Mae Hong Son loop en Pai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Mae Hong Son loop en Pai

#1 Bericht door niekv » woensdag 02 september 2015, 18:58

Hallo

In december ga ik weer met mijn ouders naar Thailand. Zij willen daar de Mae Hong Son loop gaan doen op de motor.Heeft iemand tips voor een guesthouse rond Pai. Ze vertrekken rond 27 december. Het zal wel druk worden rond oudjaar. Is er een voorkeur om de loop te rijden via Pai, Mae Hong Son of juist andersom. Ook andere tips voor een guesthouse op de route en bezienswaardigheden zijn welkom.
Ze vertrekken vanuit Chiang Mai. Voor het huren van een motor komt MR Mechanic steeds naar voren. Wellicht kent iemand nog een andere goede verhuurder.

Alvast bedankt.

Groetjes, Niek

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#2 Bericht door driver » woensdag 02 september 2015, 19:29

niekv schreef:Hallo

In december ga ik weer met mijn ouders naar Thailand. Zij willen daar de Mae Hong Son loop gaan doen op de motor.Heeft iemand tips voor een guesthouse rond Pai. Ze vertrekken rond 27 december. Het zal wel druk worden rond oudjaar. Is er een voorkeur om de loop te rijden via Pai, Mae Hong Son of juist andersom. Ook andere tips voor een guesthouse op de route en bezienswaardigheden zijn welkom.
Ze vertrekken vanuit Chiang Mai. Voor het huren van een motor komt MR Mechanic steeds naar voren. Wellicht kent iemand nog een andere goede verhuurder.

Alvast bedankt.

Groetjes, Niek
Hoe en waar je rijdt bepaalt ieder voorzich zelf lijkt me maar de meesten zullen CM-PAI-MHS rijden denk ik.
Wij zijn wat aan het zwerven geweest en hebben bijv..CM-Pai niet gereden dat kende ik overigens al en is leuk maar ook niet heel byzonder vondt ik.
Pai...dat bestaat vlgs mij alleen maar uit guesthouses maar wij wilden er niet overnachten dus ik kan je daar niet mee helpen verder.
Ik heb de motor gehuurd in Chiang Rai hieronder een link naar een ander draadje hier erover :

viewtopic.php?f=7&t=822764


Tip : Als je een motor huurt goed checken vooraf op schade.
vraag gereedschapssetje mee om bijv. ketting te spannen of regel dat zelf.
Borg die je betaalt laten opschrijven en ook de huurprijs incl eventueel eigen risico.

Ergens op dit forum staat een verslagje van onze trip met 2 motoren maar ik moet dat nog steeds afmaken .. :angel:

Hier dus :

viewtopic.php?f=7&t=822809

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#3 Bericht door brake034 » donderdag 03 september 2015, 03:13

Niekv, de beste verhuurder is m.i. nog steeds C-P: https://www.facebook.com/CPDirtbikeChiangmai?fref=ts
Ik hoor regelmatig klachten over POP en anderen. Wat voor type motor willen ze huren?

De genoemde periode is inderdaad druk en het heeft de voorkeur om van te voren te reserveren.
De route linksom of rechtsom is niet zo verschillend, als je ouders voldoende motorervaring hebben, de ene kant schijnt iets technischer te zijn.

Ik ben zelf nog niet in Pai geweest maar kan je wel Chiang Dao Nest aanbevelen: http://www.chiangdaonest.com/
In Chiang Dao is dit een erg mooie tempel: http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... g_Dao.html
En als je van grotten houdt: http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... g_Dao.html

Ik heb nog wat GT Rider kaarten van het gebied die ik tegen kostprijs op kan sturen: http://www.gt-rider.com/maps-of-thailand-laos-maps
Op GT Rider kun je veel informatie terugvinden, jammer is dat het forum niet meer zo makkelijk leesbaar is.

Verder heel veel info hier: http://www.rideasia.net/motorcycle-foru ... g-mai.html
Er staat nog veel meer info op Ride Asia.
Marcel

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#4 Bericht door niekv » donderdag 03 september 2015, 08:43

Ze rijden met 1 motor. Waarschijnlijk rond de 200 cc. Mijn vader heeft een motorrijbewijs. Geen off the road of erg sportieve motor. Ze zijn boven de 60. :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#5 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 09:57

'...Mijn vader heeft een motorrijbewijs....'

Wellicht ten overvloede: ook een internationaal rbw?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#6 Bericht door printen44 » donderdag 03 september 2015, 11:01

In december kan het erg koud zijn op die route. Je gaat namelijk de hoogte in. Dus warme kleding meenemen. Buiten de motorkleding uiteraard. De weg van Chiang Mai naar Mae Hong Son, vanaf de afslag naar Pai telt 1840 bochten. Zelf heb ik ze niet geteld, maar in Mae Hong Son staat dat op een van de gebouwen van ene tempel geschilderd.

Er zijn letterlijk tientallen guesthouses in en rondom Pai. In alle prijsklassen.

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#7 Bericht door niekv » vrijdag 04 september 2015, 20:22

Ze hebben ondertussen een guesthouse geboekt in Pai. Ze maken de route andersom dus Pai aan het eind. Een GT Rider kaart hebben ze al, die heb ik meegenomen toen ik op stage was in Thailand. Alle andere informatie en tips voor overnachting in bijv Mae Chaem en Mae Hong Son blijven welkom.

Walther
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2018, 11:32

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#8 Bericht door Walther » donderdag 16 augustus 2018, 17:31

Wij zijn midden 50 en gaan een groot gedeelte van de loop doen. Maar dan per auto. November as.
Accommodaties zijn er meer dan genoeg, ook de iets luxere. Wij gaan deze niet vooraf boeken. Rondkijken is misschien wel zo leuk en gezellig. Buiten dat is een Lonely Planet een optie. Ik zou me over slapen onderweg geen zorgen maken :happyno:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#9 Bericht door ron » donderdag 16 augustus 2018, 18:17

Bericht waar je op reageert is ondertussen 3 jaar oud Walther. :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Walther
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2018, 11:32

Re: Mae Hong Son loop en Pai

#10 Bericht door Walther » vrijdag 17 augustus 2018, 13:18

Ow....... :o :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Steden”