goedkoop bellen

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: goedkoop bellen

#16 Bericht door driver » zaterdag 04 juni 2011, 21:04

mooatje schreef:Driver,hoe veel kost dat 0900 nummer per minuut?In belgie is 0800 gratis 0900 varieert in prijs.
3 cent per minuut en misschien nog wat extra voor het inbelnummer ?
veel 0900 zijn vlgs mij ook duur maar de nummers die ik door heb gegeven schijnen correct te zijn met de prijs die ze aangeven.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: goedkoop bellen

#17 Bericht door driver » zaterdag 04 juni 2011, 21:07

loodvrij schreef:
driver schreef:
Als Sukanya mij belt met haar mobieltje belt ze me op mijn 06 nummer ik vraag me eigenlijk wel af of dat dan haar kosten of mijn kosten zijn ?


[
Volgens mij betaald ze dan vrij veel.
ze weet namelijk dat ze een nummer belt die niet in haar eigen land is (06 nummer)
Anders zou het zijn als jij met jouw 06 nummer een ander 06 nummer belt van iemand die in het buitenland zit.
omdat de ander het niet altijd kan weten dat de ander in het buitenland zit dan zijn jouw kosten tot de NL grens, de overige kosten zijn dan voor de ander....

mocht je het via een tussennummer doen (0900 bijvoorbeeld dan is het weer anders)

verbeter mij als ik het mis heb.
Klopt wel wat jij hier zegt denk ik .
Sukanya weet idd dat zij mijn 06 nr in Holland belt en betaald het dan ook zelf weet ik inmiddels, vanavond weer even gebeld :mrgreen:

Het 0900 nummer gaat dan idd via Holland en is dan 3 ct per minuut met mijn vaste telefoon.

mvg driver

Divedimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 26 juli 2011, 17:38

Re: goedkoop bellen

#18 Bericht door Divedimi » donderdag 28 juli 2011, 09:44

Ikzelf gebruik rynga een voip programma. Zeer goedkoop bellen van en naar Thailand.
Dit op pc en ipad.
En naar sommigevrienden die een mac hebben facetime. Dan gratis.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: goedkoop bellen

#19 Bericht door Duiker » maandag 17 december 2012, 13:25

De verschillende voip programma's heb ik eens bekeken. Er zijn wat verschillen. De een belt goedkoop naar thailand, de andere belt gratis naar alleen mobiel, en weer een ander belt gratis naar mobiel en vast. Na afloop van de "gratis" termijn betaal he een bedrag bij de een, en bel je toch weer gratis bij een ander.

Zelf heb ik voor voipdisount gekozen om de volgende reden:
Tijdens de "gratis" periode gratis bellen naar mobiel in thailand, en vaste nummers in nederland. Voor SMS betaal je wel een bedrag(je)
Na de "gratis" periode nog steeds gratis bellen naar mobiel in thaiand en vaste nummers in nederland. Voor SMS betaal je nog steeds hetzelfde bedrag.
Het bellen naar overige landen intereseert me niet.

Misschien dat het over een tijd weer anders is, maar nu lijkt me dit de beste keuze.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: goedkoop bellen

#20 Bericht door Edje » maandag 17 december 2012, 13:44

Duiker schreef:De verschillende voip programma's heb ik eens bekeken. Er zijn wat verschillen. De een belt goedkoop naar thailand, de andere belt gratis naar alleen mobiel, en weer een ander belt gratis naar mobiel en vast. Na afloop van de "gratis" termijn betaal he een bedrag bij de een, en bel je toch weer gratis bij een ander.

Zelf heb ik voor voipdisount gekozen om de volgende reden:
Tijdens de "gratis" periode gratis bellen naar mobiel in thailand, en vaste nummers in nederland. Voor SMS betaal je wel een bedrag(je)
Na de "gratis" periode nog steeds gratis bellen naar mobiel in thaiand en vaste nummers in nederland. Voor SMS betaal je nog steeds hetzelfde bedrag.
Het bellen naar overige landen intereseert me niet.

Misschien dat het over een tijd weer anders is, maar nu lijkt me dit de beste keuze.
Gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid. Mijns inziens de goedkoopste met de beste verbinding.
Groetjes; Edje

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: goedkoop bellen

#21 Bericht door Wouter_Udon » maandag 17 december 2012, 14:25

Edje schreef:
Duiker schreef:De verschillende voip programma's heb ik eens bekeken. Er zijn wat verschillen. De een belt goedkoop naar thailand, de andere belt gratis naar alleen mobiel, en weer een ander belt gratis naar mobiel en vast. Na afloop van de "gratis" termijn betaal he een bedrag bij de een, en bel je toch weer gratis bij een ander.

Zelf heb ik voor voipdisount gekozen om de volgende reden:
Tijdens de "gratis" periode gratis bellen naar mobiel in thailand, en vaste nummers in nederland. Voor SMS betaal je wel een bedrag(je)
Na de "gratis" periode nog steeds gratis bellen naar mobiel in thaiand en vaste nummers in nederland. Voor SMS betaal je nog steeds hetzelfde bedrag.
Het bellen naar overige landen intereseert me niet.

Misschien dat het over een tijd weer anders is, maar nu lijkt me dit de beste keuze.
Gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid. Mijns inziens de goedkoopste met de beste verbinding.

Wij gebruiken Voipdiscount ook al heel wat jaren en kan alleen maar bevestigen dat het een prima progje, heel goedkoop in gebruik en over het algemeen een goede verbinding.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: goedkoop bellen

#22 Bericht door Gardensafari » maandag 17 december 2012, 17:44

Ik gebruik het ook al heel lang.
Vaak kun je gratis naar mobieltjes in Thailand bellen, maar dan moet je opeens weer betalen: 1,7 cent.
De logica erachter ontgaat mij volkomen, maar het blijft goedkoop.

Inbellen doe ik via een nummer in Rotterdam.
En met mijn telefoonabonnement bij UPC bel ik gratis onbeperkt binnen Nederland.
Veel gesprekken naar Thailand (en het vrouwtje belt zo 3 uur achter elkaar) zijn gratis en anders kost het 1,7 cent.
Verbindingen bijna altijd goed.
Automatisch aanvullen van je bedrag mogelijk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: goedkoop bellen

#23 Bericht door Wouter_Udon » maandag 17 december 2012, 18:12

Gardensafari schreef:Ik gebruik het ook al heel lang.
Vaak kun je gratis naar mobieltjes in Thailand bellen, maar dan moet je opeens weer betalen: 1,7 cent.
De logica erachter ontgaat mij volkomen, maar het blijft goedkoop.

Inbellen doe ik via een nummer in Rotterdam.
En met mijn telefoonabonnement bij UPC bel ik gratis onbeperkt binnen Nederland.
Veel gesprekken naar Thailand (en het vrouwtje belt zo 3 uur achter elkaar) zijn gratis en anders kost het 1,7 cent.
Verbindingen bijna altijd goed.
Automatisch aanvullen van je bedrag mogelijk.

Er is nu overigens ook een VoipDiscount App voor de smartphone, kun je ook met de normale GSM goedkoop bellen mits je een internetbundel hebt
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: goedkoop bellen

#24 Bericht door Casper » dinsdag 18 december 2012, 13:06

Als ik naar Thailand bel doe ik dat met mijn GSM met een simkaartje van Dirk Mobiel (Dirk bas Digros). Kosten 10 cpm. Sinds mijn meisje een tablet heeft wil ze niet meer bellen want dat kost geld en nu "skypen" we via Gmail of Tango.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”