bedankt.
SiamTon
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Makelaars in Jomtien

#2 Bericht door carpediem » dinsdag 28 juni 2011, 19:29

Ik zou eerst ter plaatse rondkijken en orienteren wat zoal de prijzen zijn en waar je wilt wonen.
pluk de dag (carpediem)

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#3 Bericht door SiamTon » woensdag 29 juni 2011, 00:47

carpediem schreef:Ik zou eerst ter plaatse rondkijken en orienteren wat zoal de prijzen zijn en waar je wilt wonen.
Dat heb ik al gedaan. Ben op de hoogte van de prijs/kwaliteitsverhouding in de diverse prijsklassen. Wil een app. met uitzicht op zee met een minimale opp. van ca. 70 m2. Het is voorlopig voor ca. een jaar, daarna kan ik eventueel een definitieve keuze maken voor een langere periode.

Maar waar het mij om gaat zijn:
1) Betrouwbaarheid van de (locale) makelaars
2) Veiligheid van de diverse buurten
3) Welke voetangels er in een huurcontract kunnen zitten, dus waar ik om moet denken bij het tekenen van een huurcontract.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Makelaars in Jomtien

#4 Bericht door Jim » woensdag 29 juni 2011, 06:26

3) informeren of er geen openstaande elektriciteits- , water- en telefoonrekeningen zijn voor je tekent.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Makelaars in Jomtien

#5 Bericht door Pieter » woensdag 29 juni 2011, 06:30

beding ook dat je je borg niet kwijt bent mocht je onverwachts moeten vertrekken.

kijk goed naar de prijzen voor stroom en water

Ik zou iets verder door richting Rayong gaan zitten maar wie ben ik

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Makelaars in Jomtien

#6 Bericht door Luc » woensdag 29 juni 2011, 07:07

uitzicht op zee + min. 70 vierkante meter , aan welke huurprijs dacht je zo ?
Waarom app. en geen huis ?
Max. 2 maal huishuur als waarborg.
Zien of er geen meerkosten zijn en zoja wat kosten die per maand ?
Bvb. huisvuilophaal, bewaking, onderhoudsmensen, zwembad, straatverlichting enz...
zit in condo's en bewaakte huiscompounds in een appart vakje (rekening) ingedeeld.
Deze rekening kan van een paar honderd baht (2-300) tot wel 5000 - 6000 gaan per maand.
Vele condocomplexen tellen dat pakketje uit de vierkante meter dat je hebt ...
26 m2 x 78 baht =..... of 74 m2 x 78 baht=....
Je zult normaal de verhuurder hier zelf moeten op attent maken want hij zal het niet zo snel naar buiten brengen. (excuus, heeft niets met de huurprijs te maken)
Pieter de huurwaarborg is juist voor , moest de huurder plots vertrekken, compensatie naar de verhuurder.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#7 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 08:58

Jim schreef:3) informeren of er geen openstaande elektriciteits- , water- en telefoonrekeningen zijn voor je tekent.
Om dit uit te sluiten zou ik de meterstanden (bij aanvang van de huurperiode) van deze voorzieningen kunnen laten opnemen in het huurcontract. Desnoods zou ik ook foto's kunnen maken van de meterstanden. Dit lijkt mij voldoende, of kan ik op één of andere manier toch nog het schip ingaan?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#8 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 09:04

Pieter schreef:beding ook dat je je borg niet kwijt bent mocht je onverwachts moeten vertrekken.

kijk goed naar de prijzen voor stroom en water

Ik zou iets verder door richting Rayong gaan zitten maar wie ben ik

Pieter
Ja dat van die prijzen heb ik het één en ander gehoord. De kWh-prijs blijken in de praktijk in hoge mate te verschillen afhankelijk van de condo en de verhuurder. Daarom vraag ik mij af of het niet mogelijk is rechtstreeks aan het energiebedrijf en het waterbedrijf te betalen. Dit geldt uiteraard ook voor de telefoon/internetrekening. Dan ben je af van het gezeur met de verhuurder over deze rekeningen en is denk ik veel goedkoper.

Waarom richting Rayong?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#9 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 09:11

Luc schreef:uitzicht op zee + min. 70 vierkante meter , aan welke huurprijs dacht je zo ?
Waarom app. en geen huis ?
Max. 2 maal huishuur als waarborg.
Zien of er geen meerkosten zijn en zoja wat kosten die per maand ?
Bvb. huisvuilophaal, bewaking, onderhoudsmensen, zwembad, straatverlichting enz...
zit in condo's en bewaakte huiscompounds in een appart vakje (rekening) ingedeeld.
Deze rekening kan van een paar honderd baht (2-300) tot wel 5000 - 6000 gaan per maand.
Vele condocomplexen tellen dat pakketje uit de vierkante meter dat je hebt ...
26 m2 x 78 baht =..... of 74 m2 x 78 baht=....
Je zult normaal de verhuurder hier zelf moeten op attent maken want hij zal het niet zo snel naar buiten brengen. (excuus, heeft niets met de huurprijs te maken)
Pieter de huurwaarborg is juist voor , moest de huurder plots vertrekken, compensatie naar de verhuurder.
* Op internet heb ik een aantal condo's gevonden van ca. 70 m2 met uitzicht op zee voor ca. THB 20k/mnd. Heb nog niet geverifieerd of deze condo's ook daadwerkelijk beschikbaar zijn per de datum van mijn aankomst.
* Een appartement lijkt mij veiliger i.v.m. b.v. eventuele inbraakmogelijkheden.
* Deze eventuele meerkosten. Worden die niet vermeld in het huurcontract?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Makelaars in Jomtien

#10 Bericht door jumbo » donderdag 30 juni 2011, 09:48

SiamTon schreef:Hallo,

Binnenkort ga ik emigreren naar TH en mij (voorlopig) vestigen in Jomtien. Heb op internet diverse makelaars in Jomtien (en Pattaya) gevonden, welke appartementen en huizen te huur aanbieden. Maar heb geen enkel idee over de betrouwbaarheid van deze makelaars. Heeft iemand goede (en/of slechte) ervaringen met makelaars in Jomtien en/of Pattaya?
En waar moet ik zo al op letten bij het huren van een appartement en/of een huis?

Alvast bedankt.
SiamTon
Kennis van mij heeft Alan Bolton gebruikt http://www.pattaya-property.net/
goede service naar zijn zeggen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Makelaars in Jomtien

#11 Bericht door Jim » donderdag 30 juni 2011, 11:10

SiamTon schreef:
Jim schreef:3) informeren of er geen openstaande elektriciteits- , water- en telefoonrekeningen zijn voor je tekent.
Om dit uit te sluiten zou ik de meterstanden (bij aanvang van de huurperiode) van deze voorzieningen kunnen laten opnemen in het huurcontract. Desnoods zou ik ook foto's kunnen maken van de meterstanden. Dit lijkt mij voldoende, of kan ik op één of andere manier toch nog het schip ingaan?
nee, dat maakt niets uit.
als je electra aanvraagt en er staat nog wat open op dat adres dan moet je betalen of anders geen electriciteit.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Makelaars in Jomtien

#12 Bericht door Luc » donderdag 30 juni 2011, 11:20

als je een optrekje wil huren vraag je aan de verhuurder (of makelaar)
waar de water- en electriciteitsmeter is en bij wie je die moet afrekenen.
Ben je akkoord om te huren laat je door huurder en verhuurder de meterstanden opnemen en vandaar af begin je te betalen.
Vraag naar de andere kosten die ik hier al eens heb aangehaald en ook weer waar je die moet gaan betalen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Makelaars in Jomtien

#13 Bericht door Mart » donderdag 30 juni 2011, 11:44

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#14 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 11:51

Jim schreef:
SiamTon schreef:
Jim schreef:3) informeren of er geen openstaande elektriciteits- , water- en telefoonrekeningen zijn voor je tekent.
Om dit uit te sluiten zou ik de meterstanden (bij aanvang van de huurperiode) van deze voorzieningen kunnen laten opnemen in het huurcontract. Desnoods zou ik ook foto's kunnen maken van de meterstanden. Dit lijkt mij voldoende, of kan ik op één of andere manier toch nog het schip ingaan?
nee, dat maakt niets uit.
als je electra aanvraagt en er staat nog wat open op dat adres dan moet je betalen of anders geen electriciteit.
Dus de voor de hand liggende wijze van handelen zou zijn het te informeren of er nog op het bewuste adres rekeningen openstaan bij resp. het elctricitietsbedrijf, het waterbedrijf en de telefoonmaatschappij?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Makelaars in Jomtien

#15 Bericht door Jim » donderdag 30 juni 2011, 11:56

yup
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Steden”