Op avontuur in het diepe zuiden

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#31 Bericht door Farang Baa » zaterdag 24 januari 2015, 11:46

Heel Thailand is het 'echte' Thailand!

Zelfs in Pattaya vind je aan de oostkant van Sukhumvit Road een (groot) deel van de stad waar vrijwel geen toerist komt.
Ik besloot op een dag per songthaew naar Bang Lamung te reizen, het dorp welteverstaan. Geen farang te zien en verbaasde blikken en gesmoezel alom: "Wat doe die gekke farang hier? Is ie soms verdwaald uit Pattaya?" :mrgreen:
Gastvrije mensen vind je er wel: voor ik het wist kreeg ik een rijstmaaltijd en een glaasje knalrode Thaise whiskey(?). Gratis.

Ik ben er wel achter dat het toerisme zich op heel specifieke locaties concentreert, ook in hotspots als Pattaya, Patong en - neem ik aan - de populaire eilanden. Verlaat je de straten met bars en westerse restaurants, dan zie je van hordes farangs opeens bijna geen farang meer. De uitspraak van sommige toeristen dat je in Thailand het toerisme niet kunt ontlopen is dus complete KOLDER.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#32 Bericht door Arietwee » maandag 26 januari 2015, 20:18

Was een keer aan het rondtoeren rond ao nang krabi. Raakte de benzine op van ons brommertje. Nergens een bezinepomp open want het was er een één of andere moslim feestdag. :worshippy: Niemand was thuis. Uiteindelijk na een hoop gedoe door iemand geholpen aan een fles benzine. Hoede niks te betalen. Gratis en voor niks. Heb ik nog nergens in thailand meegemaakt. Mag die moslims wel. Heel relax het zuiden. Nog het echte thailand. Inclusief smile. :shock:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#33 Bericht door Gardensafari » maandag 26 januari 2015, 22:46

Arietwee schreef:Was een keer aan het rondtoeren rond ao nang krabi. Raakte de benzine op van ons brommertje. Nergens een bezinepomp open want het was er een één of andere moslim feestdag. :worshippy: Niemand was thuis. Uiteindelijk na een hoop gedoe door iemand geholpen aan een fles benzine. Hoede niks te betalen. Gratis en voor niks. Heb ik nog nergens in thailand meegemaakt. Mag die moslims wel.
Dat noemen ze het Stockholm-syndroom.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#34 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 27 januari 2015, 02:11

Die fles benzine, zat daar een dop op? Of was die toevallig afgesloten met een prop katoen? :cheesy:

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Op avontuur in het diepe zuiden

#35 Bericht door bontje » dinsdag 27 januari 2015, 05:40

Jos Flachs schreef:Die fles benzine, zat daar een dop op? Of was die toevallig afgesloten met een prop katoen? :cheesy:
:clap: :clap: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Steden”