Get yer yaya's out !

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Get yer yaya's out !

#1 Bericht door robi6 » maandag 03 februari 2020, 13:11

Nee, Dit gaat niet over de Rolling Stones l. p. met die titel uit de jaren 80.
Maar tóch een beetje misschien.
Het gaat over een cambodjaanse keukenhulp op Long Beach resort.
Eerst was er Suwang, haar zus. Een plaatje om te zien, en wat me extra fascineerde was de onbevangen fascinatie waarmee ze naar me keek. Wat je in europa, of waar óók ter wereld?,nooit zal overkomen als ouwe bok, met een vrouw van ergens 20.
Afijn ik dus terugkijken, want dat was ze waard.
Een keer was ze het pad aan het aanvegenen toen ik er langs moest. Ze had een leuk muziekje Op haar phone of speler, wat een ander sfeertje toch, die cambodjaanse muziek i.v.m. ons beats. IK sprak haar aan met ‘ what,s your name? Verstond ze niet dus Ik: “ me Robert, and you? “ Suwang”.
Het jaar daarop was ze er niet, getrouwd en zwager, zo gaat dat daar.
Maar haar zus Yaya wel, en het tafereel herhaalde zich. Nu keek zij naar mij, en ze was even mooi.
Als ze me mijn eten bracht, was er even een blik, van wederzijdse bewondering.
Afijn. Toen Ik afscheid van de keukenploeg nam voor een trektocht, de éen een hand, de ander een omhelzing, kom ik bij Yaya. De rest, die al lang de romance hebben opgemerkt roept:” kiss! “ Ze schudt van nee, en dat had ook niet gepast in die situatie.

Wel, mijn laatste week besteed Ik weer op Long Beach, en komt dat afscheid weer. Wat gebeurt? IK kom bij haar en ze stort zich in mijn armen! Zó puur, ze volgde gewoon haar gevoel, als een schuw vogeltje dat opeens de deur van haar kooi open ziet, en er uit floept

Maar nu is het november 2019 en ze kan niet komen. De Cambodjaanse regering vraagt haar burgers 600 euro voor een werkvisum, anders komt ze het land niet uit. En zo kunnen velen niet meer komen, niemand kan dat daar opbrengen. Wel de managers van Long Beach, alleen, hoe krijg je dat bij haar? Ze willen haar dolgraag, thaise meiden komen een week en gaan dan lekker feesten.
IK neem een driest besluit: Ik ga haar halen en schiet het bedrag voor. Want ze heeft 4 kinderen te onderhouden, haar ouders zijn dood, haar schoonfamilie is maar in haar huis getrokken en als ze thuis is mag ze het huishouden doen. De vader voelt zich niet verantwoordelijk, heeft werk aan de andere kant van het eiland maar stuurt geen geld naar huis, integendeel, zuipt alles op en komt dan bij haar schooien.
Wat een drama he, ja daar hou ik van.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”