Zomervakantie Thailand 2020

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ReisThailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2020, 14:34

Zomervakantie Thailand 2020

#1 Bericht door ReisThailand » zaterdag 06 juni 2020, 13:31

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar informatie. Vanaf half juli zouden wij voor het eerst een geweldige reis met ons gezinnetje maken naar Thailand. Een jaar van tevoren bezig geweest met uitstippelen van onze rondreis en boeken van hotels en vlucht.
En natuurlijk alles behalve een pandemie verwacht, waardoor onze reis onzeker is. Onze vlucht met Finnair gaat door, maar dan een dag later dan wij geboekt hebben. Dus dat betekent dat onze reis niet geannuleerd is en wij blijkbaar kunnen reizen. Tja, wat doe je dan? Gespaard voor deze reis en de vlucht kost ons €5000 als wij niet gaan. Een hele hoop spaargeld! Maar kunnen wij überhaupt reizen naar Thailand? Het is nog code oranje daar. Wat is mogelijk in Thailand? Overal 24/7 mondkapjes? Zijn excursies mogelijk?
Quarantaine verplicht?

Zijn hier mensen op dit forum die ons informatie kunnen geven?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#2 Bericht door wpdl » zaterdag 06 juni 2020, 14:10

Voorlopig komt niemand er in [toeristen] tot 30 juni dat is nog een eind weg in de huidige situatie.
Dat men er een maand bij plakt zou zo maar kunnen.
PLAN B aanwezig ?
Interprovinciaal kan er gevlogen worden, bussen rijden ook volgens nieuwsbronnen.
Mondkapjes temp. meten overal en nergens veertien dagen quarantaine verplicht SD naleven het zal voor kinderen wel een grappig sausje over de vakantie zijn.
Nieuws volgen lijk mij half juli is nog voorbij de horizon in Thailand maar het kan zomaar wel lukken.

De hotels in Phuket zijn open en dat zal zeker wel op jullie planning staan.

Bron https://bit.ly/3dCWjec

Succes

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#3 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 juni 2020, 14:41

Het zou me niet verbazen als voor jouw hele gezin een garantieverklaring voor zorgkosten wordt verlangd. Daar wordt al maanden over geschreven, ook hier, en daar zou ik dan maar aan gaan werken, half juli is dichtbij. Ik verwacht dat men een keuring verlangt een dag of 3,4 voor vertrek met de verklaring dat je geen corona hebt. In dit forum is dat besproken. Er viel een bedrag van 35 euro pp voor dat stempel....

Thailand schijnt de voorkeur te geven aan toeristen uit de regio; Chinezen mogen weer ruim komen. Er heerst een anti-witneuzen sfeertje door die rare minister Anutin die westerlingen maar slordig geklede mensen vindt die zich niet zouden douchen. WIJ krijgen de schuld van corona, niet die vleermuisvretende Chinezen.....Maar dat kan morgen wijzigen; beleid is geen woord in het Thais woordenboek.

Ik neem aan dat je een annuleringsverzekering hebt gesloten zodat de schade gedekt is als je toch moet besluiten Thailand een jaartje uit te stellen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#4 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 juni 2020, 14:55

Net vandaag gelezen en mijn conclusie is dat er nog heel veel vragen blijven.

https://tinyurl.com/y8ena324

Je spreekt van 'gezinnetje' dus ik denk dat er jonge kinderen meegaan? Dan zou ik niet voor 100 maar voor 200 procent zekerheid willen. Misschien is het verstandiger nu al jouw annuleringspolis eens door te lezen en contact te zoeken om in geval van twijfel je reis te verplaatsen naar een EU land en Thailand een jaar uit te stellen. Ik schreef al, in Thailand weet je het nooit zeker.

ReisThailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2020, 14:34

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#5 Bericht door ReisThailand » zaterdag 06 juni 2020, 15:00

Plan B is niet gaan, maar dan zijn wij onze vliegreis kwijt (€5000). Althans, dat is wat ik weet. Zelf annuleren zonder ‘geldige’ reden betekent geld kwijt. En dat is best een beetje pijnlijk... Maar plezier en mooie herinneringen maken is belangrijker dan geld, want ik ga niet reizen ten koste van alles (24/7 mondkapjes -en dus met een witte vlek vanaf mijn neus terugkomen en een gebruind voorhoofd...-, geen excursies mogelijk, beperkingen alom).
Wellicht kan omboeken naar volgend jaar? Maar Finnair is niet goed bereikbaar.

Bedankt voor je reactie!!

ReisThailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2020, 14:34

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#6 Bericht door ReisThailand » zaterdag 06 juni 2020, 15:33

Bedankt voor je reactie en bron, Erik!
Naar mijn idee dekt de annuleringsverzekering niet deze situatie.
Ik denk dat het inderdaad verstandiger om de reis een jaar te verplaatsen, in de hoop dat de wereld dan weer toegankelijk is! Hopelijk lukt verplaatsen (omboeken) en zijn wij ons geld niet kwijt.

Wij zouden met z’n vijven gaan. Drie kinderen onder de 11 jaar. Ontspannen op vakantie gaan, is er nu niet meer bij. Dat is het niet waard.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#7 Bericht door godzilla » zondag 07 juni 2020, 01:44

Ik zou gewoon afwachten tot 30jun.
Als het inreisverbod met een maand verlengt wordt dan veronderstel ik dat je terugbetaald krijgt.
Ook hangt het ervan af of je alles zelf geboekt hebt, of via een reisorganisatie.
Vele hotels zijn nog gesloten, andere open aan 50% bezetting.
Alles kan hier op enkele uren tijd veranderen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#8 Bericht door pjotter » zondag 07 juni 2020, 02:53

Het LIJKT me toch een geldige reden tot annuleren als je überhaupt je bestemmingsland niet in komt. Vervelend is dat je idd moet wachten wat er gebeurt betreffende inreisverbod Thailand na 30 juni. :cry:
ReisThailand schreef: zaterdag 06 juni 2020, 15:00 Plan B is niet gaan, maar dan zijn wij onze vliegreis kwijt (€5000). Althans, dat is wat ik weet. Zelf annuleren zonder ‘geldige’ reden betekent geld kwijt. En dat is best een beetje pijnlijk... Maar plezier en mooie herinneringen maken is belangrijker dan geld, want ik ga niet reizen ten koste van alles (24/7 mondkapjes -en dus met een witte vlek vanaf mijn neus terugkomen en een gebruind voorhoofd...-, geen excursies mogelijk, beperkingen alom).
Wellicht kan omboeken naar volgend jaar? Maar Finnair is niet goed bereikbaar.

Bedankt voor je reactie!!

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#9 Bericht door Herbergier » zondag 07 juni 2020, 06:14

Dit is ook al geen positief bericht, ik zou zo snel mogelijk proberen de reis te annuleren.

https://www.ad.nl/binnenland/aantal-cor ... ~a8b55193/
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#10 Bericht door erik-kuijpers » zondag 07 juni 2020, 06:29

In India groeit het enorm hard, India gaat naar plaats 5 wereldwijd. In de Rohingya-kampen in Bangladesh is er ook al uitbraak en wat er in Pakistan in de periferie aan de hand is daar kunnen we slechts naar raden. We zijn er nog lang niet klaar mee.

Reken er mee dat er wereldwijd ook gelogen wordt over de slachtoffers; ik geloof niets van die 59 doden in Thailand met zijn 69 miljoen mensen. Maar als je geen testkits koopt kun je ook niks testen en 'dus' hebben we geen corona doden..... Alles wat in China nog gebeurt wordt vakkundig verzwegen maar daar zou best wel eens een 2e golf bezig te kunnen zijn.

Jumbo adverteert met 'vakantie in Hintergarten'. Ik denk dat dit niet zo'n slecht idee is naast Balconia en Rundumhausen.....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#11 Bericht door erik-kuijpers » zondag 07 juni 2020, 06:36

Heb nog een link van de TAT maar de verplichting een polisverklaring bij je te hebben over de betaling van zorg staat er niet duidelijk in. Misschien komen jullie er wijs uit?

Maar ik stel mijn reis uit en ga niet eerder dan maart 2021 als het coronavaccin tenminste dan in mijn lijf zit.

https://www.tatnews.org/2020/06/tat-unv ... -recovery/

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#12 Bericht door Gardensafari » zondag 07 juni 2020, 07:01

erik-kuijpers schreef: zondag 07 juni 2020, 06:36 Heb nog een link van de TAT maar de verplichting een polisverklaring bij je te hebben over de betaling van zorg staat er niet duidelijk in. Misschien komen jullie er wijs uit?

Maar ik stel mijn reis uit en ga niet eerder dan maart 2021 als het coronavaccin tenminste dan in mijn lijf zit.

https://www.tatnews.org/2020/06/tat-unv ... -recovery/
Als ik het allemaal zo lees, stemt het mij droef. Een toerist mag niet meer vrijelijk reizen in Thailand, moet aan de grens betalen voor een visum en ik denk ook voor de vrijstelling van de visumplichtig. En het duurt al zo lang bij de immigratie. Voorts moet je een smart phone hebben en daarop een Thais “track en trace”-programma installeren, opdat men per minuut kan volgen waar je bent. Voorlopig bedank ik even.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#13 Bericht door wpdl » zondag 07 juni 2020, 07:29

Ja droevig en duidelijk dat dat virus in de verste verte nog niet onder controle is wereldwijd.
Thailand wil de situatie in dit land houden zoals het is.
Heeft dus helemaal niks met met de kleur van je neus te maken zoals men op diverse blogs en forum uit wenst te dragen maar O wat vreemd voor een Thai met realistisch nadenken.
Verwijzingen over 'De werkelijkheid' aangaande covid-19 doden er zijn al meer interviews en onderzoeken geweest zowel in laten wij zeggen het 'positieve' als het 'negatieven' zijn kanttekeningen te plaatsen.
De waarheid zal in het midden liggen bij vele.
Met zeer beperkte kleine stappen voorwaarts dit jaar ze zijn hier niet van plan om meerdere maanden bestrijden via regels om zeep te laten helpen door een paar vliegtuigen vol toeristen.
Landen die aan kunnen tonen dat ze covid-19 onder controle hebben met zeer weinig besmettingen zullen op een andere lijst staan als landen waar dat niet zo is.
Mogelijkheid blijft dus wel aanwezig voor diverse landen dit jaar hoewel men je liever later ziet komen.

Als opsteller niet toegelaten gaat worden in juli zal een annulering mogelijk zijn lijk mij.
Met de kerst is het ook leuk hierzo of 2021.

https://bit.ly/2MDpbHA

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#14 Bericht door godzilla » zondag 07 juni 2020, 09:26

Tja, dan spaar je voor een leuke vakantie, en door die corona crisis is alles ongewis.
Ik denk niet enkel landen buiten eu, maar zelfs erbinnen.
Gelukkig woon ik in thailand nu, en ik voel me betrekkelijk veilig aangaande covid.

Moest ik nu nog in belgie wonen, ik zou vakantie thuis doorbrengen, zelfs als ik mocht reizen, je weet nooit waar je je aan moet houden, dan toch liever uitstel.
Dan spreek ik nog niet eens over de kans op besmetting...
En ja thailand is veilig, ze laten niemand meer binnen, en je moet de voorzorgen erbij nemen als je toch hier bent.

ReisThailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 04 juni 2020, 14:34

Re: Zomervakantie Thailand 2020

#15 Bericht door ReisThailand » woensdag 10 juni 2020, 10:52

Dank allen voor jullie reacties!

Ik kan hier zeker wel iets mee. Voor nu hebben wij besloten om niet naar Thailand te gaan. Er blijft teveel onzeker en niet prettig. Er vliegt niets tot in ieder geval 30 juni, dus wellicht wordt daarna onze vlucht geannuleerd en anders boeken wij (indien mogelijk) om naar volgend jaar.
Het is wat... deze tijden!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”