eindelijk een Hollander

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

eindelijk een Hollander

#1 Bericht door robi6 » donderdag 06 februari 2020, 14:46

De laatste week op Long Beach kom ik dan eindelijk een interessante toerist tegen. Een Hollander nog wel! Eindelijk kan ik dan lekker kletsen, dat mis ik wel na 10 weken zoeken naar woorden in het duits, engels of een vertaal-app op een telefoon, het meer non-verbale of intuitieve communiceren met de Thai. Ik heb wel meer hollanders ontmoet, meestal stellen, oppervlakkig, er blijft niets hangen.
Deze spreekt mij aan nadat ik wat muziek gemaakt heb op het terras, zo nu ik dan zag ik hem al zijn duim omhoogsteken, en pas na enkele zinnen beseffen we dat we landgenoten zijn. Ik zie hem in een Nederlandstalig boek lezen dat ik daar vorig jaar op de boekenplank achterliet, hij vind het ook te deprimerend.
Wat maakt hem interessant?
1e hij is op de fiets! Vanuit Bangkok komen fietsen, dat gaat nog, maar die hellingen op Koh Chang, dat trek je niet, met bagage, dat wordt lopen, waarbij je een vracht bagage die naar je toe wil vallen de hele tijd maar moet tegenhouden. Hij is ook van plan de fiets te verkopen, ik raad hem mijn favoriete guesthouse Pop aan in Trat.
2e hij maakt mij een compliment, dat ik niet alleen al die nummers uit zijn jeugd kan spelen, maar ook de teksten uit mn hoofd weet. Wat veel zegt over zijn culturele achtergrond.
3e Hij gaat voor ie weer huiswaarts keert nog Tango dansen in een club in Bangkok. Ik heb daar al eerder over gehoord, de dames uit Nw. Zeeland die ik 9 jaar geleden hier ontmoette hadden het er ook over. Een ideale ontmoetingsplek voor Farang uit de meer alternatieve scene. Het gaat hem ook om de ontmoeting met de andere sexe, al blijft dat voor hem platonisch, hij is gelukkig getrouwd.
Omdat ik vroeg ga slapen blijft het gesprek kort.
Maar de volgende ochtend drijft de kiespijn mij naar de tandarts, die deze dag gesloten is (Joe brengt mij er helemaal heen) zodat ik naar de vastewal moet, en daar overnachten, en hem dus misloop, want hij vertrekt dan juist van het eiland.
Als ik terugkom hoor ik van Zalamah dat zij de fiets gekocht heeft, handig als ze in het dode seizoen een paar dag in haar woonplaats Laem Ngob verblijft. Zalamah houdt beslist niet van lopen. Ik heb aan Nico zijn adres gevraagd, ik hoop dat hij mijn mail beantwoordt. Maar het kan zijn dat ie denkt: wat een ouwehoer, ik word er moe van. Blij dat ik weer bij mn vrouw ben. Jammer, ik heb weinig mannen ontmoet waarmee je leuk over vrouwen kon praten.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: eindelijk een Hollander

#2 Bericht door ron » vrijdag 07 februari 2020, 10:48

De laatste twee zinnen zijn een mooie samenvatting. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: eindelijk een Hollander

#3 Bericht door jomel17 » vrijdag 07 februari 2020, 14:18

ron schreef: vrijdag 07 februari 2020, 10:48 De laatste twee zinnen zijn een mooie samenvatting. :thumbsup:
Ik vind de laatste DRIE....... :crazy:
หลงรัก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: eindelijk een Hollander

#4 Bericht door ron » vrijdag 07 februari 2020, 15:32

jomel17 schreef: vrijdag 07 februari 2020, 14:18
ron schreef: vrijdag 07 februari 2020, 10:48 De laatste twee zinnen zijn een mooie samenvatting. :thumbsup:
Ik vind de laatste DRIE....... :crazy:
Ja,die meid heeft gelijk die fiets gekocht om snel pleitte te kunnen gaan,toen de gelegenheid zich voordeed.
Nico kon een stukje verder z,n snor drukken,de geluksvogel!

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”