Rechtsbijstand verzekering?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Rechtsbijstand verzekering?

#1 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 06 september 2007, 10:34

Hallo ,

Ik heb een vraag?

Indien het vakantievisum van 3mnd voor Mijn vriendin Thavy zou worden afgewezen, dan is meestal de reden vestigingsgevaar. Ik lees op verschillende forums dat dit aan te vechten is door een advocaat een brief te laten sturen dat hun mening niet gegrond is.

Mijn ben ik aan het denken is het verstandig om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten, zodat indien dit nodig is je rechtshulp krijgt bij dit verhaal!

Deze vraag heb ik bij een verzekering meneer neergelegd en hij vertelde mij dat dit niet mogelijk was want het visum aanvraag is op de naam van mijn vriendin Thavy en dus niet op mij. Rechtsbijstand geldt alleen voor zaken van mij...en Thavy kon ik niet verzekeren omdat ze niet in nederland woonachtig is?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Gr

Niels

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

#2 Bericht door perry » donderdag 06 september 2007, 13:03

Hallo
Ik weet dat er een verzekering is die van allerlei dingen doen voor buitenlanders of ze ook rechtsbijstand doen weet ik zo niet hun naam is Oom verzekeringen
kijk even op http://www.oomverzekeringen.nl mischien hebben zij een oplossing Gr Perry
Werk om te leven leef niet om te werken.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#3 Bericht door NielsGeraedts » donderdag 06 september 2007, 21:02

Perry ,

Dank je wel voor de TIP...

Gr

Niels

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Rechtsbijstand verzekering?

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 07 september 2007, 02:26

Verzekering in Thailand met een Thaise advocaat die haar bij kan staan???

En indien de papierwinkel in orde is, is er geen reden voor afwijzing
Je moet een goede motivatie aangeven voor haar terugkeer zoals werk, bedrijf, kinderen e.d.
Heb je die niet dan kan ik me voorstellen dat er wordt aangenomen dat het risico van vestiging hoog is.....jij niet???

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#5 Bericht door renerrr » vrijdag 07 september 2007, 06:31

Zo is het maar net! ik sluit me aan bij de mening van Jumbo, gewoon netjes aan gaan vragen, zorgen dat alle papieren in orde zijn, nette uitnodigingsbrief bijvoegen en tevens diversen zaken aangeven wat een reden is om zeker terug te keren naar Thailand,etc, dan is er denk ik geen reden om bezorgd te zijn dat het visum met deze reden wordt afgewezen, ze is toch ook al een keer in NL geweest met een visum?het lijkt me sterk dat de 2e keer dan afgewezen wordt.
Dus nu al gaan denken aan een advocaat of rechtsbijstand lijkt mij wat te voorbarig...
M vr gr Rene.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#6 Bericht door NielsGeraedts » vrijdag 07 september 2007, 06:36

Goededag Mensen,

Ja dat begrijp ik goed....en natuurlijk zorg ik dat de papier winkel in orde is.

Maar de situatie is dat ik niet iets heb waardoor ze zeker zal terug keren naar Land van Herkomst....trouwens haar land van herkomst is ook niet ons Thailand maar Cambodia ( zij woont alleen bijna haar heel leven al in Thailand ).

Bij de eerste aanvraag hebben ze niet moeilijk gedaan, echter kan het bij de tweede aanvraag misschien wel omkeren, daarom ben ik me daar alvast op aan het voorbereiden.

Ik meende misschien in Nederland hiervoor een rechtsbijstand verzekering voor af te sluiten, indien mogelijk

Gr

Niels

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#7 Bericht door Jim » zaterdag 08 september 2007, 08:31

het is mogelijk maar dan zal je eerst met haar moeten trouwen ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#8 Bericht door peterd1961 » zaterdag 08 september 2007, 08:41

Als jou papieren in orde zijn wordt je gewoon niet afgewezen!!! Dus ben je nu een probleem voor jezelf aan het creeren die niet bestaat.

Groetjes Peter

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#9 Bericht door NielsGeraedts » zaterdag 08 september 2007, 08:43

Hoi Peter ,

Ik ben geen probleem voor mezelf aan het maken, ik ben me alleen goed aan het voorbereiden!

Ik bekijk gewoon zoveel mogelijke kanten van het verhaal, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

En tja...ik heb helaas ook wel eens gehoord van mensen die alles in orde hebben en toch wordt het afgewezen!

Gr

Niels

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#10 Bericht door peterd1961 » zaterdag 08 september 2007, 08:51

Niels,

Ik heb 5 jaar een relatie met mijn thaise vrouw, ik woon nu een half jaar in thailand. Zij is zo vaak als mogelijk was in nederland geweest en heb nooit enigerlei probleem ondervonden! Mijn papieren waren ook perfect in orde! Als je papieren in orde zijn kunnen en mogen ze je ook niet weigeren! daar heb je geen advocaat voor nodig.

Groetjes Peter

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#11 Bericht door NielsGeraedts » zaterdag 08 september 2007, 09:16

Hoi Peter ,

Ik ben blij voor je dat alles goed is gegaan!

Mijn papieren zullen zeker in orde zijn. Echter de papieren van mijn vriendin zijn een stuk moeilijker.

Zij is een Cambodjaanse, woont steeds met visums in Thailand. Zij woont nu samen met haar Tante in Koh Chang. Zij is nu voor werk aan het zoeken en kan waarschijnlijk over 1 week beginnen met poetsen in een Resort. Daarna wil ze ook een appartement huren.

Echter heb ik totaal geen bewijs dat ze zeker zal terug keren naar Land van herkomst.

De eerste keer ben ik er mee doorheen gekomen met de visumaanvraag, echter blijft dat punt altijd spannend.

Gr

Niels

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

#12 Bericht door Luc » zaterdag 08 september 2007, 10:07

NielsGeraedts schreef:Hoi Peter ,

Ik ben blij voor je dat alles goed is gegaan!

Mijn papieren zullen zeker in orde zijn. Echter de papieren van mijn vriendin zijn een stuk moeilijker.

Zij is een Cambodjaanse, woont steeds met visums in Thailand. Zij woont nu samen met haar Tante in Koh Chang. Zij is nu voor werk aan het zoeken en kan waarschijnlijk over 1 week beginnen met poetsen in een Resort. Daarna wil ze ook een appartement huren.

Echter heb ik totaal geen bewijs dat ze zeker zal terug keren naar Land van herkomst.

De eerste keer ben ik er mee doorheen gekomen met de visumaanvraag, echter blijft dat punt altijd spannend.

Niels, met wat voor soort visa leeft zij al de hele tijd in Thailand ? en als Nederland vraagt dat ze terugkeerd naar land van herkomst welk land is dat dan..? Ik weet, als ge een beetje afwijkt van het normale, dan kan administratie het jewel moeilijk maken. Je goed voorbereiden zul je zeker wel doen en hopen dat ze niet de puntjes op de I willen zetten.Ik wens je veel succes.

Niels

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#13 Bericht door NielsGeraedts » zaterdag 08 september 2007, 11:04

Hoi Luc ,

Voordat ik haar heb leren kennen, verbleef ze met een ID-card in Thailand ( werkerspas ). Nu ze het paspoort heeft en dus paspoort van cambodja moet ze vaak visa runs doen. Ze heeft verschillende stempels in het paspoort, ik weet niet precies welke soort visum het zijn. Zij is nu 1 week weer in Koh Chang, daarvoor 3 mnd bij mij in Nederland. Ik heb haar in Nederland een toeristen visum voor 2 mnd in haar paspoort laten zetten.

Als ze terug moet keren naar land van herkomst zou dat eigenlijk Cambodja zijn. Maar bij de eerst aanvraag heb ik gewoon retour Amsterdam-Bangkok geboekt, gelukking hebben hun er niets van gezegd. Alleen moest ik hier in Nederland wel een visum voor haar regelen, daar kwam ik toen later achter. Anders had ze niets om Thailand binnen te komen en had ze eerst naar Phomn Phen gemoeten.

Niels

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#14 Bericht door jumbo » zondag 09 september 2007, 03:10

Niels

Ik voeg altijd een extra begeleidende brief bij waarin ik doel en periode van vakantie uitleg, hierin vermeld ik ook dat er geen reden voor vestiging is (persoonlijke redenen, zoals werk, kind, huis) en dat ze al eerder een visum of meerdere heeft gehad met vermelding van nummer en periode
Ik weet dat er stempels in het paspoort staan, maar toch (en zeker met een nieuw paspoort) vermoed ik dat het helpt

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

#15 Bericht door NielsGeraedts » zondag 09 september 2007, 07:50

Hoi Jumbo ,

Dank je wel....

Deze tip zal ik zeker gebruiken!

Gr

Niels

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”