VHS video-recorder

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

VHS video-recorder

#1 Bericht door SiamTon » zondag 25 december 2016, 07:47

Hallo Allemaal,

Mijn huidige VHS video-recorder werkt niet meer en ik vroeg mij af of er leden zijn die nog een VHS video-recorder, het liefst met afstandsbediening, hebben staan, welke zij niet meer gebruiken en willen verkopen. Of iemand weten die nog zo'n ding heeft staan en deze eventueel wil verkopen. Ik bezit nog een aantal oude .........zeer oude banden met films, welke ik nog regelmatig bekijk en wil blijven bekijken. Dus ik zou reuze geholpen zijn als iemand mij een VHS video-recorder zou kunnen bezorgen. Ik woon in Jomthien. Ik heb al geprobeerd een nieuwe videorecorder te kopen hier in Pattaya, maar ik werd letterlijk uitgelachen. Dus die dingen schijnen zwaar verouderd te zijn en bijgevolg niet meer nieuw te koop.

Bij voorbaat bedankt voor de genomen moeite,
SiamTon
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: VHS video-recorder

#2 Bericht door wanadee » zondag 25 december 2016, 08:39

Ik heb heel veel jaren geleden mijn videos over gezet op dvd, das vrij simpel als je beiden hebt. Dus als je er niet aan kunt komen kun je er misschien wel 1 lenen om ze op dvd te zetten.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VHS video-recorder

#3 Bericht door stevenl » zondag 25 december 2016, 10:01

Ik heb er hier een staan, die ik al jaren niet gebruikt heb. heb dus geen idee of ze nog functioneert. Mag je van me hebben voor 50 Baht, moet je wel zelf voor transport zorgen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: VHS video-recorder

#4 Bericht door SiamTon » zondag 25 december 2016, 13:44

stevenl schreef:Ik heb er hier een staan, die ik al jaren niet gebruikt heb. heb dus geen idee of ze nog functioneert. Mag je van me hebben voor 50 Baht, moet je wel zelf voor transport zorgen.
Bedankt voor de reactie. Heb je geen VHS-band meer liggen, waarmee je de video-recorder kunt testen op goede werking? Is er een afstandsbediening bij? Als jij op Phuket woont, dan is het wellicht beter dat ding op te sturen. Ik zal dan uiteraard de verzendkosten voor mijn rekening nemen.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: VHS video-recorder

#5 Bericht door SiamTon » zondag 25 december 2016, 13:49

wanadee schreef:Ik heb heel veel jaren geleden mijn videos over gezet op dvd, das vrij simpel als je beiden hebt. Dus als je er niet aan kunt komen kun je er misschien wel 1 lenen om ze op dvd te zetten.
Dat lijkt mij een goed idee voor het geval ik geen VHS recorder kan kopen. Eerst probeer ik er eentje te bemachtigen, dat is wel zo makkelijk.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VHS video-recorder

#6 Bericht door stevenl » maandag 26 december 2016, 03:21

SiamTon schreef:
stevenl schreef:Ik heb er hier een staan, die ik al jaren niet gebruikt heb. heb dus geen idee of ze nog functioneert. Mag je van me hebben voor 50 Baht, moet je wel zelf voor transport zorgen.
Bedankt voor de reactie. Heb je geen VHS-band meer liggen, waarmee je de video-recorder kunt testen op goede werking? Is er een afstandsbediening bij? Als jij op Phuket woont, dan is het wellicht beter dat ding op te sturen. Ik zal dan uiteraard de verzendkosten voor mijn rekening nemen.
Ik zal eens kijken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: VHS video-recorder

#7 Bericht door wanadee » maandag 26 december 2016, 12:20

SiamTon schreef:
wanadee schreef:Ik heb heel veel jaren geleden mijn videos over gezet op dvd, das vrij simpel als je beiden hebt. Dus als je er niet aan kunt komen kun je er misschien wel 1 lenen om ze op dvd te zetten.
Dat lijkt mij een goed idee voor het geval ik geen VHS recorder kan kopen. Eerst probeer ik er eentje te bemachtigen, dat is wel zo makkelijk.
Zou ze zowieso overzetten want die VHS banden worden met de jaren steeds slechter.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: VHS video-recorder

#8 Bericht door Jim » dinsdag 27 december 2016, 03:44

Kzou belangrijke videobanden niet toevertrouwen aan oude spelers.

Meteen laten overzetten naar sdcard in eoa shop en de hopeloos verouderde dvd overslaan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: VHS video-recorder

#9 Bericht door joepattaya » dinsdag 27 december 2016, 05:17

Ik heb nog zo'n 'gebakje' staan.......een JVC
moet behoorlijk afgestoft worden en ik heb geen idee of het ding nog werkt.

Interesse? Kom maar af met een video band en we testen 'm ter plekke.

Ik woon vlak bij het Highway Police Station in Pattaya (Sukhumvit 73 - tussen Soi Khao Noi en Soi Khao Talo)

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: VHS video-recorder

#10 Bericht door SiamTon » dinsdag 27 december 2016, 10:22

joepattaya schreef:Ik heb nog zo'n 'gebakje' staan.......een JVC
moet behoorlijk afgestoft worden en ik heb geen idee of het ding nog werkt.

Interesse? Kom maar af met een video band en we testen 'm ter plekke.

Ik woon vlak bij het Highway Police Station in Pattaya (Sukhumvit 73 - tussen Soi Khao Noi en Soi Khao Talo)
Bedankt voor het aanbod, mijn banden zijn van het type VHS. Is die JVC-recorder van jou ook van het type VHS?
Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 27 december 2016, 10:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: VHS video-recorder

#11 Bericht door SiamTon » dinsdag 27 december 2016, 10:27

Jim schreef:Kzou belangrijke videobanden niet toevertrouwen aan oude spelers.

Meteen laten overzetten naar sdcard in eoa shop en de hopeloos verouderde dvd overslaan.
Is een sdcard iets wat je in je computer kunt stoppen, net zoals b.v. een USB-stick, en vervolgens als externe opslag behandelen?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VHS video-recorder

#12 Bericht door stevenl » dinsdag 27 december 2016, 12:58

SiamTon schreef:
joepattaya schreef:Ik heb nog zo'n 'gebakje' staan.......een JVC
moet behoorlijk afgestoft worden en ik heb geen idee of het ding nog werkt.

Interesse? Kom maar af met een video band en we testen 'm ter plekke.

Ik woon vlak bij het Highway Police Station in Pattaya (Sukhumvit 73 - tussen Soi Khao Noi en Soi Khao Talo)
Bedankt voor het aanbod, mijn banden zijn van het type VHS. Is die JVC-recorder van jou ook van het type VHS?
Volgens mij heeft JVC alleen maar VHS gemaakt, nooit een van de andere systemen.

Ik zou met Joep proberen te regelen, makkelijker dan vanuit Phuket een oude recorder opsturen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: VHS video-recorder

#13 Bericht door Jim » dinsdag 27 december 2016, 13:45

SiamTon schreef:
Jim schreef:Kzou belangrijke videobanden niet toevertrouwen aan oude spelers.

Meteen laten overzetten naar sdcard in eoa shop en de hopeloos verouderde dvd overslaan.
Is een sdcard iets wat je in je computer kunt stoppen, net zoals b.v. een USB-stick, en vervolgens als externe opslag behandelen?
Jup.
Je data is dan een stuk veiliger dan op op zo'n schrijfbaar dvdtje.
Het is ook meteen handig als je nog stukjes wilt knippen of er muziek of ondertitel onder wilt zetten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: VHS video-recorder

#14 Bericht door Tonboy » dinsdag 27 december 2016, 22:05


Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: VHS video-recorder

#15 Bericht door joepattaya » woensdag 28 december 2016, 02:54

SiamTon schreef:
joepattaya schreef:Ik heb nog zo'n 'gebakje' staan.......een JVC
moet behoorlijk afgestoft worden en ik heb geen idee of het ding nog werkt.

Interesse? Kom maar af met een video band en we testen 'm ter plekke.

Ik woon vlak bij het Highway Police Station in Pattaya (Sukhumvit 73 - tussen Soi Khao Noi en Soi Khao Talo)
Bedankt voor het aanbod, mijn banden zijn van het type VHS. Is die JVC-recorder van jou ook van het type VHS?
Ja
https://www.manualslib.com/download/842 ... -P55a.html

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”