Van Bangkok naar Cambodja

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jacco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 23 maart 2006, 21:31
Locatie: Rotterdam

Van Bangkok naar Cambodja

#1 Bericht door Jacco » donderdag 23 maart 2006, 21:40

Hoi, Ik had een vraagje.
In augustus vertrek ik met een paar vrienden voor 23 dagen naar Thailand, alleen we hebben nog helemaal niets gepland. En eigenlijk willen we onderweg ook nog even naar Cambodja (Ankor, Phnom penh) om daarna weer op tijd terug te zijn in Bangkok. Mijn vraag is of dit te doen is in een week?, is het niet te ver? te lastig reizen (ivm met visum of vervoer), is het duur?(we gaan namelijk low-budget), of is het eigenlijk gewoon goed te doen?
Als iemand hier meer over weet, hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » donderdag 23 maart 2006, 21:52

voor angkor heb je een dag of 2 nodig en dan heb je't allemaal wel gezien.
pnom penh ben ik niet meer geweest want na 3 dagen had ik m'n buik behoorlijk vol van cambodia.

ik ben wel blij dat ik er geweest ben want 't is erg mooi maar de cambodianen zijn geen thais.. in siem reap in iedergeval niet.

oh als je van spicy food houdt, vergeet dan geen peper mee tenemen ;)

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » vrijdag 24 maart 2006, 04:17

tja low budget vakantie ??

je kan zowel naar pnomphen als naar siem reap vliegen , of met een bus.. visum kost $20
hotels vanaf $10, in pp kan je de killingfields bezoeken en tualsleng, de martelschool van pol pot.. voor s'avonds kan je naar matinee, 10km buiten de stad, met nightclubs, disco's en een garden met restaurants ..
er lopen zo'n 200 vrijwilligsters rond voornamelijk uit vietnam .., die graag voor $15 een nachtje met je mee willen...

naar siem reap kan je ook met de speedboot, over de tonglehsap, die 5 uur over de 250km doet.. 3 dagen kaart voor de 70 angkor tempels en ruines kost $80 ...
alleszins de moeite waard om daar een tijdje te blijven , en vergeet niet dat je op vakantie bent..


willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

cambodianen zijn geen thais

#4 Bericht door Gast » vrijdag 24 maart 2006, 05:37

Hoi Jim,

Wat was er verkeerd met de mentaliteit van de cambodianen?

Mvg.

Jan

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#5 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2006, 13:10

niet alle cambodianen natuurlijk maar de touts zijn vreselijk irritant.
je moet echt 5x tegen een tuk tuk driver zeggen dat je 'm niet nodig hebt en als je dat hebt gehad kan je het zelfde zeggen tegen z'n 5 vrienden die jou echt wel gehoord hebben.
dan loop je 5 meter verder en dan staat daar weer een groepje tuk tuk drivers die je aanklampt en als je pech hebt achtervolgt het eerste groepje je ook nog steeds.

je kan ze natuurlijk ook negeren maar dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk onbeschoft. en je kan er nog ruzie met ze om krijgen ook.

plus de bedelaars (grote groepen 15+ man) die je aanklampen (daar is je thaise vriendin heel blij mee.. not!) en je gewoon 30 minuten blijven volgen (heb daar video van)

ik begrijp dat siem reap natuurlijk het meest verpeste stukje cambodia is en misschien (hopelijk!) is 't elders beter.

ik begrijp ook dat de mensen wat willen verdienen maar als de toeristen de bedelaars betalen om weg te gaan (zie je heel vaak in die barstreet) dan is er toch echt iets mis.

Jacco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 23 maart 2006, 21:31
Locatie: Rotterdam

#6 Bericht door Jacco » vrijdag 24 maart 2006, 14:00

Is het ook mogelijk om met de boot vanaf koh samui of ko pah ngang naar canbodja te varen? zodat je niet over land naar Cambodja hoeft?

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » vrijdag 24 maart 2006, 15:50

met geld is veel mogelijk , misschien kan je een vissersschip charteren
naar savannaketh...



willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

pong

#8 Bericht door pong » maandag 27 maart 2006, 13:11

dit vrhaal is al 1000en keren uitgekauwd:
talesofasia.com
GOED lezen!

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#9 Bericht door Manuel » maandag 27 maart 2006, 13:50

Pong,
ik had dit niet willen zeggen maar voel dat heel veel anderen hetzelfde denken. Jou meeste antwoorden zijn dat de vragsteller beter ergens anders had moeten of kunnen kijken. Is het bestaansrecht van het forum niet in gevaar wanneer niemand meer vragen kon stellen omdat de informatie toch ergens anders te vinden was.?

Zie dit niet als kritiek maar meer als een kanttekening.....

(dit is absoluut niet beledigend bedoelt en ik weet dat je genoeg kennis hebt. Share the wealth!!!)

kohraya
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: woensdag 30 november 2005, 21:50
Locatie: België

#10 Bericht door kohraya » donderdag 30 maart 2006, 12:57

Tip voor Jacco:

Ik zou vanuit Thailand naar Battambang reizen en dan over de rivier naar het Tonle Sap meer (Siem Reap). Prachtige tocht! In Battambang zelf kan je eventueel een uitstapje doen met een motodriver (als je er de tijd voor hebt).
Guesthouses in Siem Reap heb je al voor 2 dollar, en helemaal geen rattennest ofzo.
Het hele traject vanuit BKK kan je op eigen houtje. Geen toeristenbureautje nodig dus. Zelf vertrok ik met de trein uit BKK en ben ik over zee in 't zuiden terug Thailand binnen gekomen.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#11 Bericht door henkypenky » vrijdag 31 maart 2006, 16:24

Jim schreef:niet alle cambodianen natuurlijk maar de touts zijn vreselijk irritant.
je moet echt 5x tegen een tuk tuk driver zeggen dat je 'm niet nodig hebt en als je dat hebt gehad kan je het zelfde zeggen tegen z'n 5 vrienden die jou echt wel gehoord hebben.
dan loop je 5 meter verder en dan staat daar weer een groepje tuk tuk drivers die je aanklampt en als je pech hebt achtervolgt het eerste groepje je ook nog steeds.

je kan ze natuurlijk ook negeren maar dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk onbeschoft. en je kan er nog ruzie met ze om krijgen ook.

plus de bedelaars (grote groepen 15+ man) die je aanklampen (daar is je thaise vriendin heel blij mee.. not!) en je gewoon 30 minuten blijven volgen (heb daar video van)

ik begrijp dat siem reap natuurlijk het meest verpeste stukje cambodia is en misschien (hopelijk!) is 't elders beter.

ik begrijp ook dat de mensen wat willen verdienen maar als de toeristen de bedelaars betalen om weg te gaan (zie je heel vaak in die barstreet) dan is er toch echt iets mis
ik kan helaas het meeste dat je hier beschrijft niet bevestigen .
het zal er dan wel aan liggen hoe men met mensen omgaat denk ik .
touts en tuk-tuk-drivers kunnen overal lastig en hardnekkig zijn . negeren zou ik trouwens niets onbeschofts aan vinden wanneer men je werkelijk zo benadert zoals jij beschrijft .
bedelaars in een groep ben ik in siem-raep nooit tegengekomen en een bedelaar waar aan te zien is dat hij echt arm en uitgehongerd is en die alleen is of blind met een begeleider die krijgt eventueel iets .
over het maken van video-opnames van bedelaars wil ik het niet eens hebben want dat is dus iets wat ik nooit zou doen in welke omstandigheden dan ook .
live and let live !

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”