Bezuiden Pattaya : Ban Amphoe

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring

Bezuiden Pattaya : Ban Amphoe

#1 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 12:22

:?: Ten zuiden van Pattaya ligt Ban Amphoe.

Ik zou willen weten, of dit een mooie streek is. Vooral zou ik ook wat foto's uit die streek willen zien. Voor mensen die dit nooit gedaan hebben :
Foto's kunnen geupload worden naar http://www.imageshack.us en gelinkt door vòòr de url

Code: Selecteer alles

te plaatsen en erna

[/img]
Bijvoorbeeld

[img]http://www.imageshack.us/fotothailand.jpg[/img]
:wink: Andere tips of suggesties zijn ook welkom.

Alvast bedankt ! 8)
Afbeelding

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door henkypenky » dinsdag 24 januari 2006, 14:18

mooi , tja , het is een nogal rommelig ( tenminste toen ik er was een paar jaar geleden ) vissersdorp en ligt vanuit het ambassador jomtien hotel maar een paar kilometer verder op via de sukhumvit-road richting sattahip en het stikt het van de seafood restaurants waar vooral veel thais gaan eten en waar je dus wel heerlijk tijdens een maaltijd aan het strand bootjes kunt kijken :)
ook in het nabijgelegen bang saray , maar sommige van de duurdere restaurants daar zijn echte toeristenvallen dus take care :!:
al met al lijkt het op de restaurantstranden net ten zuiden van baan phe , dus nog verder zuidelijk in de provincie rayong , maar daar spreken ze lang niet zo veel engels .
foto's heb ik er niet van , sorry !
live and let live !

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring

Toeristenvallen ?!

#3 Bericht door FlyingDutchman » dinsdag 24 januari 2006, 14:33

Toeristenvallen ?!

... :roll: ... hoe gaat dat in zijn werk dan ?

En wat vind jij een mooie streek ?
Afbeelding

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Toeristenvallen ?!

#4 Bericht door henkypenky » dinsdag 24 januari 2006, 15:40

FlyingDutchman schreef:Toeristenvallen ?!

... :roll: ... hoe gaat dat in zijn werk dan ?

En wat vind jij een mooie streek ?
oh niks gevaarlijks hoor :)
je betaalt gewoon veeeeel te veel voor hetzelfde eten dat ze je 100 meter verderop , in een niet zo sjiek ogend etablissementje en ook nog veel lekkerder bereid , voorschotelen .
mijn ' mooie streken ' staan hier op het forum al meermaals beschreven en liggen in het oosten . strand zegt me niet zo veel , na een uur ben ik 't daar zat , ff zwemmen wel af en toe maar dat kan ik ook in een pool .
live and let live !

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door FlyingDutchman » donderdag 26 januari 2006, 12:17

henkypenky schreef: oh niks gevaarlijks hoor :)
je betaalt gewoon veeeeel te veel voor hetzelfde eten dat ze je 100 meter verderop , in een niet zo sjiek ogend etablissementje en ook nog veel lekkerder bereid , voorschotelen .
mijn ' mooie streken ' staan hier op het forum al meermaals beschreven en liggen in het oosten . strand zegt me niet zo veel , na een uur ben ik 't daar zat , ff zwemmen wel af en toe maar dat kan ik ook in een pool .
:lol: Het is dus hetzelfde als in landen zoals Tsjechië. Ik had een Tsjechische vriendin en die leidde ons door Tsjechië. Als we een taxi namen, sprak zij tegen de chauffeur en af en toe tegen mij, waarop het antwoord altijd 'yo' (ja) was ... En rekenden we de locale prijs af. Hetzelfde in restaurants, waar ze een dure Duitse- en een goedkope Tsjechische menukaart hadden :wink:.

Wat kost overigens een, bijvoorbeeld, menu met kreeft in een locaal Thais restaurant :?:
Afbeelding

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door henkypenky » donderdag 26 januari 2006, 13:41

FlyingDutchman schreef:
Wat kost overigens een, bijvoorbeeld, menu met kreeft in een locaal Thais restaurant :?:
ik zou het niet weten want ik eet niet vaak en daar nooit kreeft , grote garnalen of vis van de bbq zijn goed genoeg voor mij en de prijs hangt af van waar je ze bestelt en hoe groot ze zijn . portie van 6 zeg maar kan 3 euro maar ook 10 euro kosten .
live and let live !

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring

#7 Bericht door FlyingDutchman » donderdag 26 januari 2006, 13:58

TNX Henkypenky :!:

... maar er schijnt niemand anders Ban Amphoe te kennen. Jammer.

8) Dan plaats ik toch zèlf een foto ...

Afbeelding

"Ban Amphoe Beach
  • BAN AMPHOE BEACH is a 20min ride south on Sukhumvit Highway.

Sailing, Water Skiing, Game fishing, Fresh Water Fishing, Scuba,
    Snorkeling, Canoeing, Kayaking and many other Sports are Available.
    "
Doen jullie mee ? Geef me eens wat meer info :!:
Afbeelding

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Mei

#8 Bericht door JohanS » donderdag 26 januari 2006, 16:16

Ga in mei naar Rayong en ben van plan om de streek daarrond per wagen te bezoeken.
Zal even uitkijken naar Ban Amphoe en laat daarna wel wat vakantietips op je los.
Het is natuurlijk nog even maar ik zou ook nu reeds willen vertrekken.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door henkypenky » donderdag 26 januari 2006, 16:23

FlyingDutchman schreef:Geef me eens wat meer info[/i] :!:
wat wil je dan in gods naam nog weten :?:
bars , clubs :?:
die zijn er niet :D
live and let live !

FlyingDutchman
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door FlyingDutchman » zondag 29 januari 2006, 01:53

JohanS schreef:Ga in mei naar Rayong en ben van plan om de streek daarrond per wagen te bezoeken.
Zal even uitkijken naar Ban Amphoe en laat daarna wel wat vakantietips op je los.
Het is natuurlijk nog even maar ik zou ook nu reeds willen vertrekken.
:o Ik ben je dankbaar :!: Dat je dat wilt doen. Neem je een digitale camera mee ? Ik ben vooral in de omgeving geïnteresseerd, buiten de genoeglijke info die henkypenky mij al heeft verstrekt. Maar een foto/omschrijving van 'het dorp' zou ik niet versmaden. Je hoeft niet in Thailand de foto's te mailen, want ik wil je niet extra belasten. Wil je een extra geheugenchip of een wegwerpcamera, stuur mij een adres via mail of PM, waarnaartoe ik het kan zenden :!:
henkypenky schreef: wat wil je dan in gods naam nog weten :?:
die zijn er niet :D
Die zitten toch in Pattaya :?: :!:
Neen, dat is niet mijn interesse. In Zuid-Amerika, bijvoorbeeld ... of in Portugal, rond de Algarve, kan het een gròte rotzooi zijn van half afgebouwde hotels, véél bouwafval en een open riool die rechtstreeks de zee inloopt, waardoor je cholera en typhus kan krijgen ... Dus ik wil info hoe die streek ervoor staat ... is er enige organisatie/infrastructuur ? Is er een gevoel van 'natuur' ? Is het geen verlaten bouwput en zijn er misschien andere leuke of nare dingen te melden ?

"I hope I'm clear, Henkypenky" :lol:
Afbeelding

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door henkypenky » zondag 29 januari 2006, 16:59

FlyingDutchman schreef:bouwafval en een open riool die rechtstreeks de zee inloopt, waardoor je cholera en typhus kan krijgen ... Dus ik wil info hoe die streek ervoor staat ... is er enige organisatie/infrastructuur ? Is er een gevoel van 'natuur' ? Is het geen verlaten bouwput en zijn er misschien andere leuke of nare dingen te melden
nou gebouwd wordt er overal aan de kust daar en iedereen die er is geweest weet dat het zeewater in die streek kunt vergeten wat helderheid en properheid betreft , want de haven van bangkok ' laem chabang ' ligt niet ver en er drijft ook kilimeters zuidelijk van pattaya nog troep van daar afkomstig in zee en er liggen vaak tankers voor de kust te wachten :-( je kunt erwel zwemmen maar het is niet te vergelijken met andere thai-stranden ' a la bounty ' .
daarom ga ik , wanneer ik al een dag of twee in pattaya verblijf om uit te gaan en te shoppen ipv bangkok , daarna meteen verder richting rayong - koh samet .
live and let live !

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Waar

#12 Bericht door JohanS » zondag 29 januari 2006, 17:22

Naar wat voor hotel ga je dan in Rayong.
Wat is er aan te raden volgens u. (uitstappen enz.)

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door henkypenky » maandag 30 januari 2006, 13:46

JohanS schreef:Naar wat voor hotel ga je dan in Rayong.
Wat is er aan te raden volgens u. (uitstappen enz.)
volgens mij schreef ik je als eens iets :?: :!: :?:
( 13 okt bij : wat te doen in de buurt van rayong )
dus meestal naar de palmeraie beach , nog iets zuidelijker dan rayong en ban phe .
Laatst gewijzigd door henkypenky op maandag 30 januari 2006, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
live and let live !

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door JohanS » maandag 30 januari 2006, 13:51

Sorry voor de dubbele info, maar ik kan moeilijk onthouden wie juist wat heeft geantwoord. Een zoek functie zou helpen maar hier is ook reeds meerdere malen over gesproken. (Zoekfunctie kan niet op dit forum).
Bedankt in ieder geval.

samlor

#15 Bericht door samlor » vrijdag 10 februari 2006, 20:17

Ban Nam Puh; ik geloof dat ik het zo op de verkeersborden heb gezien. het strand is geweldig als je het vergelijkt met Pattaya en Jomtien. Zeer rustig. De omgeving ; tsja, het ligt maar op enkele minuten van Pattaya iets verder dan Jomtien, dus vergelijkbaar. Nu moet ik wel zeggen dat ik de slechtste tijd van mijn vakantie in Pattaya heb gehad (nooit meer!); met Ban Nam Puh als enige positieve uitzondering. Ik zou er zeker niet naar toe gaan voor het strand/plaatsje Ban nam Puh op zich, zie het eerder als een rustig plekje waar je ff aan Pattaya kunt ontsnappen. Geen icecream/potomonnee/garnalenverkopers/jetski's/bananenboten oid. Volgens mij is er verder niets te zien of te doen, buiten de seafood restaurantjes aan de andere kant van de pier; die veelal al volgeboekt zijn door of grote groepen Thai (of tourgezelshappen/Chinezen/Koreanen/Japanners?)

Kortom als hoofdbestemming zou ik het maar vergeten, maar als je in Pattaya bent een aanrader voor ieder die eens wil relaxen op een fatsoenlijk strand.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”