Stortbuien aan de oostkust

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Stortbuien aan de oostkust

#1 Bericht door robi6 » donderdag 02 januari 2020, 06:39

Bankrut Beach, Siriphong guesthouse

De vrouw van het winkeltje probeert met een bezem de stroom te stuiten, maar dweilen met de kraan open is hier een understatement. Zelf heb ik geluk, ik voelde al een spetter toen ik naar de markt ging, maar was weer es optimistisch, mn paraplu en cape nog niet hoeven te gebruiken. Dus thuisgelaten. En net was ik weer trug of t brak los. Maar in de verte gloort de zon alweer. Wat een gelukje, dat net dit tiny bungalowtje vrij kwam toen ik arriveerde, nu geniet ik op mn terrasje, ook tiny, van t spektakel. Ik zie uit op een binnenplaatsje dat uitloopt op de weg, waar het winkeltje en de zee is, dus altijd wat te zien. En dat voor de laagste prijs die ik in
Thailand betaald heb, 7,50.
Alleen s nachts , er is een barretje, dan komt de drank in de vrouw en is het tot half 1 gillen en gieren, maar dan heb ik er al 4 uur slaap opzitten.

Al 3 dagen hier en nog alleen wat rondgelummeld, de zonopkomst gezien, naast het winkeltje met een sapje of nootje naar de zee gekeken, s ochtends naar de markt gelopen om een rijstsoepje, wat gaat daar veel in, van alles een klein beetje maar bij elkaar een goed ontbijt. Gister daar 3 vissen gekocht, s middags een overvloedig maal met groentepakket van de super en instant noedels. Mn brander doet goede dienst. Thais eten is altijd zout en erg gekruid, behalve die soep als ik zeg: no pepper.
Langs de weg zag ik eerder een waterautomaat, met een sticker van Trash Hero, om flessen uit te sparen. Zo te zIen gebruikt niemand dat. Zo’n 1 ½ l fles kost ook maar 45 cent, daar gaat de Thai geen moeite voor doen.
Afijn een fles van huis meegenomen, munt van 30 cent in de gleuf, het rode lampje brandt dus hij zal t wel doen. Nou, als mn fles vol is springt het cijfer van 5 op 4, en dus loopt er nog 4 l. water uit het kraantje!
Er.volgen nog vele stortbuien die dag. Dit weer doet toeristen vluchten naar Koh Chang. Zouden de insecten nu hun heil in de lucht zoeken? De zwaluwen lijken extra actief. Als ze vanavond gaan slapen worden ze afgelost door de vleermuizen.
De engels/ Franse backpacker heeft al uitgecheckt ( was mijn buurman, er staat nog zo’n huisje naast) en kan dus niet net als ik op mn balkonnetje buiten en toch droog zitten. Hij wacht op de nachttrein naar Maleisië. Ik moet er niet aan denken. Nu moet ie de hele dag wachten in dit halletje van het guesthouse, “terrible weather”. Ik hoor de golven beuken op t strand . En dankzij de bui vanavond geen feest in de bar. Wat zal ik slapen. Op de branding.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”