Tarutao 2

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Tarutao 2

#1 Bericht door robi6 » zaterdag 28 december 2019, 08:25

Het winkeltje is de gezelligste plek van het eiland. Ik zit er veel liever dan in het restaurant. De locals wachten er op de boot, het personeel van de pier komt er koffiedrinken en een praatje maken, ze leren me.een strootje draaien ( draadjes tabak in een oprollend blaadje stro) maar dat is een heidens karwei.het kindje dat hoort bij het restaurant komt er buurten en een tukje doen, als een prachtig roosje in de hangmat.
Rond 12-1 komen de boten, wel 7 vol toeristen, op weg of terug van Ko Lipe. Waar de leuke bungalowtjes hebben plaatsgemaakt voor hotelkolossen, en het strand verpest door een betonnen zwembad. Je kijkt vanaf het strand tegen een muur aan.
De toeristen, vnl. Chinezen en maleisiers, mogen 15 minuten even pauzeren, foto’s maken op het strand en wat kopen. Dan is t bij t winkeltje een spektakel, want de apen weten het ook, en grissen de ijsjes uit de handen van de kinderen. Als ze bij de toeristen op schoot springen om hen hun zoutjes uit de handen te graaien grijpt de winkelierster in. Ze heeft een katapult op haar tafel liggen, maar ze kan niet overal tegelijk zijn. Dan zijn ze als een haas er vandoor. Sorry, een aap.

Ik dacht wel met een van die boten terug naar Pakbara te kunnen gister, maar slechts 1 boot doet het eiland aan, om 12 uur. Dan blijven we toxh nog een nacht, t is goed toeven hier.
Er is altijd leven rond t haventje, vissers maken hun boot klaar voor de volgende vangst, of laden locals in die een goedkope overtocht prefereren.
Het getut met de kleintjes, de liefde die met pollepels tegelijk bij hen binnengelepeld worden. Daar kweek je wel engeltjes mee.
Ik ontmoet trouwens de eerste Thai die verre reizen maakt. Goeie baan maar weinig tijd. Vier dagen Rusland, dat werk.
Naast me kampeert een Belg. Hij is al een jaar onderweg geloof ik. “ India was wel goedkoper. “ Als dat alles is wat je te melden hebt, triest, maar ja, jong…….
Komt een shagje bietsen, maar meer dan een strootje heb ik.ook niet. En dat lukt hem dus ook niet.
Als ik voor mn tentje mn papje aan t koken ben komt een eekhoorn vlak voor me zitten. Goeie neus, dat beestje.
De volgende nacht hoor ik gekras voor mn tent. Ik weet al wat t is, een heremietkreeft probeert onder mn pannetje te komen, waar ik gister noedelsoep met garnalen in kookte, en wat nu omgekeerd staat.
Wat te doen
? Als ik m weggooi is ie over 5 minuten terug. Ik rits de tent open en zie 6 groe heremieten. Ik stop ze in de pan, en de volgende ochtend smaken ze heerlijk. Zacht, als kreeft.Dus.
De Italiaan, die hier geloof ik 1/2 jaar woont en het kindje mee-opvoedt, en engels leert, leert mij, de noedelsoep, de beste die ik in Thailand at, zonder al die zoute soja troep te nemen. Clear soup, heet dat dan, maar met heel veel groente en seafood, dat hier uiteraard volop gevangen wordt.
Op de terugreis naar Chumpong zit ik alleen met een jonge duitse in het busje, en vertel volop over mn belevingen en overdenkingen. Zelf reist ze meestal met haar vader, nu dus alleen. Maleisië, de nachttrein naar Bangkok en dan door naar t noorden. Ziet dus het meest van de tijd alleen bus en trein van binnen. Wat zonde, maar ja, jong……

In. Chumphon een heerlijke massage, voor 6€ , toch een vakvrouw die t doet zoals ik het t fijnste vindt.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”