Engelse les geven/ werken in Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Engelse les geven/ werken in Thailand
Hallo daar!
Even voorstellen; José (josje) en heb plannen om te gaan wonen en werken in Thailand.
Vooralsnog blijft het even bij het onderzoeken van de mogelijkheden.
In eerste instantie dacht ik aan toerisme, maar heb al begrepen dat ook die banen vaak voor de Thai zelf zijn weggelegd. Tevens heb ik geen diploma's in die richting. Mocht iemand echter nog tips hebben: van harte welkom!
Met wat rondsurfen kwam ik verder op het behalen van een certificaat om engelse les te kunnen geven (TEFL dus).
Volgende vraag dus: heeft iemand dit ooit gevolgd en/of hebben mensen daar ervaringen mee die ze met me willen delen?
Verder zijn alle tips welkom!
Even voorstellen; José (josje) en heb plannen om te gaan wonen en werken in Thailand.
In eerste instantie dacht ik aan toerisme, maar heb al begrepen dat ook die banen vaak voor de Thai zelf zijn weggelegd. Tevens heb ik geen diploma's in die richting. Mocht iemand echter nog tips hebben: van harte welkom!
Met wat rondsurfen kwam ik verder op het behalen van een certificaat om engelse les te kunnen geven (TEFL dus).
Volgende vraag dus: heeft iemand dit ooit gevolgd en/of hebben mensen daar ervaringen mee die ze met me willen delen?
Dreams can come true
- jumbo
- Expat
Re: Engelse les geven/ werken in Thailand
Ik denk dat je de gebruiker Jos Flachs moet contacten, voorzover ik weet is dat de enige op het forum die als leraar werktJosje71 schreef:Hallo daar!
Kijk in de gebruikersgroep expats
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- heeft ervaring
Hallo Josje.
Ik ben kersvers op dit forum, maar werk al 6 jaar in Bangkok op een tweetalige middelbare school. Wanneer je wilt werken als leraar Engels, wordt in de meeste gevallen gevraagd naar een universitaire graad. Welke studie richting maakt niet uit, maar diegenen die iets in de educatieve richting hebben gestudeerd hebben de scholen voor het uitkiezen. Mocht je geen bul hebben dan kun je hier een TEFL cursus doen, al zijn er geruchten dat dat in de toekomst geen ticket meer is naar een Thaise school.
Salarissen verschillen enorm en gek genoeg betalen universiteiten nog het minst, maar daar staat tegenover dat je voldoende tijd hebt om bij te beunen ( priveles) Op 2 talige scholen ( Engels en Thai) is het ook mogelijk om exacte vakken te geven maar daar moet je uiteraard wel voor gekwalificeerd zijn.
Zelf heb ik de lerarenopleiding gevolgd met als hoofdvak Engels. Ik verdien zo'n 1000 Euro per maand ( netto) en heb 3 maanden doorbetaalde vakantie. Dat lijkt weinig, maar mijn vaste lasten zijn een fractie van wat ze zijn voor een leven in NL. Ik heb uiteraard een werkvergunning en hoef dus geen visa runs te maken.
Thaise leerlingen zijn over het algemeen geweldig, al zijn ze meestal wel minder assertief dan Westerse kids. Ze zijn bang om een fout antwoord te geven. Afijn, ik kan nog wel evn zo doorgaan. Als je nog vragen hebt, laat het even weten.
Groeten Javier
Ik ben kersvers op dit forum, maar werk al 6 jaar in Bangkok op een tweetalige middelbare school. Wanneer je wilt werken als leraar Engels, wordt in de meeste gevallen gevraagd naar een universitaire graad. Welke studie richting maakt niet uit, maar diegenen die iets in de educatieve richting hebben gestudeerd hebben de scholen voor het uitkiezen. Mocht je geen bul hebben dan kun je hier een TEFL cursus doen, al zijn er geruchten dat dat in de toekomst geen ticket meer is naar een Thaise school.
Salarissen verschillen enorm en gek genoeg betalen universiteiten nog het minst, maar daar staat tegenover dat je voldoende tijd hebt om bij te beunen ( priveles) Op 2 talige scholen ( Engels en Thai) is het ook mogelijk om exacte vakken te geven maar daar moet je uiteraard wel voor gekwalificeerd zijn.
Zelf heb ik de lerarenopleiding gevolgd met als hoofdvak Engels. Ik verdien zo'n 1000 Euro per maand ( netto) en heb 3 maanden doorbetaalde vakantie. Dat lijkt weinig, maar mijn vaste lasten zijn een fractie van wat ze zijn voor een leven in NL. Ik heb uiteraard een werkvergunning en hoef dus geen visa runs te maken.
Thaise leerlingen zijn over het algemeen geweldig, al zijn ze meestal wel minder assertief dan Westerse kids. Ze zijn bang om een fout antwoord te geven. Afijn, ik kan nog wel evn zo doorgaan. Als je nog vragen hebt, laat het even weten.
Groeten Javier
-
- komt net kijken
Hé Javier!
De TEFL cursus ter plekke doen lijkt me ook het verstandigste aangezien je dan dus 'dichter bij het vuur' zit.
Ik zal echter ook eerst even moeten sparen en wat maatregelen moeten treffen mbt mijn huis hier.
In eerste instantie wil ik in het najaar 2007 (eventueel begin 2008) vertrekken voor een 3 weekse TEFL cursus en een extra weekje vakantie.
Mocht je nog tips hebben; altijd welkom!
De TEFL cursus ter plekke doen lijkt me ook het verstandigste aangezien je dan dus 'dichter bij het vuur' zit.
Ik zal echter ook eerst even moeten sparen en wat maatregelen moeten treffen mbt mijn huis hier.
In eerste instantie wil ik in het najaar 2007 (eventueel begin 2008) vertrekken voor een 3 weekse TEFL cursus en een extra weekje vakantie.
Mocht je nog tips hebben; altijd welkom!
Dreams can come true
-
- komt net kijken
Klinkt interessant. Ben drs. in de kunstgeschiedenis (bouwkunst), vaardig in Engels, Frans en Spaans, en doe nu een masterstudie stedenbouw.javier schreef: Wanneer je wilt werken als leraar Engels, wordt in de meeste gevallen gevraagd naar een universitaire graad. Welke studie richting maakt niet uit, maar diegenen die iets in de educatieve richting hebben gestudeerd hebben de scholen voor het uitkiezen.
Kom ook eens kijken wat de mogelijkheden zijn
-
- Expat
Janvier quote
Ik verdien zo'n 1000 Euro per maand ( netto) en heb 3 maanden doorbetaalde vakantie. Dat lijkt weinig, maar mijn vaste lasten zijn een fractie van wat ze zijn voor een leven in NL. Ik heb uiteraard een werkvergunning en hoef dus geen visa runs te maken.
unguote
Ik ben nu altijd zo benieuwd wat er aan toekomstplanning gedaan kan worden. AOW en pensioen !
m.a.w. hoe ziet het plaatje er uit als je ouder wordt?
Ik verdien zo'n 1000 Euro per maand ( netto) en heb 3 maanden doorbetaalde vakantie. Dat lijkt weinig, maar mijn vaste lasten zijn een fractie van wat ze zijn voor een leven in NL. Ik heb uiteraard een werkvergunning en hoef dus geen visa runs te maken.
unguote
Ik ben nu altijd zo benieuwd wat er aan toekomstplanning gedaan kan worden. AOW en pensioen !
-
- komt net kijken
Ik kan in NL geen vast werk krijgen in deze tijd. Tijdelijke baan hier, tijdelijke baan daar. Pensioen? Ik heb nog geen opbouw, ben nu 31. Heb eens met mijn boekhouder overlegd (toen ik als free-lancer werkte), als een pensioenfonds de indruk krijgt dat je niet ieder jaar iets inlegt, willen ze je gewoon niet.dutch schreef:
-
- Volwaardig lid
-
- komt net kijken
Wat voor werk?Wereldvreemd schreef:![]()
![]()
![]()
Ik ken nog bedrijfstakken met chronisch arbeidstekort. Alleen wordt creativiteit niet op prijs gesteld, hun vakbekwaamheid is wel gelijk aan kunst.
Laat je even omscholen en dan regel ik werk voor je in Nederland.
Heb Nederland inmiddels wel verlaten, zit in Brussel. En denk niet dat ik terug kom. Eerder dat ik nog verder weg trek. Heb al het een en ander aan ervaring opgebouwd, in projecten. Nu nog wat technische kennis bijspijkeren.
Voor mij ligt er meer perspectief buiten NL.
Kantoorbaan, werkplaats. Je moet alleen in de techniek zijn en dan met name installatie, metaal e.d. De tekorten aan personeel zijn enorm (wij kunnen vaak geen personeel krijgen) en worden groter.Langeman schreef: Wat voor werk?
Overigens zijn deze tekorten er ook in Belgie
Ik vermoed dat je daarmee bedoelt, werken binnen je huidige vakgebied?Langeman schreef:Voor mij ligt er meer perspectief buiten NL.
Maar ik kan me voorstellen dat je naar mooiere oorden wilt vertrekken.

-
- heeft ervaring
toekomst eprspectief, pensioen in Thailand
Wanneer je, zoals ik, voor de Thaise overheid werkt, bouw je als farang geen pensioen op. Dat is geen ramp want in plaats daarvan kun je naar een particuliere pensioens verzekeraar stappen en daarmee een pensioens regeling treffen. Voor ziektekosten ben ik via de school waar ik werk verzekerd. Wanneer je op een prive school werkt, verschilt het van school tot school hoe een eventueel pensioen geregeld is.
people who make no mistakes, make nothing
- jumbo
- Expat
Re: toekomst eprspectief, pensioen in Thailand
Vreemd, ik dacht altijd dat de thaise overheid sinds 2003 een verplicht provident fund heeft van 3% van beide partijen, volgens de provident fund act. Particuliere bedrijfsleven is nog steeds op basis van vrijwilligheid.javier schreef:Wanneer je, zoals ik, voor de Thaise overheid werkt, bouw je als farang geen pensioen op. Dat is geen ramp want in plaats daarvan kun je naar een particuliere pensioens verzekeraar stappen en daarmee een pensioens regeling treffen. Voor ziektekosten ben ik via de school waar ik werk verzekerd. Wanneer je op een prive school werkt, verschilt het van school tot school hoe een eventueel pensioen geregeld is.
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- heeft ervaring
Re: toekomst eprspectief, pensioen in Thailand
Zou best kunnen. Zal eens vragen. Bedankt Jumbojumbo schreef:Vreemd, ik dacht altijd dat de thaise overheid sinds 2003 een verplicht provident fund heeft van 3% van beide partijen, volgens de provident fund act. Particuliere bedrijfsleven is nog steeds op basis van vrijwilligheid.javier schreef:Wanneer je, zoals ik, voor de Thaise overheid werkt, bouw je als farang geen pensioen op. Dat is geen ramp want in plaats daarvan kun je naar een particuliere pensioens verzekeraar stappen en daarmee een pensioens regeling treffen. Voor ziektekosten ben ik via de school waar ik werk verzekerd. Wanneer je op een prive school werkt, verschilt het van school tot school hoe een eventueel pensioen geregeld is.
J
people who make no mistakes, make nothing
Ik ben ook geintresseerd om te gaan werken in thailand. Ik heb ook wat opgezocht en idd blijkt lerrar engels een van de beste mogelijkheden te zijn. Nu heb ik enkel een technische opleiding gevolgd en weet dus niet of ik hiermee verder kan gaan in thailand. Mijn engels daarentegen is zeer goed tot uitstekend dus zo een cursus zou geen probleem mogen zijn. Mijn vraag is dus of het idd mogelijk is om enkel met het TEFL diploma ook leraar engels te kunnen worden?