Udon Thani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Udon Thani

#31 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 23 augustus 2012, 16:53

In samenhang met de overheid, THAI Airways, Thai AirAsia, Rangsit University en provincie Udon Thani heeft men dit nieuwe project in het leven geroepen. Of het vliegveld van Udon Thani wordt overgenomen door AoT (Airports of Thailand) is onbekend.

Udon Thani International Airport
http://www.youtube.com/watch?v=mMsBZuZ6QEU

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#32 Bericht door prajak » donderdag 23 augustus 2012, 17:36

Udon is net nieuw gebouwd naast de oude terminal. Er is maar EEN slurf en die gebruikt Thai Airways want de low budget klubs kunnen dat niet betalen. Er is maar EEN landingsbaan en die moeten ze delen met de luchtmacht. Er is geen ruimte voor een tweede landingsbaan en wil je 'hub' worden dan is dat een eerste eis. Nee, ik zie Udon geen hub worden tijdens mijn leven. Ik ga er mee naar Bangkok en dat is het dan. Er is geen enkele internationale vlucht op heden ondanks toezeggingen van de S-pore klub. Naar Vientiane ga je met de bus....ook vanuit khorat.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Udon Thani

#33 Bericht door nbreeker » vrijdag 24 augustus 2012, 05:24

prajak schreef:Udon is net nieuw gebouwd naast de oude terminal. Er is maar EEN slurf en die gebruikt Thai Airways want de low budget klubs kunnen dat niet betalen. Er is maar EEN landingsbaan en die moeten ze delen met de luchtmacht. Er is geen ruimte voor een tweede landingsbaan en wil je 'hub' worden dan is dat een eerste eis. Nee, ik zie Udon geen hub worden tijdens mijn leven. Ik ga er mee naar Bangkok en dat is het dan. Er is geen enkele internationale vlucht op heden ondanks toezeggingen van de S-pore klub. Naar Vientiane ga je met de bus....ook vanuit khorat.
Tigerair heeft er een korte tijd op gevlogen ben met hun naar Singapore en terug gevlogen,een fijne verbinding maar helaas van korte duur.
Er was ook een internationale vlieg verbinding met Laos ook helaas van korte duur.
Als Azie over 3 jaar open gaat neem ik aan dat er wel wat in Udon International Airport gaat gebeuren.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#34 Bericht door prajak » vrijdag 24 augustus 2012, 05:54

Het zou goed zijn voor de regio; het betekent werk voor veel mensen. Ook geluidsoverlast..... Maar dan moet er een tweede baan komen en zover ik weet is er geen plaats voor. Maar ja, dit is Thailand....... ze onteigenen gewoon een halve wijk.....

Nongkhai had heel vroeger ook een luchthaven tot Laos protesteerde dat de vliegtuigen wel erg dicht bij Laos kwamen en dat had het regime toen niet graag...... Nu is het een helihaven voor het leger en voor hotemetoten. Er gaan bussen naar Udon, je kunt een busje nemen naar de luchthaven, hotels hebben ook busjes en er is een particulier taxibedrijf. Een farang-reisagent huurt farang in die ook rijden naar Udon. Een 45 minuten maar.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Udon Thani

#35 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 24 augustus 2012, 07:04

prajak schreef:Udon is net nieuw gebouwd naast de oude terminal. Er is maar EEN slurf en die gebruikt Thai Airways want de low budget klubs kunnen dat niet betalen. Er is maar EEN landingsbaan en die moeten ze delen met de luchtmacht. Er is geen ruimte voor een tweede landingsbaan en wil je 'hub' worden dan is dat een eerste eis. Nee, ik zie Udon geen hub worden tijdens mijn leven. Ik ga er mee naar Bangkok en dat is het dan. Er is geen enkele internationale vlucht op heden ondanks toezeggingen van de S-pore klub. Naar Vientiane ga je met de bus....ook vanuit khorat.

Die ene slurf wordt tegenwoordig ook gebruikt door Nok Air.
Mooi animatie maar ik mis daarin eigenlijk wel die oude 747 van Orient die daar al jaren staat. Moeten ze wel laten staan vind ik. ;)
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#36 Bericht door prajak » vrijdag 24 augustus 2012, 09:40

Wel, als Nok dat kan betalen tegenwoordig...ik herinner me nog dat ik met stok hompelend die kl... trap af moest naar het perron en daarna weer een kl... trap op naar het vliegtuig. Trouwens, op Swampie en op Don M kan het je ook overkomen dat je met de trap moet.

Dat ouwe ding, ja, waarom staat dat daar ? Om te oefenen voor lokale brandweer en hulpdiensten ?

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Udon Thani

#37 Bericht door Khemkhaeng » vrijdag 24 augustus 2012, 16:47

Een tweede baan is niet nodig. Het is een concept gemaakt door Rangsit in opdracht van de overheid. Dit wil niet zeggen dat men hier volgend jaar al mee begint.
De overheid heeft opdracht gegeven om de 10 grootste luchthavens aan te pakken. Daaronder vallen ook de regionale luchthavens van Phuket, Chiang Mai, Hat Yai, Samui, Udon Thani, Krabi, Chiang Rai, Surat Thani (nieuwe Don Sak Airport) en Ubon Ratchathani.

Men wil met het oog op de AEC die in 2015 start regionale luchthavens creeren.
Die moeten de verwachte drukte aankunnen (ja Thailand kende lukt dat in geen jaren).

Verwacht wordt dat tegen 2015 Udon Thani zo'n 1,6 miljoen passagiers zal hebben. Dus tegen de 4500 mensen per dag. Gedeeld door een A320 of 737-800 toestel van rond de 180 personen. Is 25 vluchten per dag.
In 2011 had Udon Thani "passenger traffic" van 1 miljoen. In 2010 was dit nog 820.000 passagiers en 2009 ruim 725.000 passagiers. Vanaf 2014 zal Thai AirAsia beginnen met vuchten vanaf Udon Thani. Dit zal in eerste instantie binnenlands zijn maar veel later ook internationaal. Ook Nok Air is van plan om haar vloot uit te breiden en regionale luchthavens te gebruiken.

Het model wat Thai AirAsia wil gebruiken is bijvoorbeeld internationale routes zoals deze: (lange termijn tegen 2016 heeft TAA 48 vliegtuigen)

* UTH - BKK - KUL (Kuala Lumpur)
* UTH - BKK - SIN (Singapore)
* BKK - UTH - HAN (Hanoi)

Als men dit plan daadwerkelijk wil doorzetten dan zal dat pas tegen 2016 of 2017 zijn.
Het is een CONCEPT.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#38 Bericht door prajak » vrijdag 24 augustus 2012, 17:04

25 Vluchten per dag zijn 50 vliegbewegingen. Voeg daaraan toe de bewegingen van de luchtmacht. Gebeurt er dan iets op die ene baan dan ligt het zaakje plat. De taxibaan is absoluut niet te gebruiken voor landing van passagierskisten dus dan krijgt Khon Kaen ze voor haar kiezen en daar zit geen douane. Maar ja, dit is Thailand..........

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Udon Thani

#39 Bericht door Khemkhaeng » vrijdag 24 augustus 2012, 17:13

prajak schreef:25 Vluchten per dag zijn 50 vliegbewegingen. Voeg daaraan toe de bewegingen van de luchtmacht. Gebeurt er dan iets op die ene baan dan ligt het zaakje plat. De taxibaan is absoluut niet te gebruiken voor landing van passagierskisten dus dan krijgt Khon Kaen ze voor haar kiezen en daar zit geen douane. Maar ja, dit is Thailand..........
25 vluchten bedoel 25 landingen/take off's van en naar UTH. Dus 25 vliegtuigbewegingen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#40 Bericht door prajak » zaterdag 25 augustus 2012, 01:51

Hum, 25 vluchten, laat ik het anders zeggen, is 50 keer gebruik van die runway. Maar ik ben geen piloot geweest of anderszins een luchtvaartdeskundige dus ik geef de in dit vak gebruikelijke kreten voor wat de experts doen.

Ik kijk wel eens uit het raampje als ik in zo'n ding zit en dan zie ik langs de runway en de taxibanen cijferscodes staan waar ik geen touw aan kan vastknopen. Maar dat zal ongetwijfeld internationaal zo zijn afgesproken..... Als de piloot er maar uit komt.....

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: Udon Thani

#41 Bericht door ericsson » maandag 27 augustus 2012, 12:56

pluck schreef:was een beetje summ :giggle3: ier, Ik hou van kultuur, maar wil deze reis ook iets meer opstap gaan, die diisco in udo thani lijkt me wel iets. Ook denk ik erover inderdaad langs de mekong af te reizen. Aan de mekong heb ik al diverse dingen/info om te slapen en doen, en zien. maar minder over plaatsen die iets verder van de mekong afliggen. Ik wil zowel naar platteland als naar steden, ik reis alleen, en vind dan de drukte in steden soms ook prettig en contacten met andere reizigers. Ik hoef niet enkel alle highligts te zien die je in iedere reisgids kunt vinden, en bij georganiseerde reizen krijgt aangeboden. Ik reis met openbaar vervoer van a naar b en met scooter ter plaatse. O ja wil ook wel thais dansen en boxen zien. ik reis low budget en ben vrouw fifty.
Udon is ideaal voor doorreis, niet te druk en vrij relaxed.
Wat je zeker niet mag missen als je van natuurschoon houdt is Loei, heeft bijna iets mysterieus, voor mij het mooiste deel uit de Isaan...
Er gaan bussen van Udon naar Loei dus geen probleem.
chok dee

pluck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 18:55

Re: Udon Thani

#42 Bericht door pluck » maandag 27 augustus 2012, 13:15

Dankje Ericson, Loei staat op mijn lijstje!

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Udon Thani

#43 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 06 september 2012, 21:47

Panyavej Interhospital in Udon Thani wordt overgenomen door Bangkok Hospital. Een en andere wordt verbouwd/gerenoveerd (Geen idee of het al is gebeurd)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Udon Thani

#44 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 06 september 2012, 22:06

Vond nog een render van de nieuwe Tesco Lotus voor Kumphawapi district in Udon Thani. Geen idee of het al is gebouwd en geopend. Geloof dat het nu wordt gebouwd, en dat men kiest voor een "department store" filiaal.

Afbeelding

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#45 Bericht door prajak » vrijdag 07 september 2012, 01:02

Kumphawapi is een stad(je) op een 40 km ZO van Udon stad. Ze zullen er blij zijn met deze vestiging.

Udon stad heeft al twee vestigingen van Tesco Lotus, en een Big C en een Makro en een shopping centre hartje stad en ik meen ook een Carrefour.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”