Kaas Vlees en Macro

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Kaas Vlees en Macro

#16 Bericht door sunbird » maandag 19 augustus 2013, 02:47

quote henk 177;Sunbird :Makro thailand is niet te vergelijken met de Nederlandse nou ja alleen de naam dan ..
Wat bedoel je daar eigenlijk mee ??

Als je dat niet ziet moet je eens naar Macro gaan ;) :giggle:

En verder of ik nu prijsbewust ben kan ik niet zeggen, ik koop wat ik nodig heb en wat ik lekker vindt, (prijsverschillen zijn klein)
De Australische Tenderloin bij Tops is niet vers , en inderdaad veel duurder, maar de Thaise Tenderloin is vers en zeker zo goed , wordt ook nog eens netjes "schoongemaakt en ontdaan van alle zenen, schoon aan de haak ongeveer 900 baht kilo.

Voor groenten inderdaad de markt zeker als je veel nodig hebt ( ook voor onze vogels zo'n gemiddeld 150 en die willen wel happen.)
Dier voeder ook niet bij de Macro maar In BKK, Versele Laga , Kaytee /Nutribird, (bij de meeste locale dier winkels ronduit slecht voer)

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 146
Lid geworden op: maandag 22 november 2010, 18:06
Locatie: Chon Buri

Re: Kaas Vlees en Macro

#17 Bericht door henk177 » maandag 19 augustus 2013, 03:29

Sunbird ::Ik woon al jaren in Thailand en kom vaak bij de Makro in Pataya of Con Buri .
Ben in Nederland nog nooit bij de Makro geweest dus wat moet ik daar mee gaan vergelijken .
We hebben het over dingen hier in Thailand bij de Makro dus er is weinig te vergelijken .

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Kaas Vlees en Macro

#18 Bericht door sunbird » woensdag 21 augustus 2013, 07:52

[quote="sunbird"]quote henk 177;Sunbird :
En verder of ik nu prijsbewust ben kan ik niet zeggen, ik koop wat ik nodig heb en wat ik lekker vindt, (prijsverschillen zijn klein)
De Australische Tenderloin bij Tops is niet vers , en inderdaad veel duurder, maar de Thaise Tenderloin is vers en zeker zo goed , wordt ook nog eens netjes "schoongemaakt en ontdaan van alle zenen, schoon aan de haak ongeveer 900 baht kilo.

Ik moet toegeven dat ik een fout gemaakte heb :oops:
De Australische Tenderloin is wel vers (Tops) Aus Natural Tenderloin 1590 per kilo (is geen 1800 baht)
Daarnaast is er ook Premium Tenderloin 800 baht per kilo ( even vragen of dat er is)

bangkoklover
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 26 oktober 2008, 15:05

Re: Kaas Vlees en Macro

#19 Bericht door bangkoklover » zondag 23 mei 2021, 05:25

Een knap stukje vlees is gewoon heel erg moeilijk in Thailand, en blijkbaar ook erg afhankelijk van waar je woont. Ik heb in al de tijd dat ik hier kom en nu woon, precies
1 x een knappe biefstuk gegeten, en dat was in een restaurant in Jomtien, zelf kopen is me nog nooit gelukt, vlees is alleen geschikt om onder je schoenen te spijkeren, of door de vleesmolen te draaien voor een gehaktbal, want ook de gehakt is niet om over naar huis te schrijven, en een lekker stukje gebraden rosbief zal wel nooit meer op het menu staan, helaas, elke stad waar ik kom ga ik even langs de makro of tops om te kijken, bij tops in Khon Kean lag ( op het oog ) geweldig mooie biefstuk, tot het in de pan lag, taai als leer, ga na de corona maar proberen om wat af te spreken met de eigenaar van het restaurant in Jomtien, koop ik het wel van hem

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Kaas Vlees en Macro

#20 Bericht door erik-kuijpers » zondag 23 mei 2021, 07:16

Heb je kennis van vlees ga dan naar de lokale markt en zoek een goed stuk runder- of varkenshaas op. Dan heb je het vers van het mes. Vergeet de vliegen en de niet al te frisse omstandigheden, vaak, en bedenk dat de bacterie met braden wel weg gaat. Maar heb je die kennis niet dan zal je ook in een restaurant helaas vaak mispakken en een ouwe schoen te eten krijgen.

Maar is dat ook zo in de 'betere' restaurants? In mijn woonregio in Thailand zit maar EEN goed restaurant met westerse prijzen maar vanwege de trap kan ik daar niet naar binnen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kaas Vlees en Macro

#21 Bericht door jumbo » zondag 23 mei 2021, 11:34

bangkoklover schreef: zondag 23 mei 2021, 05:25 Een knap stukje vlees is gewoon heel erg moeilijk in Thailand, en blijkbaar ook erg afhankelijk van waar je woont. Ik heb in al de tijd dat ik hier kom en nu woon, precies
1 x een knappe biefstuk gegeten, en dat was in een restaurant in Jomtien, zelf kopen is me nog nooit gelukt, vlees is alleen geschikt om onder je schoenen te spijkeren, of door de vleesmolen te draaien voor een gehaktbal, want ook de gehakt is niet om over naar huis te schrijven, en een lekker stukje gebraden rosbief zal wel nooit meer op het menu staan, helaas, elke stad waar ik kom ga ik even langs de makro of tops om te kijken, bij tops in Khon Kean lag ( op het oog ) geweldig mooie biefstuk, tot het in de pan lag, taai als leer, ga na de corona maar proberen om wat af te spreken met de eigenaar van het restaurant in Jomtien, koop ik het wel van hem
Je zult naar de moslimhoek op je locale talad moeten gaan om goed vlees te krijgen
Als je wat meer wilt uitgeven kan je op facebook je hart ophalen
In de meeste Tescos Lotus verkopen ze goede steaks, geimporteerd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kaas Vlees en Macro

#22 Bericht door wpdl » zondag 23 mei 2021, 11:55

Het mag wat meer kosten maar goed het is er wel.

https://www.makroclick.com/en/category/butchery/beef

Voor op de zondag dan :angel:

TescoLotus bied het ook aan tegenwoordig net als de vele shops of markten met 'gewoon'vlees.
Niet na de hele dag in de zon laten liggen natuurlijk op dat verkooppunt.
Resultaat is natuurlijk uiteindelijk je eigen pan met de juiste middelen en ervaring.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Kaas Vlees en Macro

#23 Bericht door driver » zondag 23 mei 2021, 12:22

Denk dat ik gewoon voor de kaas ga ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Kaas Vlees en Macro

#24 Bericht door wpdl » zondag 23 mei 2021, 13:03


Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Kaas Vlees en Macro

#25 Bericht door pjotter » zondag 23 mei 2021, 14:14

In Korat koop ik de "Filet Mignon"/Tournedos OF bij foodland 690฿ per kilo, OF bij Korat Chef 225฿ voor 250gr.
Korat Chef is een klein winkeltje met veel Engelse producten.
Beiden super kwaliteit vind ik

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Kaas Vlees en Macro

#26 Bericht door jomel17 » zondag 23 mei 2021, 14:28

Hier in KK heb ik op de markt een slager die zijn vlees in de ijskist bewaart en al in de ochtend open is.
Hij probeert mij altijd een mooi rood stuk velees te verkopen maar ik zeg altijd tegen hem 80 % en 20 % vet graag .
De markt waar ik woon is een middagmarkt, de meeste zaken gaan pas na 15.00 open .
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”