Makelaars in Jomtien

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#16 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 11:58

Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Makelaars in Jomtien

#17 Bericht door Luc » donderdag 30 juni 2011, 12:03

als er al een tijdje geen rekeningen zijn betaald op water en electriciteit zijn de meters ook weg.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Makelaars in Jomtien

#18 Bericht door Mart » donderdag 30 juni 2011, 12:04

SiamTon schreef:
???????
Veel plezier in Jomtien :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#19 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 12:13

Luc schreef:als er al een tijdje geen rekeningen zijn betaald op water en electriciteit zijn de meters ook weg.
Nou ja, als je dan een anvraag voor een aansluiting indient is er in ieder geval geen twijfel over de beginstand van de meter. :D
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Makelaars in Jomtien

#20 Bericht door joepattaya » donderdag 30 juni 2011, 13:40

SiamTon schreef:
Luc schreef:uitzicht op zee + min. 70 vierkante meter , aan welke huurprijs dacht je zo ?
Waarom app. en geen huis ?
Max. 2 maal huishuur als waarborg.
Zien of er geen meerkosten zijn en zoja wat kosten die per maand ?
Bvb. huisvuilophaal, bewaking, onderhoudsmensen, zwembad, straatverlichting enz...
zit in condo's en bewaakte huiscompounds in een appart vakje (rekening) ingedeeld.
Deze rekening kan van een paar honderd baht (2-300) tot wel 5000 - 6000 gaan per maand.
Vele condocomplexen tellen dat pakketje uit de vierkante meter dat je hebt ...
26 m2 x 78 baht =..... of 74 m2 x 78 baht=....
Je zult normaal de verhuurder hier zelf moeten op attent maken want hij zal het niet zo snel naar buiten brengen. (excuus, heeft niets met de huurprijs te maken)
Pieter de huurwaarborg is juist voor , moest de huurder plots vertrekken, compensatie naar de verhuurder.
* Op internet heb ik een aantal condo's gevonden van ca. 70 m2 met uitzicht op zee voor ca. THB 20k/mnd. Heb nog niet geverifieerd of deze condo's ook daadwerkelijk beschikbaar zijn per de datum van mijn aankomst.
* Een appartement lijkt mij veiliger i.v.m. b.v. eventuele inbraakmogelijkheden.
* Deze eventuele meerkosten. Worden die niet vermeld in het huurcontract?
THB 20K voor een 70m2 apartement met uitzicht op zee? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Uitzicht op zee kan ook betekenen dat je de zee in principe kunt zien, maar niets is uitgesloten.
Kijk uit met View Talay apartementen. Er wordt konstant gebouwd, verbouwd en gerenoveerd. Niet echt een plek om voor je rust te zitten en jammer genoeg vormt View Talay zowat 80% van het aanbod.

Mijn advies: Ga gewoon lekker naar Thailand en trek voor een paar dagen in een hotel. Ga vandaaruit op je gemakkie op zoek. Heb je iets gevonden, dan kun je er vaak direct intrekken.
Extra kosten bovenop de huurprijs zijn meestal electra (5-7 THB /unit) en water (25-30 THB/unit). Dit betaal je niet aan de agent, maar aan het beheer van het apartementecomplex. Slechts zelden krijg je te maken met direkte afdrachten aan electra- en watermij.

Borg is 1 of 2 keer de huurprijs en de huur dient vooraf betaald te worden.

Let ook op internet: Niet altijd heb je dit zelf in de hand en wordt je "gedwongen" om de internetvoorziening te gebruiken van het complex; gevolg is langzame verbinding en schrikbarend duur.

Maar goed, je vroeg om betrouwbare agenten: Alan Bolton zoals Jumbo aangaf is betrouwbaar, een andere is Premier Homes (hogere prijsklassen), meer ken ik er wel, maar noem ze niet omdat ik er nooit mee van doen heb gehad.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Makelaars in Jomtien

#21 Bericht door SiamTon » zondag 03 juli 2011, 16:28

Heeft iemand ervaring met het eventueel afdingen van de huurprijs? Vaak zie je in advertenties voor dezelfde condo een huur prijs/mnd en huurprijzen voor langere periodes, welke dan lager zijn. Als b.v. een huurprijs opgegeven wordt van THB 20k/mnd voor een periode van 6mnd. Kan er dan afgedongen worden naar b.v. THB 15k voor een periode van 18 mnd? Ik bedoel condo's, welke worden aangeboden door grote gerenomeerde makelaars. Of is dit niet gebruikelijk?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Makelaars in Jomtien

#22 Bericht door joepattaya » maandag 04 juli 2011, 03:06

SiamTon schreef:Heeft iemand ervaring met het eventueel afdingen van de huurprijs? Vaak zie je in advertenties voor dezelfde condo een huur prijs/mnd en huurprijzen voor langere periodes, welke dan lager zijn. Als b.v. een huurprijs opgegeven wordt van THB 20k/mnd voor een periode van 6mnd. Kan er dan afgedongen worden naar b.v. THB 15k voor een periode van 18 mnd? Ik bedoel condo's, welke worden aangeboden door grote gerenomeerde makelaars. Of is dit niet gebruikelijk?
Gebruikelijk is een groot woord SiamTon, maar het is het proberen altijd waard.
Zelf ben ik niet zo'n afdinger. Als de prijs me reeel lijkt dan accepteer ik hem.
Ook bij een makelaar kun je afdingen al ziet die dat niet zitten; je dingt dan regelrecht af op zijn commissie.

Nog een tipje: Vergeet de makelaars en regel het zelf. Zoals ik al aangaf, trek in een hotel en ga zelf op zoek naar huisvesting. Je onderhandelt direct met eigenaren en dit levert verassende dingen op.
Je hoeft niet met ene makelaar in zee voor de veiligheid; indien je eenmaal een huurcontract getekend hebt, verdwijnen ze uit het zicht en bij problemen is niemand thuis.

Een kleine hint: richtlijn voor apartement huur: THB 250 per vierkante meter woonoppervlak is heel redelijk. (volledig gemeubileerd). Dus jouw 72m2 condo, zou ergens rond de THB 18,000 per maand mogen doen.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”