Kosten vakantie Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

Kosten vakantie Thailand

#1 Bericht door wendyjol » dinsdag 27 december 2005, 18:03

Momenteel zijn wij een beetje aan het kijken wat een rondreis door Thailand ons zou kunnen kosten.
Wij reizen met z'n vieren, 2 volw. en 2 kids van 13 en 11, helaas dus in het hoogseizoen (juli/aug.).
Tickets zou ons op ongeveer 3500 euro komen.
Mijn vragen aan jullie zijn:

Wat kost een gemiddelde overnachting voor een gezin in een redelijke accommodatie (geschikt voor kinderen, dus schoon!)?
Wat zijn we kwijt gemiddeld p.d. aan eten?

Bedankt voor jullie bijdragen......
to travel or not to travel

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#2 Bericht door Martijn J » dinsdag 27 december 2005, 20:17

Helemaal afhankelijk van wat je wil en waar je naar toe wil. Bangkok is duurder dan Chang Mai, Koh Samui weer duurder dan een onbekendere plaats, etc.
Maaruh, waarom moet het alleen voor kinderen schoon zijn? Ik vind het ook prettig :? Ook de minder dure accomodaties kunnen erg goed en schoon zijn. Ga eerst een kamer bekijken voor je ja zegt en alles komt goed. Tja en dan de prijs, van Baht 500 tot ............
En dan eten, ligt er ook weer helemaal aan wat je wil en waar je bent. Een Thaise maaltijd heb je al voor enkele 10-tallen Baht....
Blader anders eens een actuele reisgids door :!:

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: Kosten vakantie Thailand

#3 Bericht door henkypenky » woensdag 28 december 2005, 10:20

wendyjol schreef:Momenteel zijn wij een beetje aan het kijken wat een rondreis door Thailand ons zou kunnen kosten.
Wij reizen met z'n vieren, 2 volw. en 2 kids van 13 en 11, helaas dus in het hoogseizoen (juli/aug.).
Tickets zou ons op ongeveer 3500 euro komen.
Mijn vragen aan jullie zijn:

Wat kost een gemiddelde overnachting voor een gezin in een redelijke accommodatie (geschikt voor kinderen, dus schoon!)?
Wat zijn we kwijt gemiddeld p.d. aan eten?

Bedankt voor jullie bijdragen......
ik denk dat je met een budget van 1OO euro per dag met zijn vieren al een heel eind komt tenzij je wilt gaan logeren in meer dan 3 sterren of niet aziatisch wilt gaat eten :)

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 69
Lid geworden op: maandag 25 april 2005, 17:33
Locatie: Roermond
Contacteer:

#4 Bericht door Pim » vrijdag 30 december 2005, 19:33

In een aziatisch land ga ik altijd uit van €25 per persoon per dag/nacht. Bangkok is iets duurder, maar op andere plaatsen is het weer goedkoper dus het heft zich op.

Maar ga je je vaak verplaatsen met het vliegtuig? Of met de trein of bus? Pak je in de trein een 1ste klas coupé of ga je tussen de locals in een 2e klas sleeper.....

Maar met €25 per persoon per dag heb ik heel veel kunnen doen. Excursies, entrees, binnenlandse vlucht, trein, bus, ferry, overnachtingen, eten en drinken.

Overnachtingen in allemaal goede pensions/hotel met altijd een airco op de kamer.

Bertus

kan veeeeeel goedkoper

#5 Bericht door Bertus » zaterdag 21 januari 2006, 23:03

Ticket,s kunnen veel goedkoper wat dacht je van rond de 2300 euro in het hoogseizoen

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: kan veeeeeel goedkoper

#6 Bericht door henkypenky » zondag 22 januari 2006, 11:50

Bertus schreef:Ticket,s kunnen veel goedkoper wat dacht je van rond de 2300 euro in het hoogseizoen
maar zeker geen direkte non-stop vlucht en die stops kosten tijd en zijn met kids er bij ook geen lolletje .
Laatst gewijzigd door henkypenky op zondag 22 januari 2006, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
live and let live !

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

2300

#7 Bericht door JohanS » zondag 22 januari 2006, 12:03

Waar kan je voor 4 personen in juli augustus voor 2300 euro tickets kopen met een goede airline.
Ik ben altijd geïnteresseerd in dit soort koopjes.
Vorig jaar in augustus was de beste prijs 800 euro met EVA.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: 2300

#8 Bericht door henkypenky » zondag 22 januari 2006, 12:09

JohanS schreef:Waar kan je voor 4 personen in juli augustus voor 2300 euro tickets kopen met een goede airline.
Ik ben altijd geïnteresseerd in dit soort koopjes
anders ik wel :)
zeker tarom of biman waar men op doelt .........

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Juist

#9 Bericht door JohanS » zondag 22 januari 2006, 12:18

Juist, je kan Biman moeilijk een kwaliteit airline noemen en vergelijken met airlines waar je met een wat hoger prijskaartje een perfecte service bij krijgt.
Het blijft toch een vlucht van +/- 12 uur.

wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

Re: kan veeeeeel goedkoper

#10 Bericht door wendyjol » zondag 22 januari 2006, 22:51

Bertus schreef:Ticket,s kunnen veel goedkoper wat dacht je van rond de 2300 euro in het hoogseizoen
Sorry hoor, maar dat geloof ik niet. Wij hebben echt grondig gezocht, maanden lang heb ik het internet afgestruind. Op een gegeven moment konden we met z'n 4-en voor 2950 euro in het hoogseizoen naar BKK. Dat is echt de goedkoopste die ik ben tegen gekomen (met vertrek tussen 22 en 31 juli)
We hebben de knoop toen niet doorgehakt, maar een paar weken later. Toen was de prijs al 3138 euro voor 4 personen (waarvan 1 met kinderkorting). 2300 euro lijkt me sterk!!
to travel or not to travel

Gast

#11 Bericht door Gast » dinsdag 07 februari 2006, 20:41

Als je met de SAS vliegt in het hoogseizoen dan ben je met 4 personen
(2 kinderen) € 2654,25 kwijt. Je vliegt vanaf Amsterdam naar Kopenhagen en dan naar Bangkok, met een overstap van 2 uur. Terugweg ook via Kopenhagen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”