jomel17 schreef:Update..
Had een mailtje gestuurd naar de ambassade met het verzoek of mijn vrouw misschien voor 25-4 examen kon doen?
Kreeg als antwoord dat er een opzegging voor 15-4 (songkran) was gekomen,of ik interesse had in die datum?
Gelijk gebeld en datum vastgezet nu hopen dat Chayapha in 1x slaagt dan volgende ochtend papieren inleveren voor MVV.
Groeten Jos
Ik wil je niet ontmoedigen maar dan begint het wachten pas
Zodra je de papieren met (vertaalde + gelegaliseerde) bewijzen hebt ingeleverd kun je min. 3 mnd wachten voor je antwoord krijgt
Ga de papieren zelf brengen, op een door de weekse dag, krijg je gelijk het bewijs dat je ze hebt ingeleverd ( in de bus doen in het weekend gaat niet want ze hebben geen brievenbus in dat gebouw gemaakt)
Vraag als je er bent gelijk naar de rest van de vragenformulieren.
Als er namelijk iets niet duidelijk is dan krijg je pas na 3 mnd de vraag de rest van de papieren in te vullen.
En moet je dus opnieuw wachten.
Vul ze in en stuur ze op met bewijs zoals foto's ed.
Zodra de papieren zijn goedgekeurd begint de aanslag op je portemonaie ( euro 920,=) voordat je lief naar NL mag komen.
Vraag bij het afhalen van het visum om een C+D visum anders mag ze de eerste 90 dagen NL niet uit, kun je haar dus b.v. dus ook niet met LTU laten komen.
Zodra ze in NL is en je haar gaat inschrijven bij de gemeente begint de volgende wachtperiode en ook de volgende aanslag op je portemonaie ( inschrijving gem. gratis, maar IND weet je te vinden euro 188,=)
Als je uitzicht hebt op goedkeuring visa laat haar dan een tbc test ondergaan in LOS, heeft ze tbc ( hoop het niet voor haar), maar dan zijn de medicijnen in elk geval vele malen goedkoper als in NL
De kosten van de medicijnen en het kuren komen namelijk voor jouw rekening.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel