samut prakan

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

samut prakan

#1 Bericht door willem » vrijdag 21 februari 2014, 18:01

wie kan mij meer vertellen over samut prakan?wat is er te doen?wat is de sfeer?echt thais?
vroeger komt nooit meer terug.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: samut prakan

#2 Bericht door pong » zaterdag 22 februari 2014, 13:45

allereerst moet je bij dit type vragen ALTIJD aangeven of je de provincie of de hoofdstad ervan bedoelt. Daar kan wel 60-70 km tussenzitten. Zoiets als Groningen.-of ter Apel.
Wikipedia biedt meestal de basisinfo. SP is een zeer industriele prov. ten zuiden langsheen de kust van BKK grote stad en behoort deels tot de BMA=groot BKK/agglo. Heeft 2 delen; O en W van de rivier. Swampy airport ligt erin en de hoofdbasis van de Thaise marine-al zit het grootste stuk daarvan in Sattaheep.
De Thai noemen het meest Pak nam=monding van de rivier en dat klopt.
Het deel wat farang bezoeken is gewoon een voortzetting van BKK-de skytrain wordt ernaar verlengd, dat is nu in bouw. Zelf vindt ik BKK grote stad al heel erg Thai, en snap dit soort vragen over ''echt'' Thai nooit zo goed. Is AMS dan geen echt NL? Het zijn gewoon allemaal andere aspecten van een groot geheel.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#3 Bericht door willem » zaterdag 22 februari 2014, 15:53

echt thais,ik bedoel de thaise sfeer.niet teveel farang,het platte land van de isan vind ik ook echt thais.goed thais eten,niet te veel farang food.jezelf moeten kunnen redden in de thaise taal.1 kunnen zijn met de thai.ik vind het heerlijk als ik niet meer dan 1 farang per dag zie.dan voel ik me weer thuis,trouwens:het gaat om de stad
vroeger komt nooit meer terug.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: samut prakan

#4 Bericht door prajak » zaterdag 22 februari 2014, 17:00

Willem, dan moet je echt niet in die provincie zijn.

Kom dan naar de Isan. Het deel van Thailand, het plateau van Khorat, drie tot vier keer zo groot als Nederland, waar Thais nog Thais zijn, waar ook farang wonen -waar niet-. Je kunt er zelfs Nederlanders tegenkomen of je wilt of niet, en zeur nou niet dat je maximaal EEN farang per dag wilt zien, dat heb je niet zelf in de hand.

De farang wonen hier wel anders dan de farang in BKK, Pattaya en andere grote steden, de 'kasten van huizen' kom je minder tegen dan in de grootstad en in de Isan zijn veel plaatsen waar je zonder kennis van de taal niet vooruit komt.

Dus ik begrijp niet wat je wilt in Samuth Prakaan.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#5 Bericht door willem » zaterdag 22 februari 2014, 19:10

vrouwtje?
vroeger komt nooit meer terug.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: samut prakan

#6 Bericht door prajak » zondag 23 februari 2014, 01:17

Meenemen naar de Isan, Willem..... :giggle2:

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: samut prakan

#7 Bericht door Jos Flachs » zondag 23 februari 2014, 01:24

Er ligt een oud marineschip op een bed van gewapend beton. Is een nationaal monument, ter herdenking aan een zeeslag(je) vlak in de buurt. Die de Thais tegen de Fransen verloren, maar dat is bijzaak. Op foto's ziet het er fraai uit, maar er komen is een heel ander verhaal. Als je geen auto hebt zoals ik is het een verdomd eind fietsen.

http://www.thaiwaysmagazine.com/thai_ar ... mklao.html

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: samut prakan

#8 Bericht door Casper » zondag 23 februari 2014, 10:02

Samut Prakan is typisch Thais, zoals de Randstad typisch Nederlands is. Het is er vuil, druk, de huizen zijn van beton, er is veel bedrijvigheid en industrie, de mensen werken hard. Het ziet er eigenlijk ook uit als de randstad; van origine is het landschap ook vlak en veel groen en water (veen). En nu is er geen stukje onbedorven groen meer over.

Farang zul je er zeker tegenkomen, er werken er veel maar er komen ook best nog wel wat toeristen. Bijvoorbeeld in de Krokodillen farm en in Ancient Siam. Die laatste ligt langs Sukhumvit Road en is best een aanrader om te bezoeken, als je alle typisch Thaise bezienswaardigheden in een notendop wilt zien :thumbsup:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: samut prakan

#9 Bericht door v@go » zondag 23 februari 2014, 10:43

hier ben ik ook eens geweest. Typisch Thai. Ik was ook de enige Farang daar.
Het is bekend om de meeuwen echter toen ik er was zeggen en schrijven net 3 stuks gezien ver weg.
http://www.paknam.com/tourist-attractio ... esort.html

voor een compleet overzicht http://www.paknam.com/tourist-attractions/index.php
Laatst gewijzigd door v@go op zondag 23 februari 2014, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#10 Bericht door willem » zondag 23 februari 2014, 10:45

bedankt jos + casper en vego.hier heb ik iets aan.
vroeger komt nooit meer terug.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: samut prakan

#11 Bericht door Duncan » dinsdag 25 februari 2014, 00:23

Samut Prakhan is het industriegebied van Thailand. Het ligt aan zee, maar je kunt er niet zwemmen ( volgens mevrouw Duncan ). Veel Isaanthai en arbeiders uit naburige landen komen daar hun geluk beproeven voor 300 baht per dag ex ot ( en buitenlanders krijgen nog minder betaald. Onze neefjes uit Loei werken bij Panasonic, en mevrouw Duncan heeft daar vanaf haar 16e - geen geld om de school af te maken - ook een aantal jaren in diverse fabrieken gewerkt ). Je hebt kans dat wanneer je daar in een shopping mall stapt je geen enkele westerling ziet.
Wat ik er van vind? Sja, ik weet wel leukere plekken in Thailand te verzinnen, eigenlijk. Je mist er in ieder geval weinig aan als je het links laat liggen, maar als de dame er werkt(e) scoor je natuurlijk wel punten door belangstelling te tonen [|) .

Edit: vergelijk het met een vakantie in Duitsland naar het Ruhrgebiet... :mrgreen:

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#12 Bericht door willem » dinsdag 25 februari 2014, 20:13

ok,ik ga het zien en meemaken.binnen 2 wkn ben ik er, :clap:
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: samut prakan

#13 Bericht door Jos Flachs » woensdag 26 februari 2014, 02:03

Als je naar dat schip gaat, laat 't even weten hier. Hoe je het vind. Ben al lang van plan om er ook een keertje naar toe te gaan. Soms zijn Thaise musea ontzettend de moeite waard en soms ook niet. (Net Nederland...) En vooral hoe je er komt. Dat is voor mij het grote probleem.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: samut prakan

#14 Bericht door v@go » woensdag 26 februari 2014, 08:21

geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#15 Bericht door willem » zaterdag 29 maart 2014, 13:11

net weer terug uit thailand en samut prakarn.was erg leuk.ze zijn wel overal bezig omdat ze de skytrain door trekken tot hier.ik ben niet bij dat schip geweest.wel naar het erawan museum.beetje klein van opzet.maar wel mooi om te zien.en naar ancient siam.daar kun je heel de dag door maken.gratis fiets en dan kun je op je gemak rond kijken.erg mooi.en bij die meeuwen ben ik ook wezen kijken.maar in scheveningen zie je er meer.lijken mij ook de zelfde :lol: .niet zo intressant.kortom:erg leuk in samut,en niet zoveel farang gezien.heerlijk eten op de echte thaise manier.
vroeger komt nooit meer terug.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”