Bangkok naar KoTao

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Diep
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 21 maart 2006, 17:19

Bangkok naar KoTao

#1 Bericht door Diep » dinsdag 21 maart 2006, 17:21

Ey,

als ik naar Ko Tao wil met de nachttrein vanuit Bangkok .... kan ik dan het beste de boot nemen van Chumpon of Surat Thani ?

Kan ik ergens de vertrektijden van de boten inzien ?


Groet

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 156
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 11:39
Locatie: Zuid-Holland

koh tao

#2 Bericht door coco » dinsdag 21 maart 2006, 17:58

Wij zijn vorig jaar met de nachttrein vanuit Bangkok naar Chumpon gegaan. De aankomsttijd was midden in de nacht rond 3.30, precies weet ik het niet meer..
In ieder geval wij hadden het via greenwood geregeld. We hebben daarna nog 1,5 uur in een restaurantje gewacht. Daar werden we opgehaald met een jeep om naar de pier te gaan. Ook nog een aardig stukje rijden trouwens. Daar op de Lompraya gestapt op weg naar Koh Tao. Je zou ook op hun site kunnen kijken. Wel op tijd je treintickets boeken, anders zit je zo 3e klas ofzo. Wij zaten/sliepen 1e klas, echt super! Als je via Surat Thani gaat moet je eerst langs Koh Samui en Koh Pangan. Dat lijkt me niet zo handig...
Wij hadden het via Greenwood geregeld.

Elma
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: zondag 29 januari 2006, 17:20
Locatie: Raamsdonksveer

#3 Bericht door Elma » dinsdag 21 maart 2006, 19:43

Kun je van hieruit die treintickets al regelen als je het zelf doet of is het vroeg genoeg als je het bijv. 2 weken van tevoren doet bij aankomst in Bangkok. Wij willen nl. ook met de nachttrein van bangkok naar chumpon en dan naar Koh Tao.
Groeten Elma

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

#4 Bericht door wendyjol » dinsdag 21 maart 2006, 20:08

Hier nog iemand die erg nieuwsgierig is naar dit antwoord.
to travel or not to travel

Elma
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: zondag 29 januari 2006, 17:20
Locatie: Raamsdonksveer

#5 Bericht door Elma » dinsdag 21 maart 2006, 20:30

Hoi Wendy,

Ook al weer druk bezig met de reis.Lukt het een beetje. Ik zie soms door de bomen het bos niet maar het gaat vast lukken.
Groeten Elma

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

#6 Bericht door kaar » dinsdag 21 maart 2006, 21:52

http://www.seat61.com/Thailand.htm

Op deze site staat veel info over reizen met de trein. Over het algemeen geldt dat als je een aantal dagen (tot een week) van tevoren boekt dan heb je wel plek, maar ik heb nu al gezien dat voor Songkran de 1ste klas nachttrein naar het zuiden al vol zit. Tenminste.... ik weet niet hoe betrouwbaar de info van de state railway of thailand is (zie onderstaande website).

http://www.railway.co.th/httpEng/

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » woensdag 22 maart 2006, 05:58

Kaar, goede site met trein informatie.

Normaal gesproken (dus buiten vakanties als Songkran etc.) kan je meestal nog kort van tevoren boeken zonder problemen. Ik boek af en toe trein reizen voor vrienden en doe dat gewoon op het reis buro en vaak niet meer dan een week voor vertrek. Tot nu toe nog geen problemen gehad met laat boeken.

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 156
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 11:39
Locatie: Zuid-Holland

koh tao

#8 Bericht door coco » woensdag 22 maart 2006, 13:10

Wij waren eind juli in Bangkok en hebben onze treintickets 3dg. voor vertrek geboekt. De 2e klas-tickets waren er al niet meer.. maar 1e klas tickets zijn ons zeer goed bevallen. Voor ons dit jaar weer 1e klas.

Elma
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: zondag 29 januari 2006, 17:20
Locatie: Raamsdonksveer

#9 Bericht door Elma » woensdag 22 maart 2006, 14:07

Wij komen op 30 juni aan en ik wil dan eigenlijk de dag erna meteen de treintickets gaan regelen naar changmai en die naar chumpon. Dus volgens mij kan ik dat dus wel ter plaatse doen.
Groeten Elma

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”