Aangehouden op Swampie

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aangehouden op Swampie

#16 Bericht door wpdl » zondag 19 november 2017, 12:05

De ambtenaar was van mening dat ik moest aantonen waar ik echt woonde in Thailand want dat was hem niet duidelijk duiker en had daar weinig vertrouwen in.
In die jaren daarvoor mocht je nog voor 90 dagen controle ieder IMM kantoor binnen lopen nu alleen in de provincie waar je woonadres is.

Mijn vrouw haar verhaal was rondom de gloriedagen van Pim F. nou toen waren er liefhebbers genoeg om eens lekker te mierenneuken.
En op 'schiphol' waren het ook gewoon maar mensen. :mrgreen:

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Aangehouden op Swampie

#17 Bericht door Duiker » zondag 19 november 2017, 14:04

Dat is duidelijker. ;)
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aangehouden op Swampie

#18 Bericht door jumbo » maandag 20 november 2017, 01:57

stevenl schreef:
jumbo schreef:Het staat overal aangegeven wat je wel en niet in je koffer mag meenemen en 1 van die zaken zijn batterijen en powerbanks, beetje te simpel als je dat niet weet en al die borden niet ziet of de vraag bij inchecken negeert...

Aanhouden bij aankomst gebeurd mij nagenoeg overal Amsterdam niet uitgezonderd, Don Muang and Suvarnabhumi zelfde, vetrek en aankomst hebben ze altijd wel vragen... soms kost het een half uurtje soms 5 minuten, laat het lekker van me afglijden..
Phuket zelfs een keer aangehouden, mee naar achter genomen; You have serious problem, ik glimlachte maar wat en vond dit het juise moment geen woord Thai te spreken...30 minuten later mocht ik doorgaan... Any serious problem???..... You go sir...
Reden was mijn visa wordt verlengd in Ayutthaya waar ik woon, ze dachten dat het vals was.... Clouseau is brilliant vergeleken bij deze gasten
En ze hadden gelijk, een verlengd visum is altijd vals.
Beschrijf het maar zoals je wilt beschrijven Steven, mijn extensie was niet vals en ik werd derhalve ook onterecht ergens van beticht
Dat ik hier de verkeerde beschrijving gebruik van de extension of stay is inderdaad foutief...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aangehouden op Swampie

#19 Bericht door stevenl » maandag 20 november 2017, 03:49

jumbo schreef:
stevenl schreef:
jumbo schreef:Het staat overal aangegeven wat je wel en niet in je koffer mag meenemen en 1 van die zaken zijn batterijen en powerbanks, beetje te simpel als je dat niet weet en al die borden niet ziet of de vraag bij inchecken negeert...

Aanhouden bij aankomst gebeurd mij nagenoeg overal Amsterdam niet uitgezonderd, Don Muang and Suvarnabhumi zelfde, vetrek en aankomst hebben ze altijd wel vragen... soms kost het een half uurtje soms 5 minuten, laat het lekker van me afglijden..
Phuket zelfs een keer aangehouden, mee naar achter genomen; You have serious problem, ik glimlachte maar wat en vond dit het juise moment geen woord Thai te spreken...30 minuten later mocht ik doorgaan... Any serious problem???..... You go sir...
Reden was mijn visa wordt verlengd in Ayutthaya waar ik woon, ze dachten dat het vals was.... Clouseau is brilliant vergeleken bij deze gasten
En ze hadden gelijk, een verlengd visum is altijd vals.
Beschrijf het maar zoals je wilt beschrijven Steven, mijn extensie was niet vals en ik werd derhalve ook onterecht ergens van beticht
Dat ik hier de verkeerde beschrijving gebruik van de extension of stay is inderdaad foutief...
Dus eerst een foutieve omschrijving geven, dan mij erop aanspreken dat ik je erop aanspreek en dan toegeven dat je beschrijving fout was.

OK.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aangehouden op Swampie

#20 Bericht door jumbo » maandag 20 november 2017, 07:34

stevenl schreef:
jumbo schreef:
stevenl schreef: En ze hadden gelijk, een verlengd visum is altijd vals.
Beschrijf het maar zoals je wilt beschrijven Steven, mijn extensie was niet vals en ik werd derhalve ook onterecht ergens van beticht
Dat ik hier de verkeerde beschrijving gebruik van de extension of stay is inderdaad foutief...
Dus eerst een foutieve omschrijving geven, dan mij erop aanspreken dat ik je erop aanspreek en dan toegeven dat je beschrijving fout was.

OK.
Je hebt er zin in vandaag, dat mag, vermaak jezelf :D
Maar je hebt gelijk dat het geen extension of visa was maar een extension of stay, de beschrijving was fout, meer niet..
De stempel in mijn paspoort echter niet en daar refereerde ik in mijn commentaar aan
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Aangehouden op Swampie

#21 Bericht door BKK_Bert » woensdag 22 november 2017, 09:10

ron schreef:Meer Bert.................. :clap:
Is toch nog niet afgelopen?

Groet Ron.

We zullen zien Ron. In dec. ga weer richting BKK.
Moet nog even op mijn visum wachten.
Home is not where you live, but where they accept you.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Aangehouden op Swampie

#22 Bericht door ron » donderdag 23 november 2017, 17:13

Hi Bert

December gaan wij er ook naar toe.
Koffer met rookworsten/pindakaas/drop/kaas en paling gaat zeker weer mee voor vriend Piet.
Eigenlijk in de circa 40 trips nog nooit aangehouden in BKK,maar je moet het maar net treffen.
Neem trouwens maar 5 pakjes zware shag mee,de rest koop ik voor dezelfde prijs in Pattaya.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Aangehouden op Swampie

#23 Bericht door Duiker » zaterdag 27 januari 2018, 21:23

Enne? Hoe is de toegang tot Thailand gegaan Ron?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Aangehouden op Swampie

#24 Bericht door ron » zondag 28 januari 2018, 20:23

Door "uitgelopen werkzaamheden" was het niet mogelijk om de Kerstvakantie te gebruiken helaas.
Jeab wilde pertinent niet alleen met die twee jongens op pad,dus zal de zomervakantie de aangewezen tijd zijn om een paar weken er tussenuit te gaan.

PS:
Dat "uitgelopen werkzaamheden" tussen haakjes staat,heeft met een instantie te maken die er een bepaalde ideologie op na houdt om NIET mee te willen denken in innovatieve oplossingen in onze branche,en graag de consument onnodig te hoge prijzen laat betalen die belachelijk zijn.

Dat er andere belangen in het spel zijn is ons wel duidelijk en daar zal binnenkort een uitzending op de televisie aan gewijd worden.
Let wel:In de USA,GB,Duitsland,België en Frankrijk werkt men al jaren met succes met de door ons beproefde methode.
Ook TNO is lovend over dit product, maar in Nederland is het nog steeds een "probleem".

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Aangehouden op Swampie

#25 Bericht door Duiker » zondag 28 januari 2018, 23:15

Just for your information, en misschien off topic...
Ik ben momenteel werkzaam bij DELA Eindhoven. Aldaar zie ik dezelfde tenten als RON me heeft laten zien. Misschien in een andere kleur, maar het systeem was indentiek. Gelukkig mocht ik in die area niet komen. Ik moet iedere keer dat ik langs die tenten kom steeds aan je denken.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”