Geldigheid paspoort

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geldigheid paspoort

#46 Bericht door stevenl » woensdag 10 augustus 2016, 11:48

De Beweerder schreef:Bedankt, ik ben nog precies even onzeker als 2 uur geleden.
Tja, als je 100 procent correcte informatie en een ervsringsdeskundige niet vertrouwt maar onjuiste websites van de Thaise overheid wel dan kan niemand je helpen.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geldigheid paspoort

#47 Bericht door De Beweerder » woensdag 10 augustus 2016, 11:56

Dat is mijn probleem ja ;)
Ik heb nog steeds het vertrouwen dat iemand even de link erop zet met de 100
% correcte informatie. [|)
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geldigheid paspoort

#48 Bericht door stevenl » woensdag 10 augustus 2016, 12:02

De Beweerder schreef:Dat is mijn probleem ja ;)
Ik heb nog steeds het vertrouwen dat iemand even de link erop zet met de 100
% correcte informatie. [|)
Ik zal je als ik er aan denk morgen een link given van de Thaise overheid met 100 procent onjuiste informatie.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geldigheid paspoort

#49 Bericht door De Beweerder » woensdag 10 augustus 2016, 12:44

stevenl schreef:
De Beweerder schreef:Dat is mijn probleem ja ;)
Ik heb nog steeds het vertrouwen dat iemand even de link erop zet met de 100
% correcte informatie. [|)
Ik zal je als ik er aan denk morgen een link given van de Thaise overheid met 100 procent onjuiste informatie.

Dat is goed, maar ik zoek (en wacht op) juist de link met de 100% correcte informatie. :clap:


ps. laat die link maar zitten Stevenl, niemand zit te wachten op onjuiste informatie!
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Geldigheid paspoort

#50 Bericht door robin33 » woensdag 10 augustus 2016, 20:58

De stewardesses op schiphol hebben even Boekje waar alle visa plichten (ok passport geldigheid ) instaan. Had het even paar jaar geleden bij de,hand. Moest 6 maanden geldig zijn.

Dat Boekje is leidend of ze jet überhoupt meenemen. Al kijken ze er niet Altijd in. Beste is dus je airline ft bellen


Sent from my iPad using Tapatalk

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geldigheid paspoort

#51 Bericht door jumbo » donderdag 11 augustus 2016, 03:04

Steven is correct in deze.
Je kan gewoon Thailand binnen met een geldige extension of stay, 6 maanden geldigheid van je paspoort is dan geen criteria..
Laatste keer gedaan in January 2012 visa en paspoort beiden geldig tot February 2012.

Ook ervaringsexpert... :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Geldigheid paspoort

#52 Bericht door joepattaya » donderdag 11 augustus 2016, 03:11

robin33 schreef:De stewardesses op schiphol hebben even Boekje waar alle visa plichten (ok passport geldigheid ) instaan. Had het even paar jaar geleden bij de,hand. Moest 6 maanden geldig zijn.

Dat Boekje is leidend of ze jet überhoupt meenemen. Al kijken ze er niet Altijd in. Beste is dus je airline ft bellen


Sent from my iPad using Tapatalk
Misschien is er een verschil tussen reizen met een visum en reizen zonder visum.

Op de website van het MFA Thailand vind je nog steeds de minimale geldigheid van 6 maanden bij de aanvraag van een visum.
Misschien dat de 6 maanden minimale geldigheid niet opgaat voor de visa-vrijstellingen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geldigheid paspoort

#53 Bericht door stevenl » donderdag 11 augustus 2016, 03:19

robin33 schreef:De stewardesses op schiphol hebben even Boekje waar alle visa plichten (ok passport geldigheid ) instaan. Had het even paar jaar geleden bij de,hand. Moest 6 maanden geldig zijn.

Dat Boekje is leidend of ze jet überhoupt meenemen. Al kijken ze er niet Altijd in. Beste is dus je airline ft bellen


Sent from my iPad using Tapatalk
Nee, 6 maanden geldigheid voor visumvrije entree is onjuist.

Die regels kun je nazoeken op de website van de IATA, waar de luchtvaartmaatschappijen gebruik van maken. Zie http://www.iatatravelcentre.com/passpor ... ements.htm. Maar ook die website is onjuist, zie maximaal 3 maanden in 6 maanden. Vandaar mijn opmerking aan de TS: je kunt hierover officiele websites vinden met compleet onjuiste informatie. Ik heb net ingevoerd een nederlander die vanaf Schiphol met KLM vliegt, 18+ jaar oud, paspoort nog 3 maanden geldig, en krijg als uitkomst "Yes, The documentation you hold is sufficient based on your details and the itinerary provided. ".
Je kunt ook hier kijken, http://www.staralliance.com/en/services ... nd-health/.

Maar dit is voor de TS niet van toepassing, die praat over een extension of stay met re-entry permit, en dan is het heel eenvoudig: de extension of stay blijft gewoon geldig, dus paspoort geldigheid is niet van toepassing.
Laatst gewijzigd door stevenl op donderdag 11 augustus 2016, 03:35, 2 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geldigheid paspoort

#54 Bericht door stevenl » donderdag 11 augustus 2016, 03:22

joepattaya schreef:
robin33 schreef:De stewardesses op schiphol hebben even Boekje waar alle visa plichten (ok passport geldigheid ) instaan. Had het even paar jaar geleden bij de,hand. Moest 6 maanden geldig zijn.

Dat Boekje is leidend of ze jet überhoupt meenemen. Al kijken ze er niet Altijd in. Beste is dus je airline ft bellen


Sent from my iPad using Tapatalk
Misschien is er een verschil tussen reizen met een visum en reizen zonder visum.

Op de website van het MFA Thailand vind je nog steeds de minimale geldigheid van 6 maanden bij de aanvraag van een visum.
Misschien dat de 6 maanden minimale geldigheid niet opgaat voor de visa-vrijstellingen.
Ook dat heeft niets met de vraag van de TS te maken. En die 6 maanden is logisch, na aanvraag moet een visum binnen 90 dagen worden gebruikt, samen met een geldigheid van 60 of 90 dagen zit je dan op ongeveer 1/2 jaar. Daarom is die 6 maanden ook niet van toepassing op visumvrije entrees.

Dus ja, je hebt gelijk, er is een logisch verschil tussen reizen zonder en met visum.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Geldigheid paspoort

#55 Bericht door robin33 » donderdag 11 augustus 2016, 04:45

Had een nood dokument van de kmar gekregen. , op basis dat mijn paspoort n0g 6 maanden geldig moest zijn. En het niet was. Voor de vakantie van 3 weken . Dus geen visum nodig.


Http://video.eropuit.in

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geldigheid paspoort

#56 Bericht door stevenl » donderdag 11 augustus 2016, 04:51

robin33 schreef:Had een nood dokument van de kmar gekregen. , op basis dat mijn paspoort n0g 6 maanden geldig moest zijn. En het niet was. Voor de vakantie van 3 weken . Dus geen visum nodig.


Http://video.eropuit.in
Tja, dat is een heel andere situatie natuurlijk.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Geldigheid paspoort

#57 Bericht door elst99 » donderdag 11 augustus 2016, 09:07

Ik snap van deze discussie geen snars, waarom niet in september of oktober een nieuw paspoort aanvragen, blijft tw. 10 jaar geldig, dan een risico lopen! Wat spaar je uit?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geldigheid paspoort

#58 Bericht door De Beweerder » donderdag 11 augustus 2016, 09:27

Ik heb inmiddels de "gouden" tip binnen! :clap: :worshippy: :clap:
Uitreizen geen probleem, in Nederland op schiphol een nieuw paspoort kopen (duur 3 dagen) en terug reizen met nieuw paspoort.
Is ook nog eens ongeveer 40 euro goedkoper als in Bangkok :idea:

En voor elst99, het scheelt geldigheids duur van je paspoort en dus euro's (tijd is geld) ;)
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Geldigheid paspoort

#59 Bericht door elst99 » donderdag 11 augustus 2016, 09:44

Je blijft een hollander! Ons paspoort was altijd maar 4,5 jaar geldig nu 9,5 jaar, das pas winst!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geldigheid paspoort

#60 Bericht door Hua Thale » donderdag 11 augustus 2016, 09:57

Kan zomaar beweerder.

rijksoverheid.nl

Huidige extension of stay niet ponsen A.u.b. :giggle3:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”