Khao Lak!

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RobinSCT
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 09 augustus 2015, 20:17

Khao Lak!

#1 Bericht door RobinSCT » woensdag 12 augustus 2015, 16:30

Hallo! [|)

Over 2 weken vertrekken ik en mijn vriendin voor ruim 2 weken naar Khao Lak. Heeft er iemand leuke tips? Do's and dont's?

Ook niet onbelangrijk; ik weet dat het nu regenseizoen is, en als ik bij weer online kijk, zie je vrijwel iedere dag flinke bewolking staan. Betekend dat dit de hele dag zo is, en dat ik een zon vakantie op m'n buik kan schrijven?

Alvast bedankt voor alle info!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Khao Lak!

#2 Bericht door JohanS » woensdag 12 augustus 2015, 16:35

Ik zit al een week in de regen in Phuket, niet de gewone dagelijkse regenbui maar dagen lang regen, gieten. Er zou stilaan wat verbetering in komen maar nog steeds veel regen in verwachting.
Dit jaar is echt wel uitzonderlijk regenachtig [stormachtig]

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Khao Lak!

#3 Bericht door pong » donderdag 13 augustus 2015, 12:30

KL is nou bepaald geen ''stad''. Het is een enorm langgerekt stuk lintbebouwing langsheen de strandweg. Erg in trek bij Scandinaviers. Over what to do and not-and how to behave: lees elke reisgids, algemene deel. De dienstbaren aldaar zijn weer/nog steeds overwegend Burmees trouwens.
Wel of niet zon/wolk/regen kan enorm verschillen, ook in 1 dag. Na zo'n enorme stortbui kan het 2-3 uur later weer stralen-en zo lekker fris ruiken. Maar omgekeerd net zo. Zonnen/bruinen in de tropen vermijd ik als de pest.

Abio
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 27 juni 2016, 11:56

Re: Khao Lak!

#4 Bericht door Abio » dinsdag 28 juni 2016, 17:56

Wat laat, maar misschien handig voor andere mensen die hier een kijkje komen nemen.

Wij zijn dit jaar in april naar Khao Lak geweest en er zijn wel enkele dingen die ik zeker kan aanraden:

1) In het zuiden van Khao Lak heb je een natuurpark (Lamru), je moet hier wel een kleine entree betalen, maar het strandje dat je daar kan vinden (Sandy beach) was voor ons echt de moeite. We zaten daar met nog geen 5 andere personen, en ook voor het snorkelen is het daar vrij goed. Rechts heb je grote stenen waartussen ook wel wat grotere vissen komen opduiken (napoleon-vis gezien), links is het wat meer koraal.

2) Een dagje snorkelen met de boot moet je hier zeker ook gedaan hebben. Eigenlijk zijn er 2 keuzes: Similan of Surin. Wij hebben voor het laatste gekozen en dat is één van de mooiste (zo niet mooiste) snorkelbestemmingen die ik tot nu toe bezocht heb. Surin zou ook iets rustiger zijn qua toerisme en bovendien iets meer ongerept.

3) Ga naar Khao Sok, maar doe het niet in een volgepropt busje. Neem je tijd en bekijk enkel datgene waar jij zelf interesse in hebt. Je vindt verscheidene standjes aan de hoofdbaan waar je een privé-auto voor de dag kan huren. Zeg wel duidelijk dat je tot aan de dam wilt gebracht worden, want blijkbaar is Khao Sok ook een dorp/stad dat minder ver is.

4) Phang-nga... Wat een mooie streek. Dit doe je wel in een groep, alhoewel het waarschijnlijk wel mogelijk is om het ook prive te doen. Maar uiteindelijk word je toch op een mooi eilandje gedropt met al die andere toeristen. Laat dat je echter niet weerhouden, de streek is echt knap, en de verscheidene stops tijdens de trip zorgen voor voldoende afwisseling (zo doe je nog een kano-tochtje en bezoek je een leuk dorpje, op het einde nog ene leuke tempel). Ga in dat dorpje zeker ook eens je eigen weg en blijf niet na het middageten gewoon in de toeristische zone zitten.

5) Avondmarktje in Khao Lak zelf: leuk om eens een avondje er op uit te trekken.

6) Richelieu Rock om te gaan duiken. Echt een mooie locatie, één van de betere waar ik tot nu toe ben gaan duiken. Maar laat je hoofd niet zot maken over walvishaaien, uiteindelijk is daar een grote portie geluk voor nodig.

Natuurlijk heb je ook de mogelijkheid om naar het boksen te gaan kijken, jezelf te laten masseren, vele goede restaurantjes... maar dat zijn allemaal dingen die je in heel Thailand wel kan terugvinden.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”