Bedankt voor je reactie MartMart schreef:Een vriend van mij vertelde me eens:
"Ik zit op de universiteit" ik keek hem vragend aan en toen zei hij:
"Ja als dakdekker"
Dit heeft natuurlijk niets te maken met de vraag.
Bankrekening, JA , nagenoeg alle banken.
Leefgeld, 25000 per maand.
Ik woon niet meer in Bangkok, dat is al weer vele jaren geleden en kan niets zinnigs zeggen over huurprijzen. Je bent een buitenlander! En geen Thai.
Iedere vergelijking met een Thai gaat niet op. Zij leven onder geheel andere omstandigheden.
Enige van onze medewerksters hebben een maandinkomen van 7500 B. De meeste hebben een kind waar ze voor moeten zorgen, omdat papa een ander heeft gevonden, en niets bijdraagt in het onderhoud van het kind. De meisjes hebben geen extra "avond/nacht" inkomen, en kunnen van dat bedrag redelijk rond komen, maar leven soms met drie of vier andere gezamenlijk in een huis.
Jij gaat er alleen wonen, huur ? water en electra ? tv aansluiting ? af en toe een krant? Af en toe internet ? regelmatig openbaar vervoer of brandstof voor een brommer?wasserette?.
Je eigen woorden * Wel lekker biertje pakken natuurlijk* waar ? op de stoep bij een supermarkt ? of op een stoel ergens ?
SCHOOLGELD ??
Ik ben het met Paul en Sis eens, HET KAN !!
Maar ook met Jim !
Ik woon in Cha-am en heb enige ervaring met personen die hier voor 6 maanden verblijven.
Veel hebben al een bijnaam, mister no credit, mister no money, mister kinio, en worden gerangschikt onder cheap charlie.
Zij overleven hier omdat ze de koude periode in Nederland/Europa niet kunnen overleven. Lopen vaak een beetje doelloos rond en worden erg vaak gesignaleerd op feestjes ( en die zijn er bijna ieder dag ) want daar wordt gratis voedsel verstrekt. Ze moeten wel betalen voor een pilsje of zo.
Beste Job,
Je ben waarschijnlijk smoor verliefd.
Ik gun je het meeste geluk met je vriendin. Ik wil je beslist niet ontmoedigen.
Mijn conclusie is: 17.36 euro per dag, voor wonen en overleven, nagenoeg onmogelijk.
Ik zou een andere keuze maken.
2 maanden een heerlijk verblijf in Thailand, en 4 maanden in Nederland.
Succes.
Mart

Ik heb 25.000 baht te besteden en dan heb ik mijn maandelijkse schoolgeld en verzekering en ticket etc etc al betaald. Dus 25k voor wonen en leven.
Ik weet dat dit niet veel is.. Ik ga proberen dit op te krikken naar 30k per maand (overwerken in nederland).. toch 100 euro extra wat me dan toch iets meer ruimte geeft.
Inderdaad smoor verliefd hehe

Ik ga gewoon die kant op en mocht ik het niet redden en is mijn geld op na 4 maanden, dan zij het zo. Maar ik ga wel proberen daar 6 maanden te blijven.
Groet,
Job