Mijn eerste ervaring in 1990 naar Thailand.

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Mijn eerste ervaring in 1990 naar Thailand.

#1 Bericht door Herbergier » zaterdag 16 november 2019, 05:08

Ik vond op internet nog een reactie van mij, in 2010 op een ander forum, over een ervaring van mijn eerste reis naar Thailand.

In 1990 heb ik met een paar vrienden, via BMA een vliegreis met Iraqi Airways naar Bangkok geboekt, wij kregen daar 5 nachten gratis hotel in Bangkok bij en dat was in Hotel Kanita van Sjaak Spruit en zijn Thaise vrouw Kanita, in de wijk Happyland.
Peter van BMA adviseerde mij een stuk kaas voor Sjaak mee te brengen, dan had ik kans op de beste kamer van het hotel en die kreeg ik dan ook, deze kamer stelde echter ook niets voor maar was altijd nog beter dan de kamers waarin mijn vrienden sliepen, bij de een kon de deur niet op slot en kwam er 's nachts zomaar iemand de kamer binnenstappen en bij de ander was het zo dat als hij de kraan van de wasbak opende ging de douche ook lopen, maar wij hebben daar wel veel gelachen en via Sjaak leuke excursies gemaakt naar de belangrijkste bezienswaardigheden van Bangkok en Kanchanaburi, we hebben het er dan ook 3 nachten uitgehouden, daarna was de gein er af en zijn we vertrokken voor een rondreis waarin we Chiang mai (Top North Guesthouse) en Ko Samui bezochten, met nog heel veel leuke en voor ons nieuwe ervaringen.
Sjaak was toen al stapelgek, als je hem moest spreken kon dat alleen tussen 12.00 en 15.00 uur, voor 12.00 sliep hij nog en na 15.00 zat hij aan die grote flessen bier en dan kwam er helemaal geen zinnig woord meer uit, zolang je Sjaak bleef voorzien van bier bleef zijn bar dan ook tot in vroege uurtjes open.
Een paar jaar later heb ik Sjaak, in Thaise klederdracht, nog een keer, met een stand voor zijn hotel, op de vakantiebeurs gezien, maar in Hotel Kanita ben ik nooit meer geweest.
Wij vlogen toen met Iraqi Airways en dat was trouwens ook een ramp, want naar Bangkok vliegen, met een paar uur tussenstop in Bagdad, dat ging nog, al hing er wel een erg grimmige sfeer op het vliegveld van Bagdad met veel zwaar gewapende politie, maar toen ik 3 dagen voor de terugvlucht naar Nederland Iraqi Airways belde, om de terugvlucht te bevestigen was er geen vliegtuig meer beschikbaar, er was een oorlog uitgebroken volgens de maatschappij, dus mochten ze niet meer vliegen, we moesten zelf maar zien hoe we thuis kwamen melde ze ons nog wel.
Gelukkig hadden we (pinnen kon toen nog niet) voldoende reserve geld bij ons om een terugvlucht via KLM voor F 1100,= p.p. te boeken zodat we toch nog veilig thuis kwamen, helaas was dit later niet op onze reisverzekering te verhalen, omdat de oorlog overmacht was en niet in het pakket stond.
Wij hadden trouwens nog geluk dat we met KLM rechtstreeks terug konden vliegen, want de reizigers die een paar dagen eerder terug moesten kwamen niet verder dan Bagdad en moesten vanaf daar met een bus naar Amman in Jordanië vanwaar ze terug konden vliegen naar Amsterdam, zij waren dan ook een dag of drie onderweg om thuis te komen.

Kanita Hotel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Herbergier op zaterdag 16 november 2019, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Mijn eerste ervaring in 1990 naar Thailand.

#2 Bericht door driver » zaterdag 16 november 2019, 07:18

Kijk, er komen weer verhalen schrijvers aan :clap:. Ga zo door Herbergier. :thumbsup:

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Mijn eerste ervaring in 1990 naar Thailand.

#3 Bericht door paknampo » zaterdag 16 november 2019, 13:18

Prachtig verhaal, wat een belevenis :clap:
Achteraf leuk, op het moment minder denk ik :giggle:
Dank Herbergier [|)

Gr.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”