Van Bangkok naar Kanchanaburi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Patrice

Van Bangkok naar Kanchanaburi

#1 Bericht door Patrice » donderdag 26 januari 2006, 20:46

Als we vanuit Chiang Mai landen op BKK domestic is het dan de bedoeling weer helemaal de stad in te moeten naar Station Noi / Thon Buri als we naar Kanchanaburi willen met de trein ? Vertrekt de trein vanaf het vliegveld ook niet die kant uit ?

En als we vanuit Kanchanaburi terugkomen en richting Hua Hin SamRoiYot willen, ook met de trein of bus, hebben jullie tips ? We reizen met 2 kids, de jongste 18 mnd.

Ik kan hier niets over terug vinden,

alvast bedankt !
Patrice

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » vrijdag 27 januari 2006, 02:46

koop toch een goed reisboek , Trotter bijvoorbeeld, dan kan je alles zelf opzoeken ..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#3 Bericht door Jantra » vrijdag 27 januari 2006, 14:48

Beetje flauw Willem, maar ergens heb je wel gelijk.......

Patrice

#4 Bericht door Patrice » zaterdag 28 januari 2006, 08:29

Als ik het antwoord had kunnen vinden denk je dan echt dat ik het hier had gevraagd ? Correct me if i'm wrong, maar is dit forum niet voor dit soort tips of juist andere ervaringen/mogelijkheden dan die in een boek te vinden zijn ??

Heel jammer dat er zo'n reactie wordt gegeven, als je te moe bent om te antwoorden reageer dan in het vervolg aub helemaal niet ! Want die indruk geef je nu dus.........

Evengoed bedankt !

Patrice

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

#5 Bericht door wendyjol » zaterdag 28 januari 2006, 09:41

Ook ik heb alles al afgezocht om te vinden hoe de verbindingen vanuit Bangkok naar Kanchanaburi zijn.
De trein tabellen geven mij geen duidelijkheid.

Ik denk dus dat de bus de beste optie is.

Kan iemand er iets meer over vertellen??
to travel or not to travel

pong

#6 Bericht door pong » zaterdag 28 januari 2006, 09:45

hello, kong fatt lau (=een rijk nw Jr sjinese stijl, is vandaag hier in BKK en everywhere).
VERGEET die trein naar Kan, die gaat 2/dag, kost nu 100 baht=toeristenripoff tarief en duurt uren, alleen 3e klas met houten banken. Inderdaad vanaf Thonburi. Je REISgids is vwb outofdate want dit station is enkele jaren terug verplaatst, wat niet is opgemerkt. wel vlakbij trouwens.
de gewone BUS (keus tussen blauw/1e klas, nonstop en oranje=2e kl, stopt, wel met AC) gaan vanaf SaiThai terminal=nog verder weg.
Wat haast niemand weet: MINIbussen gaan frequent vanaf diverse punten nabij Sanam Luang, zetten je af (als je ze ertoe kan bewegen) op elk gewenst punt in kan en kosten ook iets van 120 bt/net als 1e klas bus. wel heel weinig plek voor bagages. Dat is vanaf Airport goed te bereiken met de airportbus naar banglamPhu.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#7 Bericht door Denhakke » zaterdag 28 januari 2006, 12:46

Ik denk ook dat de beste en goedkoopste optie de bus is, deze rijden op regelmatige tijdstippen naar kanchanaburi maar je moet wel vragen naar een bus die niet te veel stopt, 2 jaar geleden hadden we een busrit van 5 uur omdat deze op verschillende plaatsen stopte en nog een omweg deed. Prijs : ik dacht rond de 100 bath, veel meer zal dit niet zijn.

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 69
Lid geworden op: maandag 25 april 2005, 17:33
Locatie: Roermond
Contacteer:

#8 Bericht door Pim » maandag 30 januari 2006, 14:19

Ik denk dat de bus het beste is. Als ik me niet vergis moet je naar busstation zuid gaan. Iets staat me bij over een Southern Bus Terminal. Pak daar de bus voor 185 bath p.p. naar Kanchanaburi. De busrit duurt maar twee á drie uurtjes en is erg goed te doen.

Túk-Túk
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 10:39
Contacteer:

#9 Bericht door Túk-Túk » zondag 05 februari 2006, 17:20

bussen naar Kanchanaburi vertrekken inderdaad van southern busterminal alleen 185 baht is dacht ik te duur. Busstation is een behoorlijk stukje uit het centrum.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » maandag 06 februari 2006, 08:55

Of.....

Ga voor de comfortabele en snelle oplossing. Neem een taxi of limousine direct van de airport. Geen reizen de stad in of door maar rechtsstreeks naar de bestemming. Minder kosten in Bangkok en weer in Kanchanaburi maar een beetje duurder dan met de bus of trein. Denk dat je voor 1500 Thb met de taxi in Kanchanaburi bent.

Adm
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 18 december 2005, 18:58
Locatie: Maashees

#11 Bericht door Adm » maandag 13 februari 2006, 10:01

Patrice,

Ga met een taxi bus je voor 1000 tot 1500 bath moet het lukken, maar spreek wel af om over de payroad tegaan anders ben je uren onderweg ten zij je s'avonds laat gaat of s'nachts kijk ook naar de staat van het busje want een oudbusje of flink beschadigt busje wil vaak zeggen een chauffeur die risico's neemt en dan genees je vlug van een goedkoop ritje. Dus waar praatje over 20- 30 euro voor een ritje met meerdere personen van meer dan 170 km.

Groet Ad.

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

trein/bus Kanchanaburi

#12 Bericht door kaar » maandag 13 februari 2006, 19:45

Je kunt ook vanuit Chang Mai met de nachttrein naar Nakhom Prathon en vandaar uit met de bus is het nog maar een half uurtje. Dat kan dus ook andersom: met de bus vanuit Kanchanaburi naar Nakhom Prathon en dan om 21.30 uur de nachttrein naar het zuiden.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”