bagagegewicht

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

bagagegewicht

#1 Bericht door robi6 » donderdag 17 oktober 2019, 14:14

Als je van plan bent te gaan backpacken, is het belangrijk het gewicht zoveel mogelijk te beperken. Wat je bv. in Thailand waarschijnlijk niet nodig hebt zijn een spijkerbroek, vest/trui/jas en schoenen.Die heb je meestal wel aan voor je in het vliegtuig stapt. Zo moet ik nog even voor maandag op zoek naar een paar schoenen die ik weg kan gooien als ik aankom. Op naar de kringloop dan maar .Ik moet dan in januari bij terugkomst maar even kou lijden. Maar het scheelt toch gauw 1-1/2 kilo, die je al die tijd voor niks zou meesjouwen. Hoe doen jullie dat? als je dit lang van tevoren realiseert, kun je al vast in de loop van het jaar een paar ouwe schoenen hiervoor bewaren, in plaats van dat je die weggooit.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bagagegewicht

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 17 oktober 2019, 15:36

Dat hangt af van de tijd van het jaar en de regio waar je wilt gaan backpacken. Kies je voor het uiterste noorden of voor de Isaan in november/december/januari neem dan gerust een lange broek, jas en dikke trui mee. Anders sterf je het af in de vroege morgen en in de avond. Regen is er vrijwel altijd maar een plastic ding weegt gelukkig niks.

OUWE schoenen? Zo oud dat je blaren krijgt? Ik zou als laatste op schoeisel en sokken besparen wegens het gewicht. Je voeten krijgen het juist het zwaarst!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: bagagegewicht

#3 Bericht door stevenl » vrijdag 18 oktober 2019, 04:26

robi6 schreef: donderdag 17 oktober 2019, 14:14 Als je van plan bent te gaan backpacken, is het belangrijk het gewicht zoveel mogelijk te beperken. Wat je bv. in Thailand waarschijnlijk niet nodig hebt zijn een spijkerbroek, vest/trui/jas en schoenen.Die heb je meestal wel aan voor je in het vliegtuig stapt. Zo moet ik nog even voor maandag op zoek naar een paar schoenen die ik weg kan gooien als ik aankom. Op naar de kringloop dan maar .Ik moet dan in januari bij terugkomst maar even kou lijden. Maar het scheelt toch gauw 1-1/2 kilo, die je al die tijd voor niks zou meesjouwen. Hoe doen jullie dat? als je dit lang van tevoren realiseert, kun je al vast in de loop van het jaar een paar ouwe schoenen hiervoor bewaren, in plaats van dat je die weggooit.
Het echte backpacken, waarbij je alles ter plekke regelt en verschillende hotels afgaat, bestaat vrijwel niet meer. Het is tegenwoordig erg gemakkelijk alles online te regelen, en vrijwel iedereen heeft hotel al geboekt vooraf. Dus waarom nog een rugzak me4enemen? Koffer met wieltjes is veel gemakkelijker, en je kunt dan gewoon 23 kg (30 bij Etihad) mmeenemen :)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: bagagegewicht

#4 Bericht door driver » vrijdag 18 oktober 2019, 05:29

Een koffer met 23 kilo meenemen en dan gaan backpacken lijkt me niet echt handig hé.
De meeste willen licht reizen neem ik aan en niks mee slepen dus een lichte rugzak mee lijkt me aannemelijker.. Gaat deze backpacker alleen van strand naar strand ect zijn mijns inziens een paar goede en lichte slippers al prima ook in het vliegtuig.
En zoniet idd een paar oude schoenen aan en in Thailand weggooien.
Qua kleding zou ik een shirt met lange mouwen meenemen voor in het vliegtuig. De rest gewoon onderweg kopen qua kleding.

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: bagagegewicht

#5 Bericht door robi6 » vrijdag 18 oktober 2019, 13:03

Zoals je in mijn andere reisverhalen kan lezen, hoor ik nog tot het schijnbaar uitstervende (of afgezwaaid richting Vietnam?) ras van de backpackers, en er arriveren dagelijks nog tientallen op koh Chang, om maar een zijstraat te noemen. Het leuke van Thailand is dat er nog plekken zijn zonder hotels en de bijbehorende toeristenhonden.Wel is de opmerking t.a.v. de bestemming terecht, ik moest in Mae Lana(10 km. van de Birmese grens) nog iemand op (dikke!)sokken uitsturen, die ze voor een paar dubbeltjes op de markt bemachtigde. In een t-shirtje in de winter op tochtige stations staan te wachten voor je op Schiphol bent, lijkt me niet bevorderlijk voor de gezondheid, zeker aan het begin van een reis.Wel is de keuze Schiphol in dit opzicht verre te verkiezen boven het goedkopere Dusseldorf, waar je minstens 3x moet overstappen. Met slippers het vliegtuig in, dan heb je denk ik toch de wat duurdere maatschappijen, die je nooit op tocht , frisse lucht genaamd over je voeten trakteren. Trouwens,moeten overstappen in Moskou gaat ook niet in je kouwe kleren zitten, of juist wel.

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: bagagegewicht

#6 Bericht door robi6 » vrijdag 18 oktober 2019, 13:07

Blaren? Van die paar honderd meter naar de bushalte, over een perron of naar de gate? Dan ben je wel aan een mooie grafkist toe.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bagagegewicht

#7 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 oktober 2019, 14:38

O, dus je laat je vervoeren? Wat een wereld, wat een wereld! :giggle: Backpackers waren vroeger trekkers te voet of te fiets maar ook jij kiest al voor luxe, ook gij Brutus! Nee, dan kunnen basketbalschoenen ook, en vergeet jouw steunzolen niet...... :giggle2:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: bagagegewicht

#8 Bericht door jomel17 » vrijdag 18 oktober 2019, 15:36

Schaam je robi6 dat je toeristen honden noemt !!!
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bagagegewicht

#9 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 oktober 2019, 21:56

jomel17 schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 15:36 Schaam je robi6 dat je toeristen honden noemt !!!
Bedoelt ie ook zich zelf? Wat een rotopmerking zeg! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: bagagegewicht

#10 Bericht door Herbergier » zaterdag 19 oktober 2019, 03:36

Ik heb nog nooit een echte mannelijke backpacker meegemaakt met een bagagegewicht probleem, als hij in het vliegtuig stapt, die hebben meestal alleen een vrijwel lege rugzak bij zich met de eerste behoeften en een tandenborstel, de rest zoals kleren e.d. kopen ze goedkoop op de market in Thailand.
Alles van waarde is weerloos.

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: bagagegewicht

#11 Bericht door robi6 » zondag 20 oktober 2019, 18:42

de backpacker van tegenwoordig kan nog niet zonder telefoonbereik. dan ben ik maar geen echte, ik neem boeken en mondharmonica's mee, mijn gitaar staat/ligt er al. Maar effe dit, kunnen de zeurkousen en ouwehoeren misschien weg blijven van mijn topics?

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: bagagegewicht

#12 Bericht door robi6 » zondag 20 oktober 2019, 18:44

Trouwens, wie in airco-bussen reist, kan best een paar sokken en een omslagdoek gebruiken. ik heb die bij me om op t strand op te liggen. ja wat een luxe-paard hé?

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: bagagegewicht

#13 Bericht door paknampo » zondag 20 oktober 2019, 18:48

Huh, wat is dit nu weer? 🤷‍♂️

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: bagagegewicht

#14 Bericht door erik-kuijpers » zondag 20 oktober 2019, 21:57

paknampo schreef: zondag 20 oktober 2019, 18:48 Huh, wat is dit nu weer? 🤷‍♂️
Ik kan me vergissen maar topicstarter vroeg toch Hoe doen jullie dat? ?

Nou, dan krijgt hij antwoord, en zeker van mij want ik heb echt met backpack door Thailand gelopen in het eerste van mijn 27 jaar Thailand; op de ouderwetse manier nog. Toen was ik nog fit van lijf maar ik zou het zo weer doen als ik kon.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: bagagegewicht

#15 Bericht door Herbergier » maandag 21 oktober 2019, 04:14

Waarom stel je eigenlijk al die vragen op dit forum, hier schrijven veel mensen die graag naar Thailand op vakantie gaan of daar al een tijdje wonen, maar daar zitten niet veel backpackers onder, je kan toch beter op een echte backpackersite je eigen oriënteren, hier zijn het volgens jou toch maar zeurkousen, ouwe hoeren en toeristen honden.
Van de echte (gelovige) honden in de tempels in Thailand heb je trouwens weinig last die zijn wel vreemde mensen gewend, maar kijk wel uit voor (ongelovige) loslopende honden in de dorpjes op het platte land, die worden dikwijls gebruikt als goedkoop beveiligingssysteem en ze zijn soms bijtgraag, daarom lopen hier op het platteland veel mensen over straat met een stok of tak bij zich, want veel van die loslopende bijtende honden hebben last van rabies, dus als je gebeten wordt moet je gelijk naar een dokter of ziekenhuispost.
Alleen in het noordoosten van Thailand heb je weinig last van loslopende honden, want daar worden ze als lekkernij opgegeten of doorverkocht naar Vietnam, al is dat tegenwoordig wel streng verboden, maar TiT.

Dit is misschien een goeie backpackersite voor jou om je te oriënteren, anders op google ''backpacking Thailand 2019" aanklikken, dan krijg je de laatste backpackers informatie.

https://www.backpackblog.nl/backpacken-thailand

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”