wifi in mijn huurhuis

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: wifi in mijn huurhuis

#31 Bericht door brake034 » zondag 01 september 2013, 18:16

Jeanette, Aspergers hebben een groot gevoel voor rechtvaardigheid, vandaar misschien?!
Wat ook meehelpt is als je afgelopen Donderdag gebeld wordt door een creditcard maatschappij die je verteld dat er voor 10.000 US $ van je kaart is geprobeerd af te schrijven??
Ik heb het niet zo op mensen die het rechte pad voor andere promoten maar het zelf niet bewandelen en daarmee bedoel ik Hema (en geen enkel ander forumlid) niet!!

Hema, nogmaals, ik verontschuldig me als ik je valselijk beschuldigd heb!

Soms ben ik net Lucky Luke, schiet sneller als mijn schaduw en vaak in mijn eigen voet.
Marcel

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: wifi in mijn huurhuis

#32 Bericht door Jeanette » zondag 01 september 2013, 20:24

Asperger hebben is toch geen excuus om zulke grove woorden te gebruiken Marcel?
Misschien heb ik ook wel asperger, ik heb ook zo'n groot gevoel voor rechtvaardigheid en Hema was volgens mij echt te goeder trouw. :(
Een open wifi gebruiken met een inbraak vergelijken door de open achterdeur is .... te zot voor woorden. Wat steel je (onbewust) nou helemaal?

Ik houd er verder over op hoor en je was er wat mij betreft mee weggekomen als die sneer naar een mogelijke opvoeding er niet had gestaan.

Welterusten Marcel.

[|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: wifi in mijn huurhuis

#33 Bericht door ron » maandag 02 september 2013, 00:52

Henk Korat schreef:
ron schreef:Hoi Henk

Weet niet wat je daarmee wil zeggen hoor,maar heb dat mifi-kastje van Droam even als voorbeeld genomen in het begin.
Ik schreef DAAROM:(Denk dat onderstaand apparaatje (alleen voorbeeld,zijn diverse merken) wel wat voor Hema is.)

Meteen erna een ander (neutraal kastje) geplaatst om dit soort opmerkingen te voorkomen,welke niets met de bedoeling van mijn suggestie voor de mogelijke oplossing voor Hema van doen hebben.

Dat ding kopen,kaart erin....klaar!
Niets meer,en niets minder...........zonder abonnement bij welke firma dan ook!!

Ron.
Was wel geinteresseerd in zo'n mifi, dus ging op internet zoeken bij Droam en zag dat ze failliet waren. Dank voor de andere aanwijzing. Heb vandaag zo'n ding gekocht, want met dat kabelgedoe in Thailand wil je nog weleens zonder internet zitten.

Nogmaals bedankt voor de tip Ron. :clap: :clap:

Graag gedaan Henk.
Vertel even waar je dat ding hebt gekocht en wat het kost,kan Hema haar voordeel mischien mee doen.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wifi in mijn huurhuis

#34 Bericht door Henk Korat » maandag 02 september 2013, 12:08

Ron, bij de Mifiwinkel.nl voor Euro 120,24 inclusief autolader. Vergeet niet dat ik nog in Nederland zit, maar ik breng het mee naar Thailand.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: wifi in mijn huurhuis

#35 Bericht door ron » maandag 02 september 2013, 12:41

Henk Korat schreef:Ron, bij de Mifiwinkel.nl voor Euro 120,24 inclusief autolader. Vergeet niet dat ik nog in Nederland zit, maar ik breng het mee naar Thailand.

Oeffffff,Henk...............dacht dat je al weer een tijdje terug was!
Verklaart trouwens veel.......... :thumbsup:
120 euro is een boel geld Henk,maar ja,beter duur dan niet te koop.
Had trouwens een link geplaatst voor 79,95 aan huis geleverd.

http://android-tablet-store.discountsup ... 20206.html



Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wifi in mijn huurhuis

#36 Bericht door Henk Korat » maandag 02 september 2013, 12:58

ron schreef:
Henk Korat schreef:Ron, bij de Mifiwinkel.nl voor Euro 120,24 inclusief autolader. Vergeet niet dat ik nog in Nederland zit, maar ik breng het mee naar Thailand.

Oeffffff,Henk...............dacht dat je al weer een tijdje terug was!
Verklaart trouwens veel.......... :thumbsup:
120 euro is een boel geld Henk,maar ja,beter duur dan niet te koop.
Had trouwens een link geplaatst voor 79,95 aan huis geleverd.

http://android-tablet-store.discountsup ... 20206.html



Groet,Ron.
Vergeet niet dat in de prijs de autolader van rond de Euro 19 zit. Maar de link van jouw verwijst naar een Mifi met ongeveer dezelfde brutoprijs, maar een veel lagere netto prijs. OK, besteld is besteld. Het komt deze week binnen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: wifi in mijn huurhuis

#37 Bericht door hema » donderdag 05 september 2013, 16:26

brake034 schreef:
hema schreef:Niet teveel met technische termen gaan gooien want dan ga ik het vast niet meer snappen.
Vreemd, je kunt het heel goed gratis jatten van de buurman die ervoor betaalt maar als je er zelf voor moet dokken heb je last van pijn in de portemonnee en ben je opeens niet meer technisch genoeg?
Als je zo gehaaid ben om gratis je buurman te misbruiken, zoek het dan lekker zelf uit?!
Pardon onbeschofte mijnheer, wie zegt dat ik het jat van mijn buurman, dit is in overleg gegaan, en ook staat nergens dat ik te beroerd ben om er iets voor te betalen.
Zulk soort opmerkingen maakt dat ik eigenlijk totaal niets meer van dit forum moet hebben.
Ik verwacht op dit forum, advies van mensen die meer de weg weten in thailand dan ik en niet zulk dom gedrag

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: wifi in mijn huurhuis

#38 Bericht door hema » donderdag 05 september 2013, 16:33

Jeanette schreef:
brake034 schreef:Lijkt me dat er een verschil is tussen zuinig en jatten.
Zuinig heb je zelf voor betaald, jatten betaalde je buurman (die goedgelovig de achterdeur open liet)......
brake034 schreef:Sorry hoor maar ik vind het echt te onbeschoft voor woorden!
En dat gewoon ook maar even aan het publiek kenbaar maken, ik kan er gewoon niet bij.....
Zou dat kinderen hebben en die kinderen ook zo opvoeden?

Arme wereld......breedband diefstal wordt gemeengoed alleen omdat je je achterdeur openlaat?
Vroeg jij niet ergens om compassie omdat je dokter je een leuk naamkaartje had gegeven voor je gebrek om alles te snappen?
Vraagt Hema ook niet om compassie over haar kennis van verbindingen?
Bovenstaande quotes zijn gewoon gemeen en ik denk niet dat jij dat bent.

Hema is gewoon een goed mens - heeft op Bali een a.s. moeder gered met een actie - punt.

Als je hier voor over de grond rol van plezier moet je wel een erg saai leven hebben.
En als het een geintje was en je met Hema wilde lachen en niet om haar zou ik dat iets duidelijker maken.

:evil:
Dank je Jeanette, ik ben door deze antwoorden echt gewoon van streek, de buurman heeft gewoon een open verbinding die ik mag gebruiken, zou ook nog gebruik kunnen maken van de verbinding van het park, is ook legaal
Wilde alleen advies wat te doen als mijn buurman dit jaar niet komt.
Denk wel dat ik me uit laat schrijven op dit forum, vind dat er heel dikwijls dom en agressief gereageerd wordt.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: wifi in mijn huurhuis

#39 Bericht door hema » donderdag 05 september 2013, 17:05

brake034 schreef:Sorry hoor maar ik vind het echt te onbeschoft voor woorden!
En dat gewoon ook maar even aan het publiek kenbaar maken, ik kan er gewoon niet bij.....
Zou dat kinderen hebben en die kinderen ook zo opvoeden?

Arme wereld......breedband diefstal wordt gemeengoed alleen omdat je je achterdeur openlaat?
Ja DAT heeft ook kinderen nl. 43 en 40 jaar oud met een leuke baan,fijne partners en helaas voor u goed opgevoed. Aan uw reactie te merken moet er aan u nog wat geschaafd worden wat opvoeding betreft

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wifi in mijn huurhuis

#40 Bericht door prajak » donderdag 05 september 2013, 17:10

Ik heb altijd gedacht dat een niet beveiligde wifi vrij is ? Anders gooi je hem wel dicht, toch ?

Maar Hema, je zou gewoon tegen die buur kunnen zeggen dat je blij bent met die lijn en ik denk dat ie dan minzaam knikt. Wordt ie boos dan weet je genoeg. Wordt ie niet boos dan doe je een keer iets terug. Een keer mee uit eten nemen.

Kleine dingen, die doen het vaak beter dan grote woorden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: wifi in mijn huurhuis

#41 Bericht door RuudThai » donderdag 05 september 2013, 17:15

Als ik soms in de stad ben en ik wil op mijn semi-smartphone even iets op internet kijken dan vraagt hij altijd of er gezocht moet worden naar een (WLAN) wifi-verbinding. Als ik bevestig gaat hij op zoek naar die verbindingen en soms zit er dan een open verbinding bij. Dan gebruik ik die gewoon zonder te vragen.
Logisch toch? Waarschijnlijk iemand die beveiliging niet nodig vindt, dus dan moet die het zelf maar weten. Is dus geen diefstal. :happyno:

Overigens heeft de huidige Thaise regering als verkiezingsbelofte van 2 jaar geleden dat ze overal in Thailand Free Wifi wil opzetten, dus dan hoef je als ze die belofte nakomen zelf geen router meer te nemen toch?

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: wifi in mijn huurhuis

#42 Bericht door hema » donderdag 05 september 2013, 17:22

[quote="prajak"]Ik heb altijd gedacht dat een niet beveiligde wifi vrij is ? Anders gooi je hem wel dicht, toch ?

Maar Hema, je zou gewoon tegen die buur kunnen zeggen dat je blij bent met die lijn en ik denk dat ie dan minzaam knikt. Wordt ie boos dan weet je genoeg. Wordt ie niet boos dan doe je een keer iets terug. Een keer mee uit eten nemen.

Kleine dingen, die doen het vaak beter dan grote woorden.[/quo


dit was ook in in overleg met mijn buurman, de mijnheer die hier zo onbeschoft op reageerde trok hele valse conclusies.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wifi in mijn huurhuis

#43 Bericht door prajak » donderdag 05 september 2013, 17:25

Hema, dat heb je juist opgelost.

Ruudthai, OVERAL in Thailand ? Dat is dan toch buiten de negorijen zijn zoals ik bewoon..... Landelijke dekking zal een illusie zijn.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: wifi in mijn huurhuis

#44 Bericht door RuudThai » donderdag 05 september 2013, 17:27

prajak schreef:Hema, dat heb je juist opgelost.

Ruudthai, OVERAL in Thailand ? Dat is dan toch buiten de negorijen zijn zoals ik bewoon..... Landelijke dekking zal een illusie zijn.
Beloofd is om ALLE dorpen te voorzien van een Wifi-mast, dus ook jouw negorij :giggle: .
Nee, echt landelijke dekking zal niet gaan maar er is ook geen volledige gsm-dekking.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wifi in mijn huurhuis

#45 Bericht door Henk Korat » donderdag 05 september 2013, 20:12

hema schreef:Op het forum kan ik ook na goed zoeken niet het duidelijke antwoord vinden van wat ik wil.

Mijn vraag
Wij huren voor 4 maanden een huis in de omgeving van Rayong, vorig jaar had ik daar internet met mijn notebook via een dongel en een dtac simkaart de 2e maand kreeg ik een buurman die wifi had en niet afgeschermd, dat was ideaal voor mij.
Dit jaar moet ik afwachten of ik dezelfde buurman ga krijgen, zo niet denk dat ik dan zelf wel een wifi verbinding zou willen hebben omdat er nu buiten de laptop ook nog eens 2 tablets meegaan.
Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven hoe ik dat aan moet pakken, wat ik dan nodig heb en wat dat ongeveer kost per maand.
Niet teveel met technische termen gaan gooien want dan ga ik het vast niet meer snappen.
Ik wil beslist geen olie op het vuur gooien. Maar Hema, ben je zelf niet schuldig aan de verwarring? Je intro was absoluut onduidelijk over de wijze waarop je gebruik maakt van de wifi van je buurman. Jouw boosheid doet mij dus niets en vind ik totaal onbegrijpelijk. Volgende keer aub duidelijk zijn.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”